סגור
רן ארז  יור ארגון ה מורים
רן ארז, יו"ר ארגון המורים. "זה לא מפליא אותי כשיש שר חינוך שמחליט על רפורמה הזויה של אקדמיזציה" (צילום: נדב אבס)

המורים מפרים את העיצומים: קרוב ל-90% מהם נתנו ציוני מגן

למרות הוראת ארגון המורים העל יסודיים לא לתת לתלמידים ציונים, כמעט כל המורים עשו זאת. האוצר: "הבעת חוסר אמון בארגון ". היו"ר רן ארז: "משרד החינוך יוצר איפה ואיפה ודופק תלמידים". הבעיה: פגיעה קשה בתלמידים שלא קיבלו

קרוב ל-90% מציוני הבגרות ניתנו השבוע לתלמידים. זאת למרות הוראת ארגון המורים העל יסודיים שלא להעביר ציונים, כך לפי מקור במשרד החינוך. למרות זאת, המצב של היעדר ציוני בגרות פוגע בכ-10% מהתלמידים הנותרים, משום שהדבר מקשה עליהם להחליט אם לגשת למועד ב', להירשם לאוניברסיטה (תלמידים שאינם משרתים בצבא ותלמידי עתודה), ופוגע ביכולתם להתקבל לתפקידים מסוימים בצבא.
ארגון המורים העל יסודיים מקיים מתחילת מרץ עיצומים בשל חילוקי דעות עם האוצר בשאלה מה סוכם במשא ומתן לקראת שנת הלימודים ב-31 באוגוסט. באוצר טוענים שהוסכם על כמות מוגבלת של חוזים אישיים, אך יו"ר ארגון המורים רן ארז מכחיש. אחד מהיבטי העיצומים הוא אי מתן ציונים, כולל ציוני מגן. המאבק נערך על גבם של תלמידים שעברו שנתיים של סגרי קורונה, שנה של מאבק סביב ההפיכה המשטרית והשנה מלחמה.
אתמול (ג') שינה ארגון המורים את הכללים והתיר לדווח בעל פה את הציונים לתלמידים אך הדבר לא משנה מבחינת היכולת שלהם לקבל ציוני בגרות. משרד החינוך לא מסכים לפרסם את ציוני בחינות הבגרות של התלמידים בלי שיינתנו קודם ציוני המגן. זאת מחשש שהמנהלים ישפרו את ציוני המגן בהתאם לציוני הבגרות.
השבוע פרסם משרד החינוך את ציוני הבגרות של התלמידים והתבררו שקרוב ל-90% מהמורים הפרו את עיצומים והזינו ציוני מגן כדי לא לפגוע בתלמידים. בכיר באוצר אמר ש"הנתון הוא חוסר אמון משמעותי ברן ארז ממורים שהוא מתיימר להציג. הציבור לא הולך איתו. ולא מאמין בדרך המאבק שלו". בפועל יתכן שהשפיע גם האיום של האוצר לנכות שכר למורים שלא יזינו את הציונים.
ארז אמר בתגובה ש"אם הנתונים נכונים אז יש בעיה קטנה מאוד וזה אומר ששר החינוך מוכן לפגוע בתלמידים ויוצר איפה ואיפה". לדבריו, משרד החינוך סרב השנה לפתרון שהונהג בשנה שעברה של הפקדת ציוני המגן בכספת עד להשגת הסדר. פתרון כזה יצר מצב שכולם נפגעו באותה מידה. ארז אומר ש"המשרד דופק את התלמידים. זה לא מפליא אותי כשיש שר חינוך שמחליט על רפורמה הזויה של אקדמיזציה. אבל זה שר החינוך וזה גורלנו".
מלשכת שר החינוך יואב קיש נמסר: "עיצומים בתקופת מלחמה אינם קבילים ופוגעים בתלמידים בצורה לא הוגנת ולא סבירה. אנחנו קוראים לרן ארז להפסיק עם מהלכים חד צדדיים ולחזור להסכמות של ה-31.8".