סגור

עליות המחירים לא נפסקות: יבואנית טויוטה מזהירה מהתייקרויות נוספות בהמשך השנה

בימים האחרונים הודיעה יוניון מוטורס ללקוחות שהזמינו מכוניות חדשות על ההתייקרות שחלה במחירן. לצד זאת היא מדגישה כי "צפויות התייקרויות נוספות במהלך 2022". מחירי טויוטה עלו בינואר האחרון, ורק לפני שבועיים העלתה יוניון מוטורס באלפי שקלים את מחיריהם של מספר דגמים, ובהם יאריס, קאמרי הייבריד וטויוטה ראב 5

גל התייקרויות המכוניות הנוכחי לא יהיה האחרון בשנת 2022 - ויבואנית ראשונה מתריעה על כך בפני לקוחותיה בהודעה רשמית. במהלך הימים האחרונים שלחה יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, הודעה ללקוחותיה אשר הזמינו מכוניות טויוטה חדשות, ובה היא מודיעה ללקוחות שטרם קיבלו את תאריך האספקה הסופי (וטרם סגרו סופית את המחיר) על ההתייקרויות שחלו ומבקשת מהם להשלים את סכומי ההפרש.
אולם לצד ההודעה השגרתית על תוספת מחיר אשר תידרש בגין הזמנות שבהן המחיר לא שוריין עקב היעדר מועד אספקה סופי, מודיעה יבואנית טויוטה ללקוחות: "מרבית מוצרינו התייקרו לאחרונה ביחס למחיר שייתכן ונחשפת אליו טרם חתימתך על ההסכם המותנה, וצפויות התייקרויות נוספות עוד במהלך שנת 2022". .
1 צפייה בגלריה
הודעת יוניון מוטורס ללקוחות שהזמינו מכוניות חדשות
הודעת יוניון מוטורס ללקוחות שהזמינו מכוניות חדשות
הודעת יוניון מוטורס ללקוחות שהזמינו מכוניות חדשות
(תומר הדר)

לפני כשבועיים העלתה יבואנית טויוטה את מחיריהם של מספר דגמים עקב קשיי אספקה, עלויות שינוע ימי וסיבות נוספות. יאריס, קאמרי הייבריד וטויוטה ראב 5 התייקרו בכ-5,000 שקל. יאריס קרוס התייקרה בכ-3,000 שקל, וקורולה סדאן התייקרה ב-4,000 שקל.
כפי שנחשף השבוע ב"כלכליסט", שיווק טויוטה יאריס הופסק לעת עתה עד התחדשות המלאי. העלייה במחירי טויוטה, שהתרחשה לפני כשבועיים, אינה הראשונה השנה: מחירי טויוטה עלו גם בינואר האחרון, ולפי הודעת יבואנית טויוטה, מכוניות היצרנית היפנית צפויים בהמשך השנה ל"התייקרויות נוספות".
יש להדגיש: מספר יבואני רכב העלו במהלך השבועות האחרונים את מחיריהם של לא מעט דגמים, וכנראה שעוד יעלו מחירים השנה, אך יוניון מוטורס היא היחידה עד כה שנקטה שקיפות מלאה מול לקוחותיה, גם במחיר פגיעה בהיקף ההזמנות, והודיעה להם כי היא צופה עליית מחיר נוספת השנה, וזאת בנוסף לעליית המחיר אשר התרחשה בשבוע שעבר.
בנוסף להודעה על עליות מחירים נוספות שיתרחשו בחודשים הקרובים, וזאת בנוסף לעלייה שהתרחשה כבר לפני מספר שבועות, מודיעה יבואנית טויוטה ללקוחותיה כי יוכלו לבטל הזמנות ולקבל את דמי המקדמה.