סגור
אאודי 8Q מרושתת במערכת ממפה כבישים רכב אוטונומי Magna
אאודי 8Q מרושתת במערכת ממפה כבישים לרכב אוטונומי של Magna. הפרויקט הראשון שלה בארץ (תומר הדר)

בלעדי
בדרך לרכב אוטונומי: MAGNA מבצעת מיפוי של כבישי ישראל

יצרנית חלקי הרכב הקנדית משתמשת במכונית אאודי 8Q ייעודית. לשם כך היא רושתה במערכת שקוראת את כל סימני הכביש והדרך הייחודיים וכן התוואי, שישמשו לבניית מפות אינטראקטיביות

יצרנית חלקי הרכב הקנדית MAGNA, שנחשבת כיום לגדולה ביותר באמריקה הצפונית, מבצעת בימים אלה בישראל פרויקט ראשון למיפוי כבישים שישמש בעתיד לנסיעת רכב אוטונומי, כך נודע לכלכליסט. הפרויקט מבוצע באמצעות חטיבתה הגרמנית של החברה ובאמצעות ליבקו שירותי הנדסה הישראלית.
במסגרת זו יובאה ארצה בטיסה מיוחדת מכונית אאודי 8Q שעברה הסבה מקיפה למיפוי כבישים, תמרורים ותנאי דרך שונים. האאודי אינה מכונית אוטונומית אלא מכונית רגילה לחלוטין נהוגה בידי נהג – אך חלקה החיצוני והפנימי של האאודי עברו הסבה מיוחדת, כך שרושתו במערכות תיעוד ותמיכה אשר "קוראות" את כל פריטי הדרך שבהם נוסעת האאודי של MAGNA.
המטרה היא לייצר מעין "מפת דרכים" של תמרורים, סימני כביש, מעברי חציה וכל פרט מידע אחר שישמש בבוא היום לבניית מפות אינטראקטיביות אשר ישמשו רכבים אוטונומיים. הסיבה להגעת האאודי לישראל, מלבד תנאי הכביש הייחודיים שכוללים לא רק נסיעה בכבישים במקומות נידחים, היא שלמדינת ישראל יש גם תמרורים, שלטים וסימוני דרך יחודיים לארץ, למשל סימוני "נתיב פלוס" וגם תמרורים מהבהבים שונים.
האאודי, שקל להבחין בשלושת מתקני התיעוד שעל חלקו הקדמי של הגג שלה, נוסעת במדינת ישראל עם לוחית זיהוי זרה ומיועדת ככל הנראה לעזוב את הארץ במהלך השבועות הקרובים ולהמשיך למדינות יעד נוספות.