סגור
פורד פרו אלקטריק טרנזיט SUPERVAN
פורד פרו אלקטריק טרנזיט (יצרן)

פורד מציגה: טרנזיט מרוצים עם עוצמה של שתי טסלות

החברה הציגה את ה-SUPERVAN עם מנוע של 2,000 כוחות סוס; המכונית יכולה להגיע ל-100 קמ"ש בתוך שתי שניות


פורד טרנזיט הוא אחד הרכבים המסחריים המוכרים ביותר באירופה וגם בישראל. לפי תוכניות פורד, חלק ניכר מדגמי הטרנזיט העתידיים יהיו חשמליים, כדי להילחם בזיהום במרכזי הערים. אבל אף אחד לא ציפה שפורד תציג פורד טרנזיט חשמלי למרוצים.

אבל למרות הציפיות האלה, החברה הציגה את פורד פרו אלקטריק טרנזיט, או פשוט SUPERVAN, שהוא רכב מסחרי חשמלי - למרוצים.
פורד עצמה אינה זרה לנושא הפיכת הטנדרים המסחריים שלה למכוניות מרוץ. בשנות השבעים היא השתעשעה עם טרנזיט שבקרביו הושתל מנוע של מכונית מרוץ בהספק של כ-500 כוחות סוס - שנקרא גם הוא SUPERVAN - והיצרנית השתמשה בו באירועים שונים.
אולם ה-SUPERVAN החשמלי החדש הוא רכב שונה מאוד גם מהרכב של שנות השבעים וגם מכל פורד טרנזיט מודרני. הספק המנוע הוא לא פחות מ-2,000 כוחות סוס, כלומר בערך פי שניים מטסלה מודל S פלייד הספורטיבית. ההספק מושג באמצעות ארבעה מנועים חשמליים, כלומר ההנעה היא לכל הגלגלים, ואת הזינוק ל-100 קמ"ש מבצע הטרנזיט בתוך שתי שניות בלבד, מספיק כדי להבהיל כל בעל מקצוע שינסה לשנע בו אביזרי אינסטלציה.
לפי פורד, הסופר-טרנזיט כולל מערכות אשר מאפשרות מעבר בין כמה מצבי מסלול, כולל מצב ראלי, מצב החלקות וכמובן מצב נסיעה יום-יומית, למקרה הלא סביר שפורד תחליט למכור את הרכב לציבור, או למקרה שנהג מרוצים יחליט שהוא זקוק לרכב שיוכל להעביר כמה שקי מלט הביתה.