סגור

רבבות הפגינו ברחבי הארץ; משפחות חטופים: "נתניהו מטרפד עסקאות"

ראש המוסד שב מפריז, המו"מ לעסקה יתחדש בשבוע הקרוב; צה"ל: "מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי שבו שהו פעילי חיזבאללה בדרום לבנון"; צבא ארה"ב: החות'ים שיגרו טילים בליסטיים לעבר ספינות, לא דווח על נזק; כטב"ם תקף מכונית ומשאית של חיזבאללה באזור חומס

23:45 - שוטר דחף את ח"כ לזימי במחאה בת"א, ח"כ קריב "המשטרה יצאה משליטה". חברת הכנסת נעמה לזימי נדחפה על ידי שוטר במהלך המחאה בתל אביב, לטענתה, כשניסתה לברר את שמו של אחד העצורים. חבר הכנסת גלעד קריב טען כי "הערב המשטרה יצאה מכלל שליטה. הפעלת מכת"זיות בניגוד לחוק, הפעלת אלימות נגד מפגינים ומשפחות חטופים ודהירת פרשים וסוסים על איי-תנועה ומדרכות. עוד ערב פוליטי של משטרת ישראל בשירות השר העבריין". (רועי רובינשטיין, מורן אזולאי)
23:00 - המשטרה הכריזה על הפגנה לא חוקית בקפלן: שני חשודים נעצרו. המשטרה עצרה שני חשודים בגין הפרת סדר במהלך המחאה בצומת קפלן, ומסרה כי "מדובר בהפגנה בלתי חוקית". לדבריה, "בתום המחאה המאושרת, רוב המוחים התפזרו בשקט. מנגד, למרות השיח עם המארגנים והאישור שניתן למתחם מוסדר בצומת קפלן, התקבצו מספר מפגינים בצומת עזריאלי, הדליקו מדורות והחלו להפר את הסדר. קצין משטרה הכריז על הפגנה לא חוקית והתריע שאם לא יתפזרו המשטרה תיאלץ להשתמש באמצעים".
22:50 - מדורה הודלקה בצומת קפלן: "סיימו את המלחמה - והחזירו את החטופים". במהלך הפגנת משפחות החטופים בצומת קפלן הודלקה בכביש מדורה. "סיימו את המלחמה - והחזירו אותם הביתה עכשיו", מסרו המשפחות. כוחות המשטרה במקום פעלו לכיבוי המדורה, אך בהמשך המוחים הדליקו אותה שוב. (רועי רובינשטיין)
10 צפייה בגלריה
מפגינים הפגנה מחאה למען ה חטופים בתל אביב4 25.5.24 מלחמה בעזה
מפגינים הפגנה מחאה למען ה חטופים בתל אביב4 25.5.24 מלחמה בעזה
מפגינים הפגנה מחאה למען ה חטופים בתל אביב4 25.5.24 מלחמה בעזה
(צילום: ליאור שרון)
22:45 - צה"ל: "מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי שבו שהו פעילי חיזבאללה בדרום לבנון". דובר צה"ל אישר כי בוצעה תקיפה במרחב עיתרון שבדרום לבנון, ומסר כי "מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי שבו שהו מחבלי חיזבאללה". עוד נמסר בהודעה כי "צה"ל תקף בירי ארטילרי להסרת איום במרחב הכפר כילא שבדרום לבנון. כמו כן, זוהו הערב מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מספר מרחבים בצפון הארץ, אין נפגעים. נגרם נזק למבנים במקום". (יואב זיתון)
22:01 - צבא ארה"ב: החות'ים שיגרו טילים בליסטיים לעבר ספינות, לא דווח על נזק. פיקוד המרכז של ארה"ב (סנטקום) אמר כי המורדים החות'ים, שלוחי איראן בתימן, שיגרו במהלך הלילה האחרון שני טילים בליסטיים לעבר ספינות בים האדום. לדבריו, לא דווח על נפגעים או נזק. "ההתנהגות של החות'ים - הנתמכים על ידי איראן - מאיימת על היציבות האזורית ומסכנת את חייהם של האנשים ברחבי הים האדום ומפרץ עדן", נמסר מסנטקום. (ynet)
21:20 - אלפים בהפגנה בתל אביב. אלפי מפגינים הגיעו הערב (שבת) לרחוב קפלן בתל אביב להשתתף בעצרת המחאה המרכזית נגד הממשלה ובקריאה להקדמת הבחירות. בין הנואמים היה אייל אשל, אביה של רוני אשל ז"ל, שנרצחה בחמ"ל בבסיס נחל עוז במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. "בישראל אף פעם אין אשמים, אף פעם אין נושאים באחריות? מתי בעשרות השנים האחרונות, מאז מנחם בגין, פוליטיקאי פרש בגלל כישלון?", אמר אשל. "אני קורא לראש הממשלה ולכל מי שאחראי למחדל הנורא: קחו אחריות אמיתית ואמיצה".
הוא הוסיף: "השבוע נחשף שנתניהו הוזהר אינספור פעמים לפני 7 באוקטובר. הוא כנראה שכח את כל קציני צה"ל שהגיעו לכנסת כדי להזהיר אותו מפני השלכות ההפיכה המשטרית על הביטחון שלנו. הוא כנראה שכח את האזהרה של גלנט בשידור חי. מה הוא עשה? ניסה לפטר אותו. נתניהו, הזהירו אותך והתעלמת. רק על זה אתה חייב לקחת אחריות ולהתפטר. אתה לא ראוי לרוני, ולא לבנות שנרצחו ולא לעם הזה".
10 צפייה בגלריה
הפגנה מפגינים מחאה בתל אביב למען ה חטופים 25.5.24
הפגנה מפגינים מחאה בתל אביב למען ה חטופים 25.5.24
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
10 צפייה בגלריה
הפגנה מפגינים מחאה בתל אביב למען ה חטופים 25.5.24
הפגנה מפגינים מחאה בתל אביב למען ה חטופים 25.5.24
הפגנה בת"א הערב
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
10 צפייה בגלריה
מפגינים הפגנה מחאה2 בתל אביב למען ה חטופים 25.5.24
מפגינים הפגנה מחאה2 בתל אביב למען ה חטופים 25.5.24
(צילום: דנה קופל)
21:19 - למען החטופים ובקריאה לבחירות: אלפי מפגינים בירושלים. אלפי בני אדם צועדים ממרכז ז'ראר בכר בירושלים לכיוון כיכר פריז, למען השבת החטופים ובקריאה להקדמת הבחירות. (רוני גרין שאולוב)
21:05 - אלפים סמוך לבית נתניהו בקיסריה: "תפסיק עם הקרבת האזרחים והשקרים"
אלפי בני אדם מפגינים סמוך לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. כוחות משטרה רבים נפרסו במקום. המוחים קוראים: "הדחה עכשיו. תחזיר את החטופים - תפסיק כבר עם הקרבת האזרחים והשקרים. הממשלה היא כישלון - נתניהו הוא אסון". במקביל, אלפים הפגינו נגד הממשלה וקראו לשחרור החטופים בצומת חורב בחיפה. המפגינים צעדו מהאודיטוריום במרכז הכרמל לעבר צומת חורב, וקראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר. (איתן גליקמן וליאור אל-חי)
20:47 - אחותו של חנן יבלונקה שגופתו חולצה: "הפכתי מאחות עם תקווה - לשכולה". אביבית יבלונקה, אחותו של חנן שגופתו חולצה ממנהרה בג'באליה, נאמה בעצרת בכיכר החטופים בתל אביב, ואמרה כי "הפכתי מאחות עם תקווה - לאחות שכולה. ישנם עדיין 125 חטופים שם, חייבים להוציא אותם מהגיהינום הזה עכשיו". היא קראה לכל עם ישראל להצטרף לצעדת הלוויה שלו מחר, והוסיפה: "נלך בשקט ולא נצעק כלום, נחל בדממה ונרגיש כמה אנחנו רוצים אותם חזרה הביתה - עם חיוך על הפנים אחי היה רוצה לראות את זה כי הוא אהב את כל האנשים. זו תהיה צעדה של תקווה". (יעל צ'כנובר)
10 צפייה בגלריה
אביבית יבלונקה אחותו של חנן יבלונקה שגופתו חולצה ממנהרה בג'באליה בכיכר החטופים בתל אביב חטופים
אביבית יבלונקה אחותו של חנן יבלונקה שגופתו חולצה ממנהרה בג'באליה בכיכר החטופים בתל אביב חטופים
אביבית יבלונקה, הערב בכיכר החטופים
(צילום: דנה קופל)
20:26 - לוחם מילואים נפצע קשה בקרב בצפון הרצועה. לוחם מילואים מגדוד 6828, חטיבת ביסל"ח (828) נפצע מוקדם יותר היום באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי "הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה". (יואב זיתון)
19:00 - משפחות חטופים מחוץ לקריה: "נתניהו מטרפד עסקאות. גלנט וגנץ - הדם גם על ידיכם". משפחות חטופים קיימו הצהרה לתקשורת ליד בסיס הקריה בתל אביב, בצל המו"מ שהותנע מחדש. יפעת קלדרון, בת דודו של עופר קלדרון, התייחסה לפרסום על אפשרות חידוש המגעים לעסקה: "אנחנו רואים כיצד נתניהו ממשיך לטרפד עסקאות, וכיצד הוא ממשיך להוות מכשול לעסקה. אנחנו ממשיכים לקרוא לגנץ, איזנקוט, גלנט ודרעי: אל תתנו לנתניהו להפקיר את בני משפחותינו לגורל של עינויים ומוות בידי מרצחי החמאס. בגלל נתניהו אחיותינו ובנותינו נאנסות עכשיו בעזה. בגלל נתניהו הורינו, אחינו ובנינו חשופים לעינויים רעב ומוות. חובתכם לבלום את ניסיונות הסיכול של נתניהו. אם לא, דם החטופים שלא יחזרו בחיים יהיה גם על ידיכם".
עמרי ליפשיץ, בנו של עודד ליפשיץ, הוסיף: "זהו היום ה-232 שבו אהובינו נמצאים בשבי בגיהינום בעזה. משפחות החטופים חיות בתוך סיוט מתמשך של רולטה רוסית. בכל כמה ימים אנחנו קמים עם הודעה על עוד ארון שיוצא מעזה. אי אפשר להמשיך ככה. יש חטופים חיים בעזה, אנחנו רוצים לקבל אותם בחזרה בבית ובחיים, ואת הנרצחים לקבר ישראל. כולנו, למעט כמה שרים קרי לב, צפינו בסרטון חטיפת התצפיתניות המזוויע. אף אבא בישראל לא צריך לראות את הבת שלו החיילת נחטפת מבועתת עם דם על הפנים, ואף אמא בישראל לא צריכה לשמוע על פרטי החטיפה של הבן שלה מהתקשורת". (רועי רובינשטיין)
10 צפייה בגלריה
הצהרת משפחות ה חטופים בתל אביב 25.5.24 מלחמה בעזה
הצהרת משפחות ה חטופים בתל אביב 25.5.24 מלחמה בעזה
הצהרת המשפחות בתל אביב
(צילום: ליאור שרון)
16:30 - חיסול מחבלים ואיתור אמל"ח רב: הלחימה בג'באליה נמשכת. הלחימה בלב ג'באליה נמשכת, ובמקום נרשמו קרבות עצימים נגד מחבלים שהסתתרו בסמטאות ובתשתיות טרור בנויות במרחב. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי "הלוחמים פשטו על מרחב לחימה בלב שכונה צפופה סמוך למחסה, ששימש את כוחות חמאס להתארגנות, שהייה ואחסון אמל"ח. בעת הפשיטה על מתחם הלחימה, הכוחות נתקלו במבנים ממלוכדים ובמחבלים". לדבריו, "הלוחמים איתרו במתחם אמצעי לחימה רבים, בהם מקלעים, רובים מסוג קלצ'ניקוב, מטענים, ומטולי RPG. בתום הקרבות, הכוחות השמידו את מתחם הלחימה". (יואב זיתון)
15:40 - דיווחים בלבנון על תקיפות בדרום המדינה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפות בעיירות מרכבא ויארון שבדרום לבנון. במקביל, הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, דיווח על תקיפת בית באל-עדיסה, סמוך למוצב של יוניפי"ל, הכוח הצבאי לשמירת שלום מטעם האו"ם שמוצב בדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
15:20 - חיל האוויר תוקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון. חיל האוויר החל בגל תקיפות יעדי חיזבאללה במרווחין ובאל-עדייסה שבדרום לבנון. (יואב זיתון)
15:07 - אזעקות המתריעות על ירי טילים ורקטות הופעלו במשגב עם, בתל חי ובכפר גלעדי בגליל העליון.
15:05 - ראש המוסד שב מהפסגה בפריז: מו"מ ייפתח בשבוע הקרוב - על בסיס הצעות מהמתווכות. ראש המוסד דדי ברנע שב הבוקר לישראל לאחר פגישה שקיים עם ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר בפריז. בפגישה דנו השלושה בבניית תשתית שנועדה לאפשר התקדמות לפתיחת משא ומתן מחודש לשחרור החטופים. בסיום הפגישה הוחלט כי כבר במהלך השבוע הקרוב ייפתח מו"מ על בסיס הצעות חדשות בהובלת המתווכות מצרים וקטאר ובמעורבות פעילה של ארה"ב.(איתמר אייכנר)

10 צפייה בגלריה
דוד דדי ברנע ראש ה מוסד
דוד דדי ברנע ראש ה מוסד
דדי ברנע, ראש המוסד
(צילום: יריב כץ)

14:50 - פיקוד העורף עדכן בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין באצבע הגליל כי "האירוע הסתיים". לא צוין אם כלי טיס כלשהו יורט.
14:35 - בריטניה בביקורת על החלטת בית הדין בהאג: "יחזק את חמאס". בריטניה ביקרה את בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, על כך שהורה לישראל לחדול את המבצע ברפיח באופן מיידי, ואמרה כי פסיקה זו תחזק את חמאס. "הסיבה שאין הפסקה בלחימה היא כי חמאס דחה עסקת חטופים נדיבה מאוד מישראל. התערבותם של בתי המשפט - כולל בית הדין הבינלאומי - תחזק את תפיסת חמאס שלפיה הוא יכול להחזיק בבני ערובה ולהישאר בעזה", אמר דובר משרד החוץ הבריטי, "אם זה יקרה לא יהיה שלום, או פתרון שתי מדינות".

10 צפייה בגלריה
נציגי דרום אפריקה ב בית הדין הבינלאומי ב האג
נציגי דרום אפריקה ב בית הדין הבינלאומי ב האג
נציגי דרום אפריקה בבית הדין הבינלאומי בהאג
(צילום: AP Photo/Peter Dejong)
14:00 - משפחות חטופים יישאו הצהרה ב-18:15: "בשל סרטון התצפיתניות וטרפוד העסקה". משפחות חטופים יישאו הצהרה לתקשורת הערב בשעה 18:15 בשער בגין בבסיס הקריה בתל אביב, בעקבות "סרטון התצפיתניות, המידע על רגעי החטיפה של מתן צנגאוקר, טרפוד העסקה מצד נתניהו ואחריותם של גנץ, איזנקוט, גלנט ושאר חברי הקבינט". כך הודיע מטה המשפחות להחזרת החטופים. (יעל צ'כנובר)
13:00 - אזעקה המתריעה על ירי טילים ורקטות הופעלה במושב זרעית בגליל העליון.
13:00 - צה"ל: כלי טיס חיסל חוליית צלפים של חמאס בצפון הרצועה, ברפיח הושמדו פירים. כוחות צה"ל השמידו ביממה האחרונה תשתיות טרור, אתרי שיגור ומבנים צבאיים באזור ג'באליה שבצפון רצועת עזה. כך עדכן דובר צה"ל, שציין כי הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים בקרבות פנים אל פנים ובהכוונת תקיפות כלי טיס של חיל האוויר. עוד נמסר כי כלי טיס של חיל האוויר חיסל חוליית צלפים של חמאס שירתה כמה ימים לפני כן על לוחמי צה"ל. באזור רפיח, הכוחות איתרו והשמידו פירים ותשתיות טרור. (יואב זיתון)


12:40 - דיווח: הרכבים שהותקפו בסוריה - של חיזבאללה. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה למשטר אסד הפועל מלונדון, דיווח כי שני הרכבים שהותקפו באזור חומס שבמערב סוריה שייכים לחיזבאללה.(ליאור בן ארי)
12:35 - אזעקות המתריעות על ירי טילים ורקטות הופעלו בכפר גלעדי, במרגליות, במשגב עם, בקריית שמונה ובתל חי.
12:30 - דיווח: כטב"ם ישראלי תקף מכונית ומשאית באזור חומס במערב סוריה. כטב"ם ישראלי תקף מכונית ומשאית באזור העיר אל-קוסייר שבמחוז חומס במערב סוריה. כך מדווחת רשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה. (ליאור בן ארי)
12:10 - דיווח בלבנון על תקיפות בדרום המדינה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על על תקיפות ארטילריה בחאמול, בנאקורה ובכפר חמאם שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
12:00 - מדינות ה-G7 קוראות לישראל להעביר לרשות הפלסטינית הכספים שעוכבו. שרי האוצר של מדינות ה-G7, ארגון שבע המדינות המתועשות, קראו לישראל לשמר את הקשרים בין הבנקים בישראל לאלו של הפלסטינים כדי לאפשר המשך עסקאות, מסחר ושירותים חיוניים. בהצהרה משותפת, שצפויה להתפרסם במלואה בתום פגישת השרים ונגידי בנקים מרכזיים, מדינות ה-G7 קוראות לישראל "לשחרר את הכספים שעוכבו של הרשות הפלסטינית, לאור צרכיה הדחופים". שרי האוצר קראו גם להסרה או להקלה בצעדים אחרים שננקטו, "שהשפיעו לרעה על המסחר, כדי להימנע מהחמרה נוספת של המצב הכלכלי בגדה המערבית".
11:40 - איטליה תשוב לממן את אונר"א. איטליה הודיעה על חידוש המימון שלה לסוכנות הסיוע לפליטים הפלסטינים (אונר"א) בעזה, אחרי פרסום דוח האו"ם שקבע כי ישראל לא סיפקה הוכחות לטענתה שעובדים רבים באונר"א משתייכים לארגוני הטרור ברצועה. מדינות נוספות השעו את המימון לאונר"א אחרי שעלה חשד שכמה מעובדיה השתתפו באופן מעשי בטבח ב-7 באוקטובר, אך הן לא המתינו לדוח - וחידשו עוד לפני כן את הזרמת הכספים.

10 צפייה בגלריה
מטה אונר"א עזה
מטה אונר"א עזה
מטה אונר"א בעזה
(צילום: Ali Jadallah/Anadolu Agency via Getty )

11:05 - דוברה אמריקנית נסחפה לחוף באשדוד בדרך לרציף בעזה, ספינה שניסתה לחלצה נתקעה. דוברה אמריקנית, סירה בעלת קרקעית שטוחה המשמשת לפריקה מאוניות ולהעמסה עליהן, נסחפה אל חופי הים באשדוד. מפרטי המקרה עולה כי הדוברה, שהובלה על ידי ספינת מלחמה קטנה אל המזח הימי בעזה, ניתקה מכלי השיט בעקבות הגלים הגבוהים, והחלה להיסחף אל החוף. במהלך הניסיונות לרתום את הדוברה שוב, הספינה האמריקנית נתקעה גם היא בחוף. ספינה אמריקנית שלישית הנמצאת באזור הגיעה כדי לסייע בחילוץ, שניתן גם מהחוף על ידי מחלקת החופים של עיריית אשדוד. אין נפגעים באירוע. (מתן צורי)
10:20 - מטען התפוצץ ברכב בדמשק. דיווח: "חוסל יעד שקשור לאיראן". בפיצוץ רכב הבוקר בדמשק, שתחילה נטען כי אינו קשור לישראל, דווח כי ההרוג "קשור לאיראן". המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה היושב בלונדון, טען כי "ההרוג בפיצוץ קשור לאיראן, לפי מידע ראשוני", וציין כי מדובר בחיסול. "לא קשה לחדור לסוריה, ישראל עוקבת אחר תנועות הגורמים השייכים לאיראן ולחיזבאללה". (ליאור בן ארי)
09:45 - דיווח: יותר מ-200 משאיות סיוע מצרי ייכנסו לרצועה מדי יום, אבטחתן תתואם עם האו"ם. גורמים בקהיר אמרו לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, כי בימים הקרובים מצרים תעביר סיוע הומניטרי לרצועת עזה בצורה עקיפה - הסיוע יימסר דרך האו"ם לישראל בכרם שלום ויועבר לרפיח - עד שיוסכם על מנגנון להפעלת מעבר רפיח מחדש. לפי הפרסום, בדרך זו ייכנסו לרצועה יותר מ-200 משאיות מדי יום, והנתיבים לתנועתן יאובטחו בתיאום עם האו"ם. (ליאור בן ארי)

10 צפייה בגלריה
כניסת משאיות סיוע הומניטרי לרצועת עזה דרך המעבר הצפוני
כניסת משאיות סיוע הומניטרי לרצועת עזה דרך המעבר הצפוני
כניסת משאיות סיוע הומניטרי לרצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

08:15 - הפלסטינים: הרוגים ופצועים בהפצצת דירה במרכז רצועת עזה. סוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב" דיווחה כי ארבעה פלסטינים נהרגו וכמה נפצעו בהפצצת דירה בבניין מגורים מצפון למחנה הפליטים נוסייראת. במקביל, דווח על ירי באזור דיר אל-בלח, תקיפה אווירית במחנה הפליטים ג'באליה ועל פצועים בתקיפה נוספת מצפון לעיר עזה.
ארה"ב: "גנץ ובלינקן דנו בחשיבות של פתיחת מעבר רפיח מחדש". מחלקת המדינה של ארה"ב פרסמה התייחסות לשיחה שקיימו אתמול השר בני גנץ ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן. לפי ההודעה, בלינקן "חזר על עמדת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנוגע למבצע נרחב ברפיח". כמו כן, נמסר כי השניים דנו ב"חשיבות שבהשלמת השיחות בין מצרים לישראל על פתיחה מחודשת של מעבר רפיח בהקדם האפשרי".
אחרי כ-20 שיגורים לצפון: צה"ל תקף מבנים של חיזבאללה בדרום לבנון. דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר מבנים צבאיים של ארגון הטרור באזורי א-צוונה ורמיה, וכן תשתית טרור במרחב יארון. עוד נמסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקף מחבלי חיזבאללה באזור חנין שבדרום לבנון. מוקדם יותר, זוהו כ-20 שיגורים שחצו מלבנון באזורים שונים, זוהו מספר נפילות באזור היישובים דוב"ב ומנרה ונגרם נזק. כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי.


"ההתנגדות האיסלאמית בעיראק": "תקפנו בכטב"מים יעד חיוני באילת". "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק", קבוצה של מיליציות פרו-איראניות הפועלות בסוריה ובעיראק, הודיעה כי תקפה "יעד חיוני באילת באמצעות כטב"מים". כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב".