סגור
בית ספר כיתה תלמידים
מורה בתיכון (צילום: אביגיל עוזי)

השכר הממוצע למורה בתיכון עם 30 שנות וותק: מעל 22 אלף שקל

מנתונים שמסר מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה שהשכר הממוצע למורה ותיק כמעט כפול מזה של מורה חדש (כ-12 אלף). השכר של מורים בחינוך העל יסודי עלה יותר מכפול בעשור האחרון משל אקדמאים במשרדי הממשלה. מחר: שביתה ארצית בתיכונים, הלימודים ייפתחו ב-10:00

השכר הממוצע למורים בתיכון עמד ב-2022 על 16,716 קל ברוטו למשרה מלאה. מורה עם ותק של 1-10 שנים במערכת הרוויח 12,236 שקל בממוצע ברוטו ומורה עם ותק של 31 שנים הגיע לשכר ברוטו של 22,314. כך עולה מנתונים שהציג היום מרכז המחקר והמידע של הכנסת בישיבה של ועדת החינוך על סכסוך העבודה בחינוך העל יסודי.
הפער בשכר בין המורים הוותיקים והחדשים נחשב לאחת הבעיות הקשות של מערכת החינוך. השכר של מורים ותיקים ראוי והולם, אבל השכר הנמוך יחסית של מורים חדשים נחשב לאחד הגורמים שמרחיקים אנשים מוכשרים מהמערכת. על פי נתוני הממ"מ, במהלך העשור האחרון (2012–2022) השכר של מורי החטיבה העליונה עלה בשיעור של 35% ,לעומת 15% בקרב אקדמאים במשרדי הממשלה ו-22% בקרב אקדמאים בגופים הציבוריים.
בישיבה אישר מנכ"ל משרד החינוך מאיר שמעוני את חשיפת "כלכליסט", כי כמעט כל המורים מפרים את העיצומים (נכון להיום 92% מהמורים) ומוסרים לתלמידים את ציוני המגן.
מחר (ה') יושבתו הלימודים בכל הארץ בכיתות י-י"א לשעתיים בין השעות 08:00-10:00. זו ההשבתה השביעית בשבועות האחרונים וההשבתה הארצית השנייה. מארגון המורים נמסר ש"אנו נאלצים להחריף את צעדי המאבק בשל האמירות הברורות והבלתי מתפשרות של נציגי משרד האוצר, על אי רצונם להתקדם במו"מ לקראת חתימה על הסכם קיבוצי, כל עוד לא נקבל את דרישתם לחוזים אישיים והפיכת המורים לעובדי קבלן". כיוון שעד סיום שנת הלימודים נותרו שלושה שבועות (כולל שבועות) ואין בפועל משא ומתן, נראה שפתרון הסכסוך ידחה עד לסוף החופש הגדול.