סגור

הקומבינה של פרארי: נהג המירוצים ינהג תחת דרכון ישראלי כדי להתחמק מהחרם על רוסיה

רוברט שוורצמן נולד בישראל, לפני שמשפחתו היגרה לסנט פטרסבורג. נהג המירוצים הוחתם כנהג ניסוי של פרארי, אך בשל הסנקציות על נהגים רוסיים אסור לו לעלות על מסלול הפורמולה. ראש "סקודריה פרארי": "שוורצמן הוא נהג המבחן של פרארי וכך יישאר. יש לו דרכון ישראלי, ולכן הוא לא רוסי"

נהג המירוצים הרוסי רוברט מיכאלוביץ' שוורצמן יתחרה עבור פרארי באליפויות הפורמולה תחת דרכון ישראלי.
מאז גילה נהג המרוצים הרוסי ניקיטה מזפין שהשתתפותו במרוצי פורמולה 1 נאסרה בשל הסנקציות שהוטלו על נהגים רוסים לאחר פלישתה של רוסיה לאוקראינה, נהגי מירוץ נוספים מחפשים אחר דרכים לעקוף את הסנקציות ולהמשיך להתחרות.
רוברט מיכאלוביץ' שוורצמן נולד בשנת 2004 בישראל, אך משפחתו שהיגרה לארץ מרוסיה עזבה את ישראל בילדותו ועברה לסנט פטרסבורג שברוסיה.
1 צפייה בגלריה
רוברט שוורצמן
רוברט שוורצמן
נהג המירוצים הרוסי רוברט שוורצמן
( צילום: רוברט שוורצמן)
בשנת 2016 החל שוורצמן להתחרות בקטגוריות נמוכות במכוניות פורמולה רנו, ובשנת 2017 הוחתם לראשונה באקדמיית הנהגים של פרארי, מוסד יוקרתי בו מטפחת החברה את נהגי הפורמולה העתידיים שלה.
השנה הוחתם שוורצמן (שאביו נפטר מקורונה) על ידי פרארי כנהג ניסוי (מה שמאפשר לו לבצע שני סבבי מסלול עבור הקבוצה גם בלי שיהיה נהג מנוסה), אך מבחינה טכנית אסור לנהג המירוצים הצעיר לעלות על המסלול מכיוון שמדובר שהוא רוסי. הפתרון של פרארי לסוגיה הוא העובדה ששוורצמן מבחינתם נהג ישראלי. לדברי מתיה בינוטו, ראש "סקודריה פרארי", קבוצת המרוצים של היצרנית האיטלקית: "לשוורצמן דרכון ישראלי ובמונחים רשמיים של היתרים ורישיונות המשמעות היא שהוא לא רוסי. שוורצמן הוא נהג המבחן של פרארי ובתפקיד זה הוא יישאר".