סגור

גרמניה נסוגה מהיעד לשווק רק מכוניות חשמליות בשנת 2030

בשנה שעברה הודיעה הממשלה כי 15 מיליון מכוניות נקיות לחלוטין ייסעו בכבישי גרמניה בעוד פחות מעשור. כעת פרסמה כי היעד החדש הוא לכלול רכבים היברידיים ברשימת הרכבים הנקיים, וזאת משום שהנתונים מצביעים על אי יכולת לעמוד ביעד הישן

גרמניה, שוק הרכב הגדול ביותר באירופה, נסוגה מהצהרתה לפיה בשנת 2030 ישווקו במדינה רק מכוניות חשמליות.


במקור הודיע הממשל הגרמני בשנה שעברה על הצבת יעד שאפתני: 15 מיליון מכוניות נקיות לחלוטין בכבישי גרמניה כבר בשנת 2030 (כלומר רובו המכריע של השוק הגרמני יהיה כל-חשמלי), אך כעת דווקא המדינה בה שוכנים רוב מרכזי הידע של יצרני הרכב החזקים באירופה מודיעה על שינוי כיוון - וזאת זמן קצר בלבד לאחר שהכריזה על היעד המקורי בשנה שעברה.

1 צפייה בגלריה
פולקסווגן ID 4 החשמלית
פולקסווגן ID 4 החשמלית
פולקסווגן ID 4 החשמלית
(צילום: יצרן)

היעד שהציבה גרמניה אגב אינו שונה מיעדים שהציגו מדינות רבות ובהן גם ישראל. אך בפועל כבר כעת מתפרסמים באירופה נתונים בצ'כיה, יוון ובמדינות נוספות לפיהם הגעה ליעד כזה בעוד שמונה שנים - לא תהיה אפשרית.
לפי שר התחבורה הגרמני וולקר ווסינג, היעד החדש שממשלת גרמניה מציבה הוא לכלול רכבים היברידיים ברשימת הרכבים הנקיים אשר ישווקו בגרמניה בשנת 2030. גרמניה, יש לציין, היא שוק הרכב הגדול באירופה. לפי נתוני ה-KBA, משרד התחבורה הגרמני, בגרמניה נמכרו בשנה שעברה 2.62 מיליון מכוניות.
גרמניה כאמור אינה רק שוק הרכב הגדול באירופה אלא גם המדינה אשר אחראית במידה רבה על השפעה על המדיניות התחבורתית באיחוד האירופי, לא רק בגלל גודלה אלא גם בגלל שפולקסווגן, מרצדס, בנץ, טסלה, אאודי וב.מ.וו מייצרות בה רכבים.