סגור

בצל הזיכיונות הקצרים: מותגים חדשים לכלמוביל ולובינסקי, קיה חשמלית חדשה ואופל במחיר עממי

בצל החקירה של הממונה על התחרות שגרמה ליבואנים לקבל זיכיונות זמניים של שלושה חודשים בלבד  - הרבעון האחרון של 2025 יביא עמו גל דגמים חדשים לשוק הישראלי. מהאקסלנטיקס הסיני שיאפשר לכלמוביל להתחרות עם קרסו בפלח היוקרה, ועד אופל פרונטרה במחיר התחלתי של 149 אלף שקל וקיה 3 EV חשמלית שינסו להתמודד עם הפלישה הסינית

הרבעון האחרון של 2025 עומד להיות עמוס דגמים ומותגים חדשים, כולל קוריאנית חשמלית חדשה, מותגים סינים חדשים לכלמוביל וללובינסקי ואופל חדשה במחיר עממי, כך עולה מרשימת הדגמים שיובאו לישראל בשבועות האחרונים.
בשבוע שעבר פרסם משרד תחבורה את רשימת זיכיונות היבוא של יבואני הרכב, ממנה עלה כי לחלק מיבואני הרכב חידשו את הזיכיונות לתקופה של שלושה חודשים בלבד - במקום למספר שנים. הסיבה היא בדיקת שוק הרכב הישראלי שמקיימת הממונה על התחרות – שבגללה הזיכיונות של מותגים סינים כדוגמת צ'רי וגם של מותגים וותיקים כדוגמת מרצדס בנץ חודשו לשלושה חודשים בלבד.
המותג המעניין ביותר ברשימה הוא אקסלנטיקס הסינית, חטיבת הוקרה של צ'רי. באופן מעניין, רישומי היבוא של משרד התחבורה שמפרטים את מפרטי הרכב, היבואן וכו', מציינים כי יבואה של אקסלנטיקס לא בוצע על ידי כלמוביל, אלא על ידי כלמוביל טרייד אין - חטיבת הטרייד אין של היבואן. לפי עיקרי פרטי היבוא שהוצהרו על ידי כלמוביל בפני משרד התחבורה, היצע אקסלנטיס כולל לעת עתה שני דגמים: ES – מכונית הסדאן של אקסלנטיקס ואת רכב הכביש שטח ET. מחירה המוצהר של ES מתחיל מ-230 אלף שקל ואילו של ה-ET מתחיל ב-260 אלף שקל. המחירים אינם סופיים ועשויים להשתנות עד למועד השיווק.
3 צפייה בגלריה
אקסלנטיקס
אקסלנטיקס
אקסלנטיקס
(צילום: יצרן)
במקרה של כלמוביל, המכוניות של אקסלנטיקס יאפשרו לה לפתוח פרק נוסף במלחמה שמתנהלת מתחת לפני השטח של ענף הרכב הישראלי בין קרסו לכלמוביל, כשהפעם יבוא אקסלנטיקס, שהיא בעצמה חלק מקבוצת צ'רי (שהזיכיון שלה מוחזק בישראל על ידי קרסו) יאפשר לכלמוביל להתחרות בפלח השוק שכיום נשלט על ידי אקספנג- שמיובאת לישראל על ידי קרסו.
לצד המכוניות של אקסלנטיקס, רשימת היבוא כוללת גם מותג חדש לדוד לובינסקי, יבואנית MG, פיג'ו וסיטרואן. מדובר במותג הסיני IM שצפוי להיחשף בשבועות הקרובים בארץ. הדגם הראשון שמופיע ברישומי היבוא הוא הסדאן החשמלי של IM- ה-5. מחירו המוצהר של הרכב אינו שונה משמעותית מהמחירים שהוצהרו על דגמי אקסלנטיקס, כלומר החל ב-230 אלף שקל לסדאן. מחיר רכב הכביש שטח ה-6 IM שהוצהר בפני משרד התחבורה מתחיל ב-260 אלף שקל (עשוי להשתנות עם תחילת השיווק).
3 צפייה בגלריה
IM5
IM5
IM5
(צילום: יצרן)
לצד אלה מופיעים ברשימה שני דגמים חדשים בעלי חשיבות גבוהה עבור השוק הישראלי. הראשון הוא אופל פרונטרה, רכב הכביש שטח של היצרנית הגרמנית. מה שמעניין בפרונטרה הוא מחיר הרכב: לפי הצהרת היבואנית, מחיר פרונטרה מתחיל ב-149 אלף שקל, מחיר שמיועד לאפשר לפרונטרה להיכנס לציי רכב – וגם להתחרות ברכבי כביש שטח סינים מהדגמים החדשים שמצוידים בהנעה היברידית, ראה ערך צ'רי טיגו 4.
בנוסף, רישומי משרד התחבורה כוללים גם דגם חשמלי חדש של קיה: 3 EV החשמלית. בפועל, כיום ליבואני הרכב שאינם סינים אין בישראל כמעט דגמים חשמליים במיצוב עממי שמיועדים להתחרות ביצרני הרכב הסינים. טלקאר יבואנית קיה היא יבואנית SERES הסינית, אך במקרה זה מדובר במכוניות שמחירן נע באזור רבע מיליון שקל. לפי הנתונים שהצהרו בפני משרד התחבורה, מחיר גרסת הבסיס של 3 EV הוא 190 אלף שקל, מחיר שעדיין רחוק מהרמות אליהן הגיעו כיום מכוניות סיניות חשמליות עממיות - החל בג'ילי 5 EX וכלה באטו 3 של BYD. מחיר הגרסה הבכירה שהוצהר בפני משרד התחבורה הוא 210 אלף שקל (מחיר זה עשוי להשתנות בפועל).
3 צפייה בגלריה
kia ev3
kia ev3
kia ev3
(צילום: יצרן)