סגור

או.פי.סי אנרגיה בדרך למכירת חלקה בחברת הטעינה ג'ינרג'י

החברה שבשליטת קנון תוכל למכור את החזקותיה בחברה, נתח של 51%, לשותף רן אלויה, מייסד ג'ינרג'י. חלופה נוספת היא מכירת המניות לצד שלישי; או.פי.סי תרשום מחיקה של 24-20 מיליון שקל על ההשקעה

המהלך של עידן עופר בשוק הרכב החשמלי שהחל עם רכישת 51% מחברת הטעינה ג'ינרג'י בשנת 2021 כבר לא נראה מבטיח, עם מכירה אפשרית של חלק מאחזקות או.פי.סי אנרגיה בחברת הטעינה, כך עולה מדיווח של או.פי.סי לבורסה.
קנון אחזקות, החברה האם של או.פי.סי אנרגיה עמדה בשעתו מאחורי הקמת קורוס, יצרנית הרכב הסינית-ישראלית שכיום אינה נמצאת עוד בשליטת קנון. ב-2021 הודיעה החברה כי היא נכנסת לשוק הרכב החשמלי בזירה הישראליתורוכשת 51% מג'ינרג'י, מספקיות הטעינה הוותיקות בישראל.
הרכישה בוצעה תמורת 67 מיליון שקל, לפי שווי של כ- 134 מיליון שקל כאשר לאו.פי.סי ניתנה האפשרות לרכישת יתרת מניות החברה.
ואולם, השבוע חתמה או.פי.סי על הסכם היפרדות עם רן אלויה, מקים ג'ינרג'י המחזיק ב 49% מהון המניות המונפק של ג'ינרג'י, לפיו הצדדים הסמיכו זה את זה למכור את מניותיהם בג'ינרג'י.
לאו.פי.סי תעמוד הזכות לרכוש את מניותיו של אלויה לפרק זמן שאינו מפורט בהודעת החברה. לאחר מכן לאלויה תינתן היכולת לרכוש את מניות או.פי.סי. אם התקופה תסתיים ללא מכירה של אף אחד מהצדדים, יפגעו הזכויות בהסכם וההחזקות בג'ינרג'י יישארו ללא שינוי (51% בידי או.פי.סי ו- 49% של אלויה).
לפי חלופה נוספת, או.פי.סי התקשרה במזכר הבנות לא מחייב למכירה של מניותיה בג'ינרג'י עם צד שלישי - ובמסגרת העסקה יוקנו לה זכויות בשיעור שלא יעניק לה שליטה. בנוסף ירכוש אותו צד שלישי גם את מניותיו של אלויה. עסקה זו כפופה לבדיקת נאותות.
או.פי.סי אנרגיה ציינה כי להערכתה תרשום ירידת ערך בהיקף משוער של 20 עד 24 מיליון שקל בגין השקעתה במניות ג'ינרג'י.