סגור
כטב"מ תקף רכב באיזור צור צפון לבנון מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה איראן
זירת החיסול בלבנון

צה"ל: חיסלנו שני מפקדים בכירים בלבנון; כ-20 שיגורים לצפון

שיגורים מלבנון לגליל - נזק לרכוש ולתשתיות בקריית שמונה. העירייה טוענת שנפלו בעיר שש רקטות, צה"ל טוען - אחת; סונאק לנתניהו: "הסלמה במזרח התיכון אינה אינטרס של אף אחד"; מפקד גזרת החוף של חיזבאללה חוסל ליד צור; דיווח: הרוגים בתקיפת 2 רכבים נוספים על ידי כטב"ם בעיירה א-שהאביה

23:31 - צה"ל טוען, בניגוד לעמדת העירייה: "נפילה אחת בקריית שמונה". דובר צה"ל מסר כי רקטה אחד נפלה בשטח העיר קריית שמונה, כחלק מהמטח ששוגר מלבנון מוקדם יותר היום לעבר העיר. מדובר בטענה שמנוגדת להודעת העירייה, שמסרה כי שש רקטות נפלו ברחבי העיר והסבו נזק לרכוש ולתשתיות, מבלי שהיו נפגעים. (יאיר קראוס)

12 צפייה בגלריה
נפילה בקריית שמונה
נפילה בקריית שמונה
הנפילה בקריית שמונה
(צילום: עיריית קריית שמונה)

22:17 - מתפ"ש: 376 משאיות סיוע נכנסו היום לעזה, 98 חבילות מזון הוצנחו. מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן הודיע כי "היום נבדקו והועברו 376 משאיות סיוע הומניטרי לרצועת עזה, מתוכן 105 משאיות ירדניות". הוא הוסיף בפוסט ברשת X כי "במהלך היום הוצנחו 98 חבילות מזון בצפון הרצועה, הכוללות אלפי ארוחות". (אלישע בן קימון)


22:15 - צה"ל: חיסלנו מפקד בכיר ביחידת הרקטות והטילים בכוח רדואן. כלי טיס של חיל האוויר חיסל את מוחמד חסין מוסטפא שחורי, מפקד יחידת הרקטות והטילים של הגזרה המערבית בכוח רדואן של חיזבאללה. לפי דובר צה"ל, חסין היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי ירי רקטות רבים לעבר העורף הישראלי, ועסק בקידום ותכנון שיגורי רקטות וטילים לעבר ישראל מאזור הגזרות המרכזית והמערבית בלבנון. בתקיפה חוסל גם מחמוד איברהים פדלאללה, פעיל ביחידת הרקטות והטילים של ארגון הטרור. (אלישע בן קימון)
21:07 - סונאק לנתניהו: "הסלמה במזרח התיכון אינה אינטרס של אף אחד". ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו בשיחתם כי "הסלמה במזרח התיכון אינה אינטרס של אף אחד". כך מסרה לשכתו של סונאק, שהוסיפה כי הוא הדגיש בפני נתניהו "שהסלמה רק תעמיק יותר את חוסר הביטחון במזרח התיכון. מי שנשאר רגוע מנצח". עוד הוסיף ראש הממשלה הבריטי כי איראן טעתה והיא נעשית מבודדת יותר ויותר, כשמדינות ה-G7 מתאמות תגובה דיפלומטית למתקפה שביצעה נגד ישראל. (איתמר אייכנר)

12 צפייה בגלריה
ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק
ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק
ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)

21:20 - שרי החוץ של האיחוד האירופי התכנסו: "נעבוד להרחיב את הסנקציות נגד איראן". שרי החוץ של האיחוד האירופי התכנסו למפגש מיוחד בווידאו לבקשת שר החוץ של האיחוד ג'וזף בורל, כדי לדון במצב במזרח התיכון בעקבות המתקפה האיראנית נגד ישראל.
בורל סיפר לאחר הפגישה כי שרי החוץ הביעו גינוי נחרץ למתקפה, אישררו את המחויבות לביטחון ישראל, הדגישו את מחויבותם למנוע הסלמה וקראו לכל הצדדים להפגין ריסון. בורל הוסיף כי ינחה, לבקשת השרים, להתחיל בעבודה על הרחבת משטר הסנקציות הקיים על איראן בנושא רחפנים, כך שיכלול גם את נושא הטילים ואת הפעילות האזורית של איראן באמצעות שלוחיה.
בסיום דבריו הדגיש בורל כי אין לשכוח את המלחמה ברצועת עזה, ושיש להגיע להפסקת אש מיידית, לשפר את המצב ההומניטרי בתוכה ולשחרר את כלל החטופים. (איתמר אייכנר)

12 צפייה בגלריה
 Josep Borrell ז'וזפ בורל
 Josep Borrell ז'וזפ בורל
ג'וזף בורל
( צילום: JOHN THYS / AFP)

21:04 - הנפילות בקריית שמונה: "נזק לתשתיות, רכוש ורכבים; אין נפגעים בגוף". דובר עיריית קריית שמונה, דורון שנפר, עדכן בהמשך לנפילות שאותרו ברחבי העיר כי "כתוצאה מהנפילות נגרם נזק לתשתיות, נזק קל לרכוש ומספר רכבים נפגעו מרסיסים". הוא הוסיף כי לא היו נפגעים בגוף. (יאיר קראוס)
20:22 - יותר מ-10 שיגורים לגליל המערבי, ראשוני: לפחות 5 נפילות בקריית שמונה. יותר מ-10 רקטות שוגרו לעבר הגליל המערבי במסגרת המטח האחרון לאזור, שש נפילות זוהו בקריית שמונה. מד"א מסר כי אין נפגעים בגוף כתוצאה מהמטח.
במקביל, חיזבאללה הודיע על שני הרוגים בשורותיו - מוחמד חסין מוסטפא שחורי ומחמוד אבראהים פדל אללה מהעיירות א-שהאביה ועינאתא שבדרום לבנון. (אלישע בן קימון, ליאור בן ארי, יאיר קראוס)
19:47 - המטח למרחב מירון: לפחות תשע נפילות בשטחים פתוחים, אין נפגעים. לפחות תשעה שיגורים זוהו במטח האחרון שנורה מלבנון לאזור מירון בצפון. תשעת השיגורים נפלו בשטחים פתוחים ואין נפגעים. (אלישע בן קימון ויאיר קראוס)
19:23 - ארדואן: ישראל מנסה לעורר עימות אזורי, נתניהו אחראי לכך. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן התייחס למתיחות בין ירושלים לטהרן, ואמר כי "ישראל מנסה לעורר עימות אזורי. התקיפה על שגרירות איראן בדמשק הייתה ה'טיפה האחרונה'".
בהמשך הוסיף ארדואן כי "ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו וההנהגה הישראלית הם האחראים הבלעדיים למתחים האחרונים במזרח התיכון. נתניהו מנסה להאריך את המלחמה כדי להישאר בשלטון". (ליאור בן ארי)
12 צפייה בגלריה
נשיא טורקיה רג'יפ ארדואן 29.3.24
נשיא טורקיה רג'יפ ארדואן 29.3.24
נשיא טורקיה רג'יפ ארדואן
(צילום: REUTERS/Umit Bektas)
19:10 - בעקבות המתקפה על ישראל: ארה"ב נערכת להטלת סנקציות חדשות נגד איראן. הבית הלבן מכין שורה של סנקציות חדשות נגד איראן, בעקבות מתקפת הטילים שלה על ישראל בשבת בלילה. כך אמרה היום שרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן, במסיבת עיתונאים. "אני לגמרי מצפה שאנחנו נחליט על סנקציות נוספות נגד איראן בימים הקרובים", אמר ילן, במסיבת עיתונאים שנערכה לקראת כינוס האביב של קרן המטבע הבינ"ל והבנק העולמי.
18:48 - חשש בארה"ב שישראל לא תעדכן לפני תקיפה באיראן: "הם יודעים שנתנגד לכל דבר". האמריקנים זעמו שלא קיבלו התראה על החיסול בדמשק שעליו נקמה טהרן עם מתקפה חסרת תקדים על ישראל, ובירושלים התחייבו לעדכן הפעם מראש לפני התגובה המובטחת. למרות זאת, בכיר אמריקני אמר ל-CNN שאין ערובה לכך, וכי בישראל יודעים שארה"ב תתנגד לתגובה: "זה פותח פתח לאפשרויות די מפחידות". המודיעין האמריקני מעריך: ייתכן שהתגובה תהיה "צרה", אך קינטית ובתוך איראן.

12 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן 12.4.24
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן 12.4.24
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: AP Photo/Alex Brandon)

17:43 - צה"ל: בכיר חיזבאללה שחוסל ליד צור - מפקד גזרת החוף בארגון הטרור. מפקד גזרת החוף של חיזבאללה איסמאעיל יוסף באז הוא המחוסל בתקיפת הרכב באזור צור. כך אישר דובר צה"ל, שהוסיף כי החיסול בוצע באמצעות כלי טיס של חיל האוויר.
לפי דובר צה"ל, באז "שימש כגורם בכיר וותיק בזרוע הצבאית של חיזבאללה, במספר תפקידים". דרגתו הנוכחית מקבילה לדרגת מפקד חטיבה. כמו כן, במסגרת תפקידו עסק באז בקידום ותכנון שיגורי רקטות וטילי נ"ט לעבר מדינת ישראל מאזור החוף בלבנון, ובזמן המלחמה הוא ארגן ותכנן מתווי טרור שונים לעבר ישראל. (אלישע בן קימון)
12 צפייה בגלריה
כטב"מ תקף רכב באיזור צור צפון לבנון מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה איראן
כטב"מ תקף רכב באיזור צור צפון לבנון מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה איראן
הרכב שנפגע מהתקיפה האווירית בלבנון

16:47 - ביה"ח סורוקה: עדיין נשקפת סכנה לחיי בת ה-7 שנפצעה במתקפה האיראנית. ד"ר צחי לזר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים סבן לילדים בסורוקה, עדכן כי מצבה של הילדה בת ה-7 אמינה אלחוסני שנפצעה קשה מרסיס במהלך המתקפה האיראנית - מוסיף להיות קשה. הוא ציין כי היא מורדמת ומונשמת וכי עדיין נשקפת סכנה מיידית לחייה. (אילנה קוריאל)
16:46 - אזעקות באצבע הגליל, צבע אדום בעוטף. אזעקות נשמעו ביישובים בית הלל והגושרים שבאצבע הגליל. במקביל, צבע אדום הופעל במטווח ניר עם שבעוטף.
15:42 - נפילת הכטב"מים בגליל: שריפה פרצה בכמה מוקדים. שלושה צוותי כיבוי פועלים לכיבוי שריפה שפרצה בכמה מוקדים כתוצאה מנפילת הכטב"ם במרחב בית הלל שבגליל העליון. (יאיר קראוס)
15:40 - דיווח: הרוג ופצועים בתקיפת הרכב בדרום לבנון. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח על הרוג וכמה פצועים בתקיפת הרכב באזור צור שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
15:30 - אזעקות המתריעות על ירי טילים הופעלו בשלומי, אדמית, חניתה, יערה ובמצובה שבגליל המערבי.
15:17 - שלושה בני אדם נפצעו באורח קל מפיצוץ שני הכטב"מים באזור בית הלל שבאצבע הגליל.
15:07 - אחרי פיצוץ הכטב"מים ליד בית הלל: בלבנון מדווחים על תקיפת רכב באזור צור. בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דווח כי כטב"ם תקף רכב באזור צור שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
14:38 - ללא אזעקה: 2 כטב"מים מלבנון התפוצצו באצבע הגליל. שני כטב"מים שחדרו משטח לבנון התפוצצו באצבע הגליל. במקום לא נשמעה אזעקה. (אלישע בן קימון)
14:32 - תיעוד: תקיפת בניין במרכז הרצועה
14:04 - שרת החוץ של גרמניה תבקר בישראל: "להבין איך ניתן לעצור אלימות נוספת". שרת החוץ של גרמניה אנלנה ברבוק הודיעה כי תבקר בישראל "כדי להבטיח את התמיכה של גרמניה ולהבין כיצד ניתן לעצור אלימות נוספת". אתמול, גרמניה זימנה את שגריר איראן לשיחה בעקבות מתקפת הטילים והכטב"מים של טהרן נגד ישראל. כך מסר דובר משרד החוץ הגרמני.
12 צפייה בגלריה
שרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק
שרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק
שרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק
(צילום: OLIVIER DOULIERY / AFP)
13:57 - הרמטכ"ל שוחח עם עמיתו הבריטי: "הקשר ההדוק בין הצבאות הוכיח את תרומתו ליציבות האזורית". הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי שוחח אתמול עם עמיתו הבריטי, האדמירל טוני רדאקין, והודה לו על חלקה של בריטניה במאמץ ההגנה המשותף לסיכול ויירוט המתקפה האיראנית לעבר ישראל. כך הודיע דובר צה"ל, שציין כי הרמטכ"ל ביקש מהאדמירל רדאקין להעביר את הערכתו הרבה לאנשיו, על עשייה משותפת ואיכותית ביותר, ואמר כי "בימים אלו יותר מתמיד, הקשר ההדוק בין הצבאות הוכיח את תרומתו ליציבות האזורית ולביטחון במזרח התיכון". (אלישע בן קימון)
12 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי. "צה"ל ידע לעמוד גם במחיר לא פשוט וידע גם לחזור ולהילחם בעוצמה"
הרמטכ"ל הרצי הלוי. "צה"ל ידע לעמוד גם במחיר לא פשוט וידע גם לחזור ולהילחם בעוצמה"
הרמטכ"ל הרצי הלוי
(צילום: דובר צה"ל)
13:30 - דיווח: ארה"ב נערכת לסנקציות על איראן בעקבות המתקפה. שרת האוצר האמריקנית ג'נט ילן עובדת על סנקציות חדשות נגד איראן. כך דיווח אתר החדשות האמריקני "אקסיוס", שציין כי ילן הצהירה ש"לא תהסס" להשית עונש כלכלי על טהרן בתגובה למתקפה חסרת התקדים שלה על ישראל.
13:05 - להגברת המוכנות: פיקוד הצפון ערך שורה של תרגילי לחימה בגזרה. פיקוד הצפון ואגף התקשוב וההגנה בסייבר תרגלו בשבועות האחרונים את פריסת הכוחות והשימוש באמצעים טכנולוגיים בכל הגזרה הצפונית. כך הודיע דובר צה"ל, שהסביר כי התרגיל דימה את הלחימה במרחב הדיגיטלי. עוד נמסר כי "בתרגיל נוסף, אוגדה 210 תרגלה מגוון תרחישים בזירת לבנון וסוריה במקביל. בתרגיל של חטיבת האש 282, כוחות התותחנים תרגלו מעבר משגרה לחירום במתכונת פתע. בתרגיל של יחידת האלפיניסטים, חיילי היחידה במילואים תרגלו את משימתם המבצעית תוך הכנה ללחימה מורכבת בשטח בנוי". (אלישע בן קימון)

12:56 - 23 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יו"ש, כספי טרור רבים הוחרמו. לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו למעצר 23 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון וכן החרימו כספי טרור רבים, במסגרת מבצע חטיבתי שהחל הלילה ויימשך גם בימים הקרובים. בין היתר, בג'נין נעצרו חמישה מבוקשים והוחרמו כספי טרור, ובכפר חבלה נעצרו ארבעה מבוקשים נוספים וכן הוחרם רובה מסוג M4. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-3,700 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,600 מהם משויכים לחמאס. (אלישע בן קימון)



11:16 - בעזה מדווחים: צה"ל כיתר אזורים בבית חאנון, תושבים מתפנים דרומה. תושבים מבית חאנון, העיר הצפונית ביותר ברצועת עזה, החלו להתפנות דרומה לאחר תקיפות אוויריות וכיתור של מרכז קליטה של עקורים ע"י כוחות צה"ל, לפי הדיווחים בעזה. הערוץ הקטארי "אל-ערבי" דיווח כי כוחות צה"ל נערכים להרוס את מרכז הקליטה בבית חאנון, לאחר פינוי ומעצר של עקורים במקום. (עינב חלבי)
9:40 - ראיסי: "נגיב בצורה רחבה וכואבת לפגיעה הקלה ביותר באינטרסים האיראניים". בשיחת טלפון עם אמיר קטאר, נשיא איראן איברהים ראיסי איים כי "נגיב בצורה רחבה וכואבת למעשה הקל ביותר שייפגע באינטרסים האיראניים, ומול כל מי שיבצע אותו". ראיסי הוסיף כי "התמיכה שמעניקות חלק ממדינות המערב לישראל מספקת את הקרקע למתח באזור". (ליאור בן ארי)
9:11 - מחבלים חוסלו במרכז הרצועה באמצעות ירי טנקים, עשרות תשתיות טרור הושמדו. לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל חיסלו באמצעות ירי טנקים כמה מחבלים שזיהו בתנועה לעברם במרכז רצועת עזה. כך נמסר מדובר צה"ל. עוד נמסר כי כחלק ממאמץ הלחימה של חטיבת אש 215, הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקפו והשמידו תשתיות טרור. לאורך היממה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוור תקפו והשמידו משגר טילים לצד עשרות תשתיות טרור, מנהרות ומבנים צבאיים ובהם מחבלים חמושים של חמאס. (אלישע בן קימון)



8:57 - היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב דוחה ביקור בהודו עקב "האירועים המתמשכים במזה"ת". היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, דוחה את ביקורו בהודו עקב "האירועים המתמשכים במזרח התיכון". כך אמר שגריר ארה"ב בניו דלהי. דחיית הביקור של סאליבן, שתוכנן להתקיים השבוע, נעשית על רקע האפשרות של תגובה ישראלית למתקפה האיראנית, והחשש מהסלמה.

12 צפייה בגלריה
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן 9.12.23
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן 9.12.23
ג'ייק סאליבן
(צילום: EPA/Chung Sung-Jun / POOL SOUTH KOREA OUT)

8:18 - דיווח: ארה"ב צופה "תגובה ישראלית מוגבלת" על המתקפה, ייתכן גם מחוץ לאיראן. התגובה הישראלית למתקפה של איראן תהיה "מוגבלת" בהיקפה, וככל הנראה תתמקד בהתקפות נגד כוחות צבא איראן ושלוחיה מחוץ למדינה. כך דווח ברשת "NBC" מפי ארבעה גורמים רשמיים אמריקנים. ההערכה מבוססת על שיחות בין בכירים ישראלים ואמריקנים, שהתקיימו עוד לפני המתקפה של איראן בליל שבת. בזמן שישראל התכוננה למתקפה, כך נכתב, הגורמים הישראלים כבר עדכנו את מקביליהם מארה"ב באשר לתגובה אפשרית. הגורמים הדגישו כי הם לא עודכנו לגבי ההחלטה הסופית של ישראל כיצד היא תגיב, וכי ייתכן שהאפשרויות השתנו מאז אותן שיחות בסוף השבוע.
6:30 - יו"ר בית הנבחרים: מתכנן לקדם השבוע הצעת חוק לחבילת סיוע צבאי לישראל. יו"ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג'ונסון הודיע כי הוא מתכנן לקדם השבוע את חבילת הוצאות הביטחון הלאומי של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הכוללת את הסיוע הצבאי לישראל. עם זאת, בניסיון לפייס את האגף השמרני במפלגתו, המתנגד להעברה של החבילה כמקשה אחת עם סיוע נוסף לאוקראינה, הוסיף ג'ונסון כי עדיין ינסה להעבירה בהצעות חוק נפרדות - ולאחר מכן ישקול להעביר את כולן יחד לסנאט. הבית הלבן חזר רק היום על כך שהוא מתנגד לפירוק החבילה. (דניאל אדלסון, ניו יורק)

12 צפייה בגלריה
יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב מייק ג'ונסון 26.10.23
יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב מייק ג'ונסון 26.10.23
מייק ג'ונסון
(צילום: EPA/MICHAEL REYNOLDS)

סיכום חדשות הלילה
איראן: מוכנים לנהוג באיפוק, אין בכוונתנו להסלים את המצב. שר החוץ של סין וואנג יי שוחח בטלפון עם מקבילו האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן, גינה נחרצות את ההתקפה על הקונסוליה האיראנית בדמשק וכינה אותה "הפרה חמורה של החוק הבין-לאומי". כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית הסינית "שינחואה". לפי הדיווח, וואנג אמר כי הוא מאמין שטהרן מסוגלת "להתמודד עם המצב בצורה טובה" תוך שמירה על ריבונותה וכבודה, ולהימנע מיצירת מתח נוסף במזרח התיכון. שר החוץ האיראני השיב כי טהרן מוכנה לנהוג באיפוק ואין לה כוונה להסלים את המצב. (רויטרס)

12 צפייה בגלריה
איראן פקח של האו"ם במתקן הגרעיני ב נתאז
איראן פקח של האו"ם במתקן הגרעיני ב נתאז
פקח של האו"ם במתקן הגרעיני בנתאז
(צילום: איי פי)

ראש סבא"א: חושש שישראל עלולה לתקוף מתקני גרעין באיראן. ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) רפאל גרוסי אמר כי הוא חושש מכך שישראל עלולה לתקוף מתקני גרעין באיראן. "אנחנו תמיד מודאגים מהאפשרות הזו", אמר גרוסי לכתבים בניו יורק, וקרא ל"איפוק קיצוני". לדבריו, טהרן סגרה את מתקני הגרעין שלה ביום ראשון בשל "שיקולי ביטחון". גרוסי ציין כי פקחי הסוכנות הורחקו מהמתקנים, שנפתחו מחדש ביום שני, "עד שנראה שהמצב רגוע לחלוטין". הוא הוסיף כי פעילות הסוכנות תתחדש מחר. "זה לא השפיע על הבדיקות שלנו", אמר. (רויטרס)