סגור
המכונית המשפחתית החשמלית של TOGG
המכונית המשפחתית החשמלית של TOGG (צילום: יצרן)

המכונית החשמלית של ארדואן, סיבוב שני: TOGG מציגה משפחתית ראשונה

אחרי רכב הכביש-שטח הראשון שהיצרנית התורכית הציגה אשתקד היא חושפת גם מכונית משפחתית חשמלית - T10F. שוק היעד הראשון של שני הדגמים מחוץ לתורכיה יהיה גרמניה, ולאחר מכן הם יימכרו גם בצרפת, איטליה, הולנד ושבדיה

יצרנית הרכב התורכית TOGG הנתמכת באופן מאסיבי על ידי הנשיא ארדואן הציגה השבוע מכונית משפחתית חשמלית ראשונה: T10F. המשפחתית החשמלית של TOGG מצטרפת לרכב כביש שטח ש-TOGG כבר הציגה אשתקד. ל-TOGG יש חשיבות אסטרטגית גבוהה מבחינת תורכיה הרואה ביצרנית הלאומית מנוע צמיחה משמעותי, במיוחד לאור העובדה שתורכיה מייצרת כיום מכוניות עבור מספר יצרני רכב, מיונדאי ועד טויוטה, אך אינה מייצרת מכונית שהיא באמת תורכית.
מסיבה זו, חשיפת מכונית משפחתית היא חשובה במיוחד: מכונית משפחתית תאפשר ל-TOGG חדירה לשווקי מפתח באירופה בהם קיימת פחות העדפה לרכבי כביש שטח גדולים כמו זה שהיצרנית כבר הציגה.
לפי הצהרות TOGG, שוק היעד הראשון של היצרנית מחוץ לתורכיה יהיה גרמניה – בה ישווקו שני דגמי TOGG (כלומר רכב הכביש שטח והמכונית המשפחתית), ואחרי גרמניה יצטרפו בשנת 2025 גם צרפת, איטליה, הולנד ושבדיה.
לפי הנתונים ש-TOGG חשפה עם הצגת T10F, הרכב יוצג בשלוש גרסאות - שתיים מהן בעלות הנעה אחורית (215 כוחות סוס) ואחת בעלת הנעה כפולה (430 כוחות סוס). טווח הנסיעה של דגמי ההנעה האחורית הוא 350 קילומטרים לגרסה הבסיסית שמצוידת בסוללה בקיבולת 52.4 קילוואט או 600 קילומטרים לגרסה הבכירה שמצוידת בסוללה בקיבולת 88.5 קילוואט. טווח הנסיעה של גרסת ההנעה הכפולה שמצוידת בסוללה הבכירה (88.5 קילוואט) הוא 530 קילומטרים – לפי היצרנית.
כפי שפורסם ב"כלכליסט" – המגעים ליבוא TOGG לישראל הופסקו עם פרוץ המלחמה וכנראה לא יחודשו.