סגור
מבחני ריסוק
מבחני ריסוק (EURONCAP)

אחרי שרימתה במבחני ריסוק - הנהלת דייהטסו הולכת הביתה

חודשיים אחרי שהתגלה כי יצרנית הרכב היפנית רימתה במבחני ריסוק, החליטה החברה האם - טויוטה - לבצע ניקוי אורוות יסודי בחברה הבת דייהטסו. במסגרת השינויים נשיא דייהטסו יתפטר מתפקידו וכך גם היו"ר. כמו כן, חלק מפעילויות הייצור של דייהטסו בחו"ל יעברו לחברות בת של טויוטה ולשותפיה

כחודשיים בלבד אחרי שהתגלה כי דייהטסו היפנית רימתה במבחני בטיחות שנערכו למכוניותיה, הנהלת טויוטה מבצעת ניקוי אורוות יסודי בחברה הבת היפנית, הכולל החלפה של הנהלת החברה. אמנם בעבר התגלו בתעשיית הרכב היפנית חריגות במבחני בטיחות ובמבחני זיהום שנגרמו בזדון - אך יצרני הרכב היפנים מעולם לא נקטו במהלכים כה דרסטיים. כזכור, לפני כחודשיים התגלה כי דייהטסו שיבשה במשך שנים רבות את תוצאות מבחני הריסוק שנערכו למכוניותיה לאחר שהגישה למבחנים רכבים שבוצעו בהם שדרוגים שהפכו אותם לעמידים יותר, אך אותם שינויים לא בוצעו ברכבים שנמכרו לציבור.
הצעדים החמורים בהם נוקטת החברה האם עשויים להיראות קשים, אך טויוטה נמצאת כיום בעיצומה של תקופה בה מדיניות החברה בנוגע לנושאים סביבתיים נמצאת תחת ביקורת מצד משקיעים, מה שדורש טיפול ביד ברזל בכל חריגה. המהלכים שעליהם החליטה הם יותר מסתם פיטורים. מדובר במהלכים הנושאים קלון.
במסגרת השינויים הודיעה טויוטה כי נשיא דייהטסו סואיצ'ירו אוקודאירה יתפטר מתפקידו. גם סונאו מטסוביאשי - יושב ראש דייהטסו יתפטר. את תפקיד הנשיא יתפוס איש אמון של טויוטה. בצעד חריג טויוטה תבטל את תפקיד יושב הראש של דייהטסו, והחברה לא תמנה כלל יושב ראש חדש. עוד הודיעה טויוטה כי דייהטסו תעבור רפורמה שבמסגרתה יעברו חלק מפעילויות הייצור של היצרנית בחו"ל לחברות בת של טויוטה ולשותפיה. מדובר במהלך שעשוי להשפיע גם על ישראל, מכיוון ששיווק דייהטסו בארץ הופסק לפני שנים והקצאה של פעולות ייצור למפעלי טויוטה ברחבי העולם- למשל בתורכיה או צרפת, עשוי לסמל חזרה של המותג לאירופה (מה שיאפשר שיווק בישראל).