סגור
קיה נירו פלאג אין
קיה נירו פלאג אין הייבריד (צילום: עמית שעל)

בלעדי
מיונדאי אלנטרה ועד קיה נירו: אלו הרכבים המשתתפים במכרז הליסינג הגדול של צה"ל

בשלב הראשון ימנה המכרז מעל 3,000 רכבים, אך מספר זה צפוי לגדול מכיוון שלמשרד הביטחון שמורה הזכות להגדיל את היקפו של המכרז ואף להאריך את תקופות ההתקשרות. בין הרכבים שייכללו במכרז: טויוטה קורולה סדאן, סקודה סופרב וסוזוקי ויטארה

יונדאי אלנטרה, קיה נירו חשמלית, סוזוקי ויטארה וסקודה סופרב - אלה מקצת הדגמים אשר אושרו על ידי צה"ל להשתתף במכרז הליסינג החדש, שצפוי לצאת לדרך השנה. כך עולה ממסמכים שהפיץ משרד הביטחון בקרב חברות הליסינג.
כפי שנחשף לאחרונה ב"כלכליסט", בשלב הראשון ימנה המכרז מעל 3,000 רכבים, אך מספר זה צפוי לגדול מכיוון שלמשרד הביטחון שמורה הזכות להגדיל את היקפו של המכרז ואף להאריך את תקופות ההתקשרות.
על פי עיקרי המכרז, בשלב ההצטיידות הראשון יוצמדו 2,048 מכוניות משפחתיות היברידיות לסגני אלופים ולאלופי משנה, כאשר 5% מתוכן יוכלו להיות רכב חשמלי מלא או רכב פלאג-אין הייבריד. לצד אלה יוצמדו 60 מכוניות מנהלים לתתי-אלופים ו-660 רכבי כביש שטח למ"פ חוד. צה"ל יוכל לבצע ריענון רכבים, כלומר להחליף רכב שנמצא בשימוש צה"ל שנתיים לפחות ברכב חדש מאותו דגם.
רשימת הדגמים שיתמודדו בקבוצה העיקרית, כלומר המשפחתיות ההיברידיות, מצומצמת יחסית וכוללת את יונדאי אלנטרה הייבריד, קיה נירו וטויוטה קורולה סדאן. לפי דרישות משרד הביטחון, התקציב המרבי לרכב בקטגוריה זו הוא 150 אלף שקל. דרישה זו עשויה להוות בעיה, שכן מחיר אלנטרה מתחיל כיום ב-153 אלף שקל.
בקבוצת רכבי הפלאג-אין הייבריד מוצעים שני רכבים: קיה נירו פלאג-אין הייבריד ו-MG EHS – כאשר תקרת קבוצה זו היא 165 אלף שקל. גם בקבוצת הרכב החשמלי שיוכל לשמש את צה"ל מופיעים שני דגמים בלבד: גרסתה החשמלית של סיטרואן C4 וגרסתה החשמלית של קיה נירו. תקרת המחיר היא 180 אלף שקל.
רשימת רכבי המנהלים לתא"לים כוללת שלושה דגמים: סקודה סופרב, יונדאי סונטה טורבו ושברולט מאליבו, כאשר תקרת המחיר היא 190 אלף שקל. קטגוריית רכבי הכביש-שטח, שמוגבלת למחיר של עד 140 אלף שקל, רחבה יותר, וכוללת את סוזוקי ויטארה, טויוטה יאריס קרוס, סקודה קאמיק, מיצובישי ASX ופולקסווגן T CROSS.