סגור

מלמבורגיני הורקאן ועד מקלארן: אלו המכוניות הכי שוות שהגיעו השנה לישראל בייבוא אישי

לקראת סיום שנה בענף הרכב כלכליסט מציג כמה מהמכוניות המיוחדות שאינן מופיעות ברשימות של יבואני הרכב הוותיקים ולא מוצעות באולמי תצוגה. רובן חצו את רף המחיר של 2 מיליון שקל

שנת 2021 קרובה לסיום וענף הרכב הישראלי נערך לקראת סיכומי השנה. הסיכומים יכללו כרגיל את הקרב בין יונדאי לטויוטה, בין מרצדס לאאודי - אבל לצד הטבלה הרשמית של יבואני הרכב הוותיקים בה מופיעים רוב דגמי המכוניות העממיים - מסתתרת טבלה נוספת, של מכוניות שלא הגיעו לישראל באמצעות יבואני הרכב הוותיקים אלא דווקא בייבוא אישי.


יבוא אישי של מכוניות מתבצע באמצעות סוכני יבוא, או "יבואן זעיר". ברשימה הזו מסתתרות לא מעט מכוניות שהגיעו לישראל השנה, למרות שאינן מופיעות כלל ברשימות של יבואני הרכב הוותיקים ואינן מוצעות בשום אולם תצוגה של יבואן רכב וותיק. חלק מהמכוניות האלה מסוגלות להגיע למהירויות של 300 קילומטרים לשעה. רובן חוצות בקלות את הרף של שני מיליון שקל – וכולן ללא יוצא מן הכלל מסובבות ראשים. אלה הרכבים המיוחדים ביותר שנכנסו השנה לישראל בייבוא אישי:

הבוס של האופנועים
בוס הוס BHC 3
רוכבי אופנועי קאסטום הם סוג של כת: בתחתית נמצאים האופנועים הלא אמריקאים. מעליהם ניתן למצוא את האמריקאים, כדוגמת אינדיאן וכמובן הארלי דייוידסון. אבל מה עושה מי שרוצה אופנוע שיהיה יותר אמריקאי מהארלי דייוידסון? התשובה נמצאת במפעל אופנועים קטן בטנסי שנקרא "בוס הוס". בוס הוס מייצרת כמה מאות אופנועים בשנה ולא עוברת את המכסה הזאת, לא בגלל שהיא לא יכולה אלא בגלל שהיא לא רוצה, כי כל אופנוע בוס הוס נבנה בהתאם למפרט ספציפי של הלקוח.
אבל העיקרון דומה: במקום מנוע זעיר וחלשלוש בנפח המקובל של 1.3 על 1.8 ליטרים, בבוס הוס מכניסים לשלדת האופנוע את המנוע הגדול ביותר שניתן למצוא על המדפים של יצרני המכוניות: מנוע שברולט בנפח 3.5 ליטרים שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית. אבל מכיוון שבבוס הוס עסקינן, אז אפשר גם יותר – ורישומי משרד התחבורה אכן מראים שלאופנוע הבוס הוס היחיד שיובא לישראל השנה יש מנוע בנפח של לא פחות משמונה ליטרים.

5 צפייה בגלריה
אופנוע בוס הוס BHC 3
אופנוע בוס הוס BHC 3
אופנוע בוס הוס BHC 3
(בוס הוס)

הוריקן איטלקי
למבורגיני הוראקאן
רישומי משרד התחבורה מצביעים על יבוא של לא פחות משלוש מכוניות למבורגיני הוראקאן שיובאו לישראל השנה בייבוא אישי במהלך מחציתה הראשונה של השנה. למי שאינו מכיר את מכונית הספורט האקזוטית, הנה המידע על קצה המזלג: ההוראקאן מצוידת במנוע בנפח 5,204 סמ"ק אשר מפיק לא פחות מ-572 כוחות סוס שעוברים לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שבע מהירויות ומשם אל הכביש, מה שמזניק את ההוראקאן, על כבישי ישראל, ל-100 קמ"ש תוך 3.7 שניות. המהירות המרבית לתשומת לב משטרת התנועה הארצית היא 325 קילומטרים לשעה.

5 צפייה בגלריה
למבורגיני הוראקאן
למבורגיני הוראקאן
למבורגיני הוראקאן
(למבורגיני)

שור שטח זועם
למבורגיני אורוס
יצרני מכוניות העל האיטלקיות הם חבורה סנובית ומתנשאת. לכן במשך שנים רבות למבורגיני, פרארי ומזראטי סירבו לייצר רכבי כביש שטח. אחרי הכול, אצולת תעשיית הרכב האיטלקית אשר שוכנת באזור מאראנלו לא צריכה לרדת לעם עם ג'יפ. אבל אז פורשה שינתה את כלל המשחק עם הקאיין והתחילה להרוויח הרבה כסף מכל רכב כביש שטח שירד מפס היצור. פרארי עדיין נמצאת בנושא זה על הגדר, אבל למבורגיני הציגה רכב כביש שטח ראשון – האורוס, ובכבישי ישראל נוסעות מכוניות כאלה שהגיעו ארצה השנה לפי רישומי משרד התחבורה.
האורוס מצויד במנוע יחסית צנוע רק שמונה בוכנות, רק 3,996 סמ"ק. אבל שני מגדשי טורבו מטיסים את הספק המנוע של האורוס ל-641 כוחות סוס. ההנעה היא כמובן כפולה לטובת מי שבאמת רוצה לרדת לשטח והזינוק מאפס ל-100 קמ"ש נמשך פחות מארבע שניות למרות שמדובר ברכב שטח.

5 צפייה בגלריה
למבורגיני אורוס
למבורגיני אורוס
למבורגיני אורוס
(למבורגיני)

אצולת מסלול בריטית
מקלארן 720 S
גם בקרב יצרני מכוניות העל יש קבוצות: האיטלקים מייצרים מכוניות לראות, להיראות ולחרוך את הכביש. הבריטים מייצרים מכוניות ספורט שמיועדות לחרוך את המסלול, מכוניות למי שמבין. ובשנת 2021 הגיעה לישראל מכונית מקלארן S720 בודדה. הרישומים של משרד התחבורה מוכיחים כי מדובר במכונית אחת בלבד אשר מצוידת במנוע בנפח 4.0 ליטרים, לכאורה נפח קטן אבל בפועל כוח גדול: מנוע המקלארן מפיק 720 כוחות סוס שמזניקים את המקלארן הנדירה ל-100 קילומטרים לשעה תוך פחות משלוש שניות. המהירות המרבית, אם מכונית כזאת תחלוף על פניכם בדרך לירושלים, היא 341 קילומטרים לשעה.

5 צפייה בגלריה
מקלארן 720 S
מקלארן 720 S
מקלארן 720 S
(מקלארן )

סטיישן קריאיישן
פרארי GTC 4 לוסו
פרארי אינה מייצרת מכוניות סטיישן, כי מכוניות סטשיין הן מביכות למי שקונה פרארי, אבל פרארי כן מייצרת מכוניות "שוטינג ברייק" שהוא בעצם שם מכובס לסטיישן, רק שבמקום שהמכונית תשמש כסטיישן להובלת זעטוטים, היא משמשת להובלת ציוד ציד, עבור מי שצד.
ייצורה של הפרארי GTC 4 לוסו הופסק בשנת 2020 ולכן הפרארי הבודדה שמופיעה ברשימות היבוא של שנת 2021 היא פרארי משומשת, אבל עדיין מדובר באחד הדגמים היותר נדירים של היצרנית האיטלקית מהשנים האחרונות. ה-4 GTC העממית יוצרה בשתי גרסאות - אחת חזקה ואחת חזקה מאוד - והמכונית שיובאה לישראל היא מהדגם הבכיר מבין השניים: מדובר במכונית שמצוידת במנוע בנפח של 6,262 סמ"ק, שמפיק לא פחות מ-681 כוחות סוס, כלומר לפרארי GTC4 נדרשות 3.8 שניות כדי להגיע ל-100 קילומטרים לשעה. ה-GTC4 לוסו תמשיך להאיץ עד שתגיע ל-335 קמ"ש.

5 צפייה בגלריה
פרארי GTC 4 לוסו
פרארי GTC 4 לוסו
פרארי GTC 4 לוסו
(פרארי)