סגור
מכונית חשמלית של NIO
מכונית חשמלית של NIO (צילום: יצרן)

NIO נערכת להשקת דגם שיתחרה בטסלה מודל Y ומותג עממי חדש

היצרנית הסינית תשווק באירופה לקראת סוף השנה את רכב הכביש-שטח החשמלי ONVO שצפוי להתחרות בטסלה מודל Y. במקביל נערכת החברה להשקת רכב חשמלי תחת השם FIREFLY שיצויד כנראה בסוללות מתוצרת היריבה BYD

NIO הסינית נערכת להשקת שני תתי מותגים חדשים שישווקו באירופה, אחד מהם כבר במהלך השבועות הקרובים, כך הודיעו נציגי היצרנית. לדברי ניקולס וינסנט, מנהל הפעילות של NIO באירופה שצוטט על ידי מספר אמצעי תקשורת, המותג הראשון שיושק ככל הנראה במהלך השבועות הקרובים נקרא ONVO.
הדגם הראשון של ONVO שישווק באירופה הוא רכב כביש שטח חשמלי שמיועד להתחרות ישירות בטסלה מודל Y ומכונה על ידי היצרנית ALPS, אם כי שם זה עוד עשוי להשתנות. לפי פרסומים בסין, הדגם הראשון של ONVO יוצע בסין בגרסת בסיס בעלת סוללה בקיבולת 60 קילוואט/שעה ובגרסה בכירה שתצויד בסוללה בקיבולת 90 קילוואט/שעה. לפי הפרסומים, מכוניות ONVO ראשונות ישווקו באירופה בשלהי השנה.
לצד המכוניות של ONVO, היצרנית נערכת להשקת מותג נוסף: FIREFLY (גחלילית) שמכוניותיה ישווקו גם הן באירופה. לפי פרסומים בסין, המכוניות של FIREFLY ימוצבו מתחת למכוניות של ONVO ומחיר היעד שלהן לשוק האירופי הוא כ 30 אלף יורו. לפי פרסומים בסין, מכוניות FIREFLY יצוידו ככל הנראה בסוללות מתוצרת היריבה BYD.
כיום מכוניות NIO מיובאות לישראל על ידי דלק מוטורס ביבוא עקיף, כלומר דלק מוטורס רוכשת את המכוניות מסוכן של NIO באירופה. מחירי דגמי NIO ממצבים אותן במקומות יחסית גבוהים בשוק, מה שפוגע בפוטנציאל המכירה של הרכבים. דלק מוטורס אינה מדווחת את היקף המסירות של מכוניות NIO במסגרת הדיווחים החודשיים של איגוד יבואני הרכב מכיוון שאלה מגיעות לישראל ביבוא עקיף ולא ביבוא ישיר, אך לפי רישומי משרד התחבורה נמסרו בישראל רק 115 מכוניות NIO מתחילת השנה.