סגור

ארצות הברית: 1.7 מיליון מכוניות פורד תחת חקירה, הבלמים עלולים להיכשל

חקירת הרשת האמריקאית לבטיחות בדרכים נוגעת לדגמי פיוז'ן המשפחתית ולינקולן MKZ מהשנים 2013 עד 2018; יחידות ספורות מדגמים אלו הגיעו לישראל ביבוא אישי

ה-NHTSA, הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים, פתחה בחקירה רשמית אשר נוגעת למערכת הבלימה של 1.7 מיליון מכוניות מתוצרת פורד וחטיבת היוקרה שלה - לינקולן.
לפי פרסומים בארצות הברית, החקירה נוגעת לפורד פיוז'ן המשפחתית ולינקולן MKZ - שני דגמים שאינם משווקים בישראל באופן רשמי על ידי דלק מוטורס, אבל יחידות ספורות מהם כן הגיעו לארץ באמצעי יבוא שאינם ישירים, כלומר יבוא אישי.
לפי עיקרי הדברים, ה-NHTSA פתחה בחקירה אשר נוגעת למכוניות מהשנים 2013 עד 2018 לאחר שבמשרדיה התקבלו מעל 50 תלונות הנוגעות לכשל של צינורות הבלימה הקדמיים.
כיום ברובן המכריע של המכוניות המשווקות בעולם פועלת מערכת הבלימה באמצעות מגבר בלם, כלומר הנהג לוחץ על דוושת הבלם, תנועת הדוושה מתורגמת אל המגבר והוא בתורו דוחס את נוזל הבלמים במערכת הצינורות אל בלמי הרכב. תפקידו של המגבר הוא להעצים את הכוח שמופעל בסופו של דבר על רפידות הבלם של הרכב. כשל של צנרת הבלימה עלול לגרום במקרי קיצון להארכה של מרחקי הבלימה, ובמקרים קשים לאובדן משמעותי של היכולת לעשות זאת.
לאחרונה הודיעה פורד על הפסקת מידית של שיווק המכונית החשמלית מוסטנג מאך E, ועל ריקול לכ-50 אלף מכוניות מהדגם האמור שעלולות לאבד כוח מנוע במהלך הנסיעה - מה שעלול לגרום לתאונה במקרה קיצון.