סגור
שרת האוצר ג'נט ילן
שרת האוצר ג'נט ילן (צילום: AP/Ajit Solanki)

בעקבות המתקפה על ישראל: ארה"ב נערכת להטלת סנקציות חדשות נגד איראן

שרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן: "אני לגמרי מצפה שאנחנו נחליט על סנקציות נוספות נגד איראן בימים הקרובים. כל האופציות הנוגעות לפגיעה במימון של איראן ממשיכות להיות על השולחן"

הבית הלבן מכין שורה של סנקציות חדשות נגד איראן, בעקבות מתקפת הטילים שלה על ישראל בשבת בלילה. כך אמרה היום (ג') שרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן, במסיבת עיתונאים.
"אני לגמרי מצפה שאנחנו נחליט על סנקציות נוספות נגד איראן בימים הקרובים", אמרה ילן, במסיבת עיתונאים שנערכה לקראת כינוס האביב של קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי.
השרה סירבה לספק פרטים על האמצעים המדוברים שנבחנים בממשל בעניין זה, אך ציינה ש"כל האופציות הנוגעות לפגיעה במימון של איראן ממשיכות להיות על השולחן".
בעניין זה הוסיפה ילן כי מאז תחילת הקדנציה של הנשיא ביידן, ארה"ב הטילה מגבלות על יותר מ-500 אישים וגופים שקשורים לטרור ולמימון של המשטר האיראני או השלוחות שלו.
בשבוע שעבר השווקים הגיבו בירידות חזקות (לצד עליות במחירי הנפט ובדולר), בשל הדיווחים המוקדמים על תקיפה איראנית קרובה - כפעולת תגמול על חיסול בכיר איראני.
לאחר שישראל ובנות הברית שלה הצליחו לצמצם כמעט לחלוטין את הפגיעה בשטחה, המשקיעים עוקבים עתה אחר התבטאויות שיוצאות מישראל, בכל הנוגע לתגובה אפשרית שלה.