סגור
מפעל של ג'ילי בסין 2013
מפעל של ג'ילי בסין (צילום: Tomohiro Ohsumi/Bloomberg)

יצרניות הרכב בסין מאמצות את מודל ה-AI של דיפסיק

חברות כמו ג'ילי, זיקר ודונגפנג מתכננות להטמיע את מודל הבינה המלאכותית בדגמים חדשים וקיימים באמצעות עדכוני תוכנה; בשלב זה מדובר רק בדגמים שמשווקים בסין

בעוד שבמערב מודל הבינה המלאכותית DeepSeek מעורר חשש, הרי שיצרני הרכב הסיני מסתערים על המודל ונערכים לשלב אותו בלא מעט דגמים חדשים שישווקו בסין.
שילוב דיפסיק יבוצע באמצעות עדכוני OTA (כלומר עדכונים מהאוויר) בדגמים בהם דיפסיק אינה מותקנת כיום, שכבר נוסעים בכבישים. במקרה של דגמים שייוצרו השנה, הרכבים ייצאו משערי המפעל כשהם מצוידים בתוכנה.
לפי הדיווחים, ג'ילי כבר הודיעה כי תשלב את מודל הבינה המלאכותית בדגמיה וגם בדגמים של זיקר. לפי ג'ילי מדובר ב"הגדרה מחדש של אינטראקציה בין בני אדם ומחשבים ונהיגה אוטונומית ברכב חכם". אתמול (שבת) הודיע גם לין ג'ינוון, נשיא זיקר כי היצרנית כבר החלה לשלב את דיפסיק בתאי הנוסעים של מכוניותיה ושהשימוש בו יהיה זמין בקרוב, לדוגמה בפונקציות שונות של חיפוש קולי.
לצד זיקר, גם דונגפנג הודיעה כי תשלב את היכולות של דיפסיק ברכבים של M HERO והשימוש במודל יהיה זמין למשתמשי דונגפנג מאפריל הקרוב. לפי הדיווחים, השימוש בדיפסיק יהיה זמין גם למשתמשי VOYAH.