סגור
משה אדרי יו"ר מנהלת תקומה
ראש מנהלת תקומה משה אדרי (צילום: תומר שונם הלוי)

בלעדי
במשרד רה"מ החלו לחפש מחליף ליו"ר תקומה

ל"כלכליסט" נודע כי עם איתור המחליף צפוי משה אדרי להודיע על פרישה מתפקידו במינהלת לשיקום עוטף עזה, שאליו נכנס ב־19 באוקטובר, זמן קצר אחרי מתקפת חמאס

במשרד ראש הממשלה החלו לחפש מחליף ליו"ר מינהלת תקומה משה אדרי. ל"כלכליסט" נודע כי עם איתור המחליף צפוי אדרי להודיע על פרישה מתפקידו במינהלת לשיקום עוטף עזה, שאליו נכנס ב־19 באוקטובר, זמן קצר אחרי מתקפת חמאס.
מטרות תקומה, שאמורה לפעול במשך חמש שנים, הן לקבוע וליישם פתרונות מגורים זמניים וקבועים עבור המפונים מיישובי עוטף עזה, לסייע בשיקום החקלאות והתשתיות באזור ולחזק את החוסן של הקהילות. במינהלת מדגישים כי אדרי עובד כרגיל ולא נקבע תאריך לפרישתו. עם זאת, לא מכחישים שם כי אדרי, תא"ל במיל', הגיע לתקופה זמנית לצורך הקמת יסודות המנהלת, שתסתיים בשבועות הקרובים, וכי התכנון המקורי היה שיחזור בתוך פרק זמן לא ארוך למשרתו המלאה בתפקיד יו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית.
עבודתו של אדרי זוכה להערכה בקרב תושבי העוטף. עם המועמדים להחליפו נמנה גם מנהל ותיק ומועמד סדרתי לתפקידי ניהול במגזר הציבורי. תקציב המינהלת הוא 18 מיליארד שקל, ו־3 מיליארד שקל מהם אמורים להתקבל במסגרת תקציב 2024. לצד פרישתו הצפויה של אדרי, הממשלה טרם הצליחה למצוא ראש מנהלת לשיקום יישובי הצפון, אף שחלפו כבר ארבעה חודשים מאז פינויים.