סגור

ביהמ"ש: "הרנטגן" ישלם מס הכנסה על 30 מיליון שקל שקיבל מחסידיו

ביהמ"ש הסכים להפחית סכום של כ-13.5 מיליון שקל שהופקדו בחשבונו של איפרגן, כספים שהוכח שהועברו כתרומה לעמותות שהקים, מתנות שהתקבלו באירועים אישיים וכספים ששימשו לכיסוי עלויות נסיעות לחו"ל לגיוס כספים

הרב ישראל איפרגן ("הרנטגן") ישלם מס הכנסה על 30 מיליון שקל שקיבל מחסידיו על פני 11 שנים. כך פסק היום (ד') שופט בית המשפט המחוזי ת"א (כב' השופט אלטוביה), שקבע כי הכספים מהווים הכנסה לכל דבר של הרב.
יחד עם זאת הסכים השופט להפחית סכום של כ-13.5 מיליון שקל שהופקדו בחשבונו של איפרגן בתקופה הרלוונטית (2003-2014), כספים שהוכח שהועברו כתרומה לעמותות שהקים, מתנות שהתקבלו באירועים אישיים (בר המצווה והחתונה של בנו) וכן כספים ששימשו לכיסוי עלויות הנסיעות לחו"ל למטרת גיוס כספים על ידי הרב ואשתו.
הרב איפרגן ערער על השומות שהוציא לו פקיד השומה, בגין הפקדות בחשבונות הבנק שלו בסכום של 43.5 מיליון שקל. פקיד השומה טען כי מדובר בהכנסות החייבות במס. בית המשפט קבע, כי הוכח שמקור הכספים במאמיניו של איפרגן, המקבלים ממנו ברכות, המזמינים אותו להיות נוכח באירועים ומקבלים ממנו יעוץ.
1 צפייה בגלריה
יעקב ישראל איפרגן רב מ נתיבות חדש
יעקב ישראל איפרגן רב מ נתיבות חדש
יעקב ישראל איפרגן
(טל שחר)
עוד נקבע, כי אף שלא נמצא קשר בין תקבול לבין שירות כזה או אחר, הרי שהעברת כספים של מאמיניו של הרב, מתוך אמונה, מכח נוהג מסורת וצורך לשמר את חצר הרב ואת פעילותו, מהווים את משלח היד של הרב איפרגן ומקור הכנסתו, ועל כן כספים אלו חייבים במס.
במסגרת הערעור טען הרב איפרגן, בין היתר, כי פעילותו נובעת מאמונה דתית ותחושת שליחות עמוקה כלפי עם ישראל, בהיותו חלק משושלת רבנים אשר החלה במרוקו לפני 600 שנים והמשיכה מדור לדור. כן טען כי כספים המתקבלים אצלו מועברים לעמותות חסד. אלא שבית המשפט מצא, כי מתוך סכום של 43 מיליון שקל שהופקד בחשבונו של המערער, רק סכום של כ– 11.5 מיליון שקל הועבר אכן לעמותות, ועל כן הפחית בית המשפט מהשומה סכום זה בלבד מתוך ההפקדות בחשבונו של הרב.
עוד טען הרב, כי חלק ניכר מהסכומים שהופקדו בחשבונו הינם כספים שהתקבלו מיהודים אמידים בחו"ל, אבל לא הצליח להוכיח באמת כי מקור רוב הכספים באותם יהודים אמידים, וממילא נקבע כי כספים אלו התקבלו בידיו מכח מעמדו הרוחני, ועל כן חייבים במס כיתר הכספים שהתקבלו ממאמיניו של הרב.
את פקיד השומה ייצגו עו"ד שירה ויזל גלצור ויונתן בן דוד מהמחלקה הפיסקאלית פרקליטות מחוז ת"א (אזרחי).