סגור
פורשה 911 הנפקה תממן מעבר לרכבים חשמליים
פורשה 911 (ארכיון) (צילום: בלומברג)

בגלל רכיב שיוצר בכפייה: המכס האמריקאי החרים אלפי מכוניות יוקרה

מדובר במשלוח של קונצרן פולקסווגן, שכולל רכבי פורשה, אאודי ובנטלי, ועלה חשד כי מותקן בהם רכיב אלקטרוני, שיוצר כנראה באמצעות עבודה בכפייה בסין. על רקע הפרסומים, החברה צפויה להחליף את הרכיב "הבעייתי"

אלפי מכוניות יוקרה גרמניות הוחרמו על ידי המכס האמריקאי בגלל חלק קטן שמיוצר בסין. לפי דיווחים בארה"ב, מדובר במשלוח של קונצרן פולקסווגן, שכולל רכבי פורשה, אאודי ובנטלי, ושעלה חשד כי מותקן בהם רכיב אלקטרוני, שיוצר כנראה באמצעות עבודה בכפייה בסין.
המכוניות עצמן יוצרו בגרמניה, אך הרכיב נשלח למדינה מספקים סינים. פולקסווגן ארה"ב אישרה את הדברים וציינה כי לקוחותיה צפויים ככל הנראה לקבל את הרכבים רק בחודש הבא, למרות שאלה הגיעו לארה"ב כבר בינואר. לפי הפרסומים, פולקסווגן צפויה להחליף את הרכיב "הבעייתי".
נושא העבודה בכפייה במפעלים בסין נמצא בימים אלה תחת חקירה מצד מספר גופי אכיפה בינלאומיים וזוכה ללא מעט ביקורת בגלל התפשטות יצרני הרכב הסינים לאירופה. בחודש שעבר התריע ארגון human rights watch כי חמישה יצרני רכב גדולים שפועלים בסין אינם נוקטים בצעדים הנדרשים כדי לוודא שהרכיבים למכוניותיהם לא יוצרו בעבודה בכפייה. לפי הדו"ח, חלק מתפוקת האלומיניום של סין, כמו גם חומרי גלם אחרים הנדרשים ליצור סוללות לרכב חשמלי נכרים ומעובדים באמצעות עובדים בכפייה המשתייכים לקבוצות המיעוט בסין - מוסלמים ואויגורים.