סגור
רכב בעמדת טעינה של מילגם EV-EDGE מכונית חשמלית רכב חשמלי
עמדת טעינה של EV-Edge (צילום: באדיבות מילגם EV-EDGE)

פרסום ראשון
לראשונה אחרי התייקרות החשמל: ספקית טעינה למכוניות מעלה מחירים

EV-Edge מעלה את מחירי הטעינה ב-8% - מעט פחות משיעור עליית מחירי החשמל; לדברי החברה, "מאז 2019 נמנענו מהעלאת מחירים"; גם ג'ינרג'י צפויה להעלות את תעריפי הטעינה

פחות מיממה חלפה מאז ההפחתה החדה במחירי הדלק, ודווקא בעלי מכוניות חשמליות מתעוררים למציאות חדשה של התייקרויות. ל"כלכליסט" נודע כי EV-Edge, מספקיות הטעינה הגדולות בישראל, הודיעה הלילה ללקוחותיה כי הטעינה לרכב חשמלי תתייקר החל מהיום, "בשל עליית מחירי החשמל והתייקרות התשומות". לפי EV-Edge, שיעור ההתייקרות יעמוד על 8% - מעט פחות משיעור עליית מחירי החשמל.
EV-Edge, המפעילה עשרות עמדות טעינה באזור המרכז, מסבירה כי תעריפי החברה אינם אחידים בעמדות השונות, וכי המחיר לטעינה בעמדת DC, לדוגמה, הוא בממוצע כ-2 שקלים לקילוואט שעה - לאחר ההתייקרות.
מ-EV-Edge נמסר: "אנו מעלים את תעריפי הטעינה בכ-8% - שיעור הנמוך משיעור התייקרות החשמל, העומד על 8.6%. מאז הקמתה ב-2019, ספגה EV-Edge את העליות בתעריפי החשמל והתשומות ונמנעה מהעלאת מחירים. ואולם בימים אלה, בשל הזינוק החד במחיר החשמל לצד עלייה נוספת בעלויות שונות המשפיעות במישרין על מחירי הטעינה, אנו מחויבים לעדכן מחירים. גם לאחר העלאת המחירים, תעריפי הטעינה של EV-Edge הם מהתחרותיים והאטרקטיביים בשוק".
בתוך כך נודע ל"כלכליסט" כי בקרוב גם ג'ינרג'י צפויה להעלות את תעריפי הטעינה, בשיעור שטרם פורסם. החברה מסרה כי " ג'ינרג'י נאלצת להעלות מחירים, אך עדיין תציע מחיר טעינה נמוך ואטרקטיבי ללקוחותיה וגם ללקוחות מזדמנים, כך שכולם יזכו לתעריף טעינה הנמוך ביותר בארץ".
להערכת גורמים בענף, בשבוע הנוכחי יודיעו ספקיות טעינה נוספות על ייקור של תעריפי טעינת הרכב החשמלי.