סגור

סוף לפליסיטי אייס: האונייה שנשרפה כשעליה 4,000 מכוניות גרמניות - טבעה

חלק מהרכבים אותם נשאה האונייה היו חשמליים, שנחשבים לדליקים במיוחד בשל סוללות הליתיום שלהם, מה שהפך את ניסיון הכיבוי למאבק אבוד מראש. שוויו המשוער של המטען על בטן האונייה היה כ-155 מיליון דולר

האונייה פליסיטי אייס, אשר עלתה בלהבות לפני כשבועיים בסמוך לחופי פורטוגל כשעליה 4,000 מכוניות גרמניות, שקעה במצולות האוקיינוס האטלנטי.


הפליסיטי אייס הייתה בדרכה מגרמניה לארה"ב כשהיא נושאת בקרבה מטען יקר ערך: 4,000 מכוניות מתוצרת מיטב היצרנים הגרמניים: אאודי, פולקסווגן, פורשה ואחרים. אלא שבמרחק של כמה שעות שיט מחופי פורטוגל, התלקחה שריפה בבטן האונייה מסיבה שאינה ידועה. שוויו המשוער של המטען על בטן האונייה היה כ-155 מיליון דולר.

1 צפייה בגלריה
פליסיטי ספינת משא שריפה
פליסיטי ספינת משא שריפה
עשן מיתמר מאוניית הפליסיטי
(צילום: Marinha Portuguesa)

חלק מהרכבים אותם נשאה האונייה היו רכבים חשמליים, שנחשבים לדליקים במיוחד בשל סוללות הליתיום שלהם, אשר דורשות ציוד כיבוי מיוחד. משלא נמצא ציוד כיבוי מתאים, הוחלט לגרור את האונייה לנמל בפורטוגל, כאשר רוב הסחורה יקרת הערך שבבטן האוניה כנראה כבר אבד.
כעת מתברר שגם לחוקרי השריפות ולנציגיהם של יצרני הרכב הגרמנים כבר לא יהיה מה לחקור: בעוד כוחות החילוץ נאבקים למצוא פתרון שיאפשר גרירה של האונייה החרוכה אל נמל בפורטוגל, הכתה בפליסיטי אייס סערה והאונייה נטתה על צידה. זמן קצר לאחר מכן שקעה הפליסיטי אייס במצולות, על מטענה.