סגור

יצרנית השאטלים האוטונומיים NAVIA תשתמש בפלטפורמה של REE הישראלית

בשלב הראשון הכריזו השתיים על פיתוח משותף של מערכת נהיגה אוטונומית. נאביה כבר מפעילה בעולם מאות שאטלים אוטונומיים, כולל שניים בארץ

אחרי חטיבת המשאיות של טויוטה, הינו, ומהינדרה ההודית, יצרנית רכב נוספת בדרך לשימוש בפלטפורמה של REE אוטומוטיב הישראלית. נאביה (NAVYA) הצרפתית, המתמחה בשאטלים אוטונומיים, תפתח ביחד עם REE מערכת נהיגה אוטונומית בדרגה גבוהה, 4 מתוך 5.

לכלכליסט נודע כי מדובר בצעד ראשון בדרך למעבר של נאביה לשימוש בפלטפורמה החשמלית של REE, שתתחיל בקרוב להיסחר בנאסד"ק לאחר מיזוג עם ספאק אמריקאי, לפי שווי של 3.6 מיליארד דולר.
נאביה היתה הראשונה שהשיקה שאטלים בעלי כושר נהיגה עצמית, הפועלים בקמפוסים סגורים, או במסלולים קבועים בכביש ציבורי. היא מכרה עד כה כ-200 שאטלים כאלה ב-23 מדינות, מהם שניים בישראל, הפועלים במתחם אוניברסיטת בר אילן, ובמתחם בית החולים תל השומר.
3 צפייה בגלריה
שאטל נאביה
שאטל נאביה
שאטל נאביה
(צילום: נאביה)
נאביה מתכננת להשתמש במערכת האוטונומית המשותפת ובפלטפורמה של REE גם ברכבי משלוחים ללא נהג. הפלטפורמה של החברה הישראלית, המצוידת בגלגלים שבתוכם מותקנים המנוע החשמלי, בולמי הזעזועים, הבלמים ומערכת ההיגוי, מפותחת בכמה גדלים, החל מאחד המיועד לרכב משולחים עירוני זעיר שיוכל להוביל קניות מהסופר, ועד פלטפורמה גדולה שיכולה לשמש אוטובוסים עירוניים קטנים.

3 צפייה בגלריה
ועידת ברלין 2019 טלי מילר
ועידת ברלין 2019 טלי מילר
טלי מילר, סמנכ"לית שותפויות אסטרטגיות ב-REE
(צילום: אוראל כהן)
טלי מילר, סמנכ"לית שותפויות אסטרטגיות ב-REE, אומרת כי "שילוב המומחיות של שתי החברות יאפשר פתרונות ניידות אוטונומיים שישנו את חוקי המשחק ויסיעו נוסעים וסחורות בצורה יעילה וחסכונית תוך תוך עמידה מלאה בתקני הבטיחות המחמירים".

3 צפייה בגלריה
REE Automotive
REE Automotive
REE Automotive
(צילום: REE Automotive)

אטיין הרמיט, מנכ"ל נאביה, אמר כי "REE היא שחקנית מרכזית בתעשיית הרכב האוטונומי החשמלי. השותפות הזו עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של של נאביה לפריסת מערכות נהיגה אוטונומיות עם רכיבי הנעה בטוחים (היגוי, בלימה, מתלים, הנעה ושליטה) לזווית הגלגלים".