סגור

לאדה צפויה להציג רכב חשמלי ראשון. איך תעשה זאת?

אוטוואז הרוסית, החברה-האם של לאדה, נערכת לייצור הדגם החדש לנוכח דרישה מבית; זאת מאחר שהרוסים מנסים להחליף את התוצרת המערבית אליה התרגלו בעקבות הסנקציות

אוטוואז, החברה-האם של לאדה, צפויה להציג מכונית חשמלית ראשונה, כך מדווחים אמצעי תקשורת ברוסיה.
אוטוואז עצמה ידעה בחודשים האחרונים שורה של תהפוכות, זאת לאחר שרנו נאלצה למכור את אחזקותיה ביצרנית הרכב הרוסית תמורת סכום מצחיק. לאחר ביצוע עסקת המכירה שבה אוטוואז לייצר לאדות, אך כעת, לנוכח הדרישה מבית בגלל הסנקציות שהוטלו על רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה, תיאלץ אוטוואז להציג דגמי לאדה חדשים. אלו ינסו להחליף את התוצרת המערבית אליה הורגלו ברוסיה.
במסגרת זו תיכנס אוטוואז למהלכי ארגון מחדש לייצור לאדה מדגם וסטה, והוא יעבור מהמפעל באישווסק למפעלי לאדה בטוליאטי. במקביל המפעל באישווסק יעבור ארגון מחדש לקראת ייצורו של דגם חשמלי ראשון של לאדה.
יש לציין כי למרות הצהרותיה של אוטוואז על ייצור מכונית חשמלית במפעליה באישווסק, בפועל היצרנית לא חשפה מידע על הדגם, ולא ברור כיצד היא מתעתדת להשיג את הרכיבים הנדרשים לייצורו של רכב חשמלי. יתרה מזאת, אוטוואז עצמה הודיעה לאחרונה על מהלכי פיטורים של עובדי ייצור במפעל באישווסק.
בתוך כך מתפרסמים נתונים חצי-שנתיים על היקפי מכירות רכב חשמלי, ומהם עולה כי טסלה כבר אינה מלכת המכירות האירופית. לפי חברת Dataforce, אשר מבצעת אנליזות של שוק הרכב העולמי, קונצרן פולקסווגן הוא מוביל שוק הרכב החשמלי בחציון הראשון של השנה הנוכחית עם 116,307 מכוניות חשמליות שנמכרו בו. במקום השני נמצא קונצרן סטלאנטיס, שמכר 105,413 מכוניות חשמליות, ובמקום השלישי נמצאת טסלה, שמכרה באירופה 78,277 מכוניות חשמליות - פועל יוצא של סגירת מפעליה בסין בגלל סגרי קורונה.
עם זאת, לא ניתן להתעלם מהעובדה שהנתונים מתייחסים למכירות לפי קונצרן, כלומר הם מציבים את טסלה אשר מייצרת רק מכוניות תחת שם המותג שלה מול קונצרן פולקסווגן, אשר מייצר מכוניות חשמליות של אאודי, פולקסווגן וסקודה, וקונצרן סטלאנטיס, אשר מייצר מכוניות חשמליות של פיאט, פיג'ו, DS ויצרניות נוספות.