סגור
שרת התחבורה מירי רגב ומנכ"ל שדות התעופה חגי טופולנסקי
שרת התחבורה מירי רגב ומנכ"ל רשות שדות התעופה חגי טופולנסקי. לנקום? זה לא (צילומים: אלכס קולומויסקי, סיון פרג')

מירי רגב: "פיטורים במשרד התחבורה? הכל על פי דין, אין שום נקמה"

שרת התחבורה התייחסה לדיווחים הנוגעים לפיטורים אפשריים של עובדים שמונו בתקופת הממשלה הקודמת; בין היתר פרסם כלכליסט כי בכוונתה לפטר את מנכ"ל רשות שדות התעופה, חגי טופולנסקי; לדברי רגב, "כל שר יחשוב איך לממש את מדיניותו, בעיקר על פי הניסיון מהשנה האחרונה"; זאת בהתייחסה לשני בכירים שמינתה והועזבו בימי השרה מיכאלי

שרת התחבורה מירי רגב ויו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד התייחסו היום (ה') לדיווחים בנוגע לפיטורים אפשריים של עובדים במשרד שמונו בתקופת הממשלה הקודמת. הדיווחים, שלא הוכחשו ופורסמו בכלי התקשורת השונים וביניהם "כלכליסט", התייחסו להכנת רשימות של עובדים שמונו בתקופת הממשלה הקודמת ונמצאים בתקופת ניסיון וזאת במטרה לבחון את פיטוריהם. מדובר ברשימות שהוכנו במשרד התחבורה, בחברות הממשלתיות ובמשרדים אחרים.
רגב לא הכחישה את קיום הרשימות ואמרה שהיא "לא מכירה פיטורים המוניים, דווקא הכרתי אותם בממשלה הקודמת". כמו כן, אמרה כי "עם כל הכבוד באה ממשלה כדי למשול לא כדי להתנצל. אנחנו השרים צריכים לבצע את המדיניות. צריכים אנשים שמבצעים את המדיניות שלנו בדיוק כמו שהשרים בממשלה הקודמת ביצעו את המדיניות שלהם והראו את הדלת החוצה לאלו שלא מימשו את המדיניות שלהם. אני מתארת לעצמי שכל שר יחשוב כיצד לממש את המדיניות שלו. הכל על פי דין ועל פי חוק ובעיקר על פי הניסיון מהשנה האחרונה".
דבריה של רגב מתייחסים לשני עובדים בכירים שהועזבו ממשרד התחבורה בתקופת מרב מיכאלי והיו מינויים שלה: שילה אדלר שהיה סמנכ"ל תשתיות, ויעקב נתניהו שהיה מנהל רשות התחבורה הציבורית הארצית. כאשר נשאלה השרה האם מדובר בנקמה על פיטוריהם, וכיצד מדיניות זו מתכנסת עם שמירה על זכויות עובדים, היא ענתה כי "לכולם יש זכויות עובדים, גם לאלו שפוטרו בשנה שעברה. יש פה מדיניות אין פה שום נקמה. לגבי נקמה תשאל את הקודמים לנו"
רגב מקדמת בימים אלו יחד עם יו"ר רשות שדות התעופה אלוף במיל' יצחק גרשון את פיטוריו של מנכ"ל הרשות, אלוף במיל' חגי טופולנסקי. בנוסף, השרה הקפידה שלא להודות למנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר בנאומה עם כניסתה לתפקיד, מה שייתכן ומעיד על כך שהוא הבא ברשימה.
בר דוד גם התייחס לטענות, ואמר כי הוא "לא מכיר דבר כזה". הוא ציין כי בהסתדרות בדקו את הטענות אך לא זיהו דבר חריג בהתנהלות הממשלה – ו"אם נזהה, אנחנו נטפל. יש לפעמים משרות אמון כאלה ואחרות שמתחלפות כשמגיע שר חדש, דברים בגדר ההגיון. מה שאינו בגדר ההגיון - אם אנחנו נראה אנחנו נגיב. בואו נהיה חיוביים. זו תפקידה של ההסתדרות אנחנו דואגים לכל עובד באשר הוא".
הדברים נאמרו בטקס החתימה על ההסכם הקיבוצי החדש ברכבת בעקבות שאלת "כלכליסט", וזאת לאחר שרגב ובר דוד התייחסו לחשיבות השמירה על זכויות עובדים.