סגור
שרת התחבורה מירי רגב על רקע שדה תעופה
שרת התחבורה מירי רגב על רקע שדה תעופה (צילומים: יובל חן, אבי מועלם)

בלעדי
המהלך הראשון של מירי רגב: הדחת מנכ"ל רשות שדות התעופה

שרת התחבורה צפויה לתמוך במהלך להדחת אלוף במיל' חגי טופולנסקי, שמונה לתפקיד ביוני 2022 בידי השרה הקודמת מרב מיכאלי. בשלב זה לא ברור אם יושג רוב להדחה במועצת הרשות

שרת התחבורה מירי רגב צפויה לתמוך במהלך להדחת מנכ"ל רשות שדות התעופה, אלוף במיל' חגי טופולנסקי, כך נודע ל"כלכליסט". טופולנסקי, סגן מפקד חיל האוויר וראש אכ"א בעבר, מונה לתפקיד ביוני 2022 בידי השרה הקודמת מרב מיכאלי. מי שיוביל את ההדחה הוא יו"ר מועצת הרשות יצחק (ג'רי) גרשון - מינוי של רגב בכהונתה הקודמת. לפי החוק הדחת המנכ"ל דורשת החלטה של השרה, בהתייעצות עם מועצת הרשות. זו צפויה להתכנס מחר, ולא ברור אם יושג רוב להדחה.


לפני שבועיים פורסם ב"כלכליסט" כי בכירים במשרד התחבורה דרשו מבכירים בחברות התחבורה הממשלתיות לספק רשימת תפקידים שאינם מאוישים. בדיווחים אחרים לאחר כניסת רגב לתפקיד נטען כי היא דרשה לקבל רשימת עובדים שנקלטו במשרד בחצי השנה האחרונה, כדי לבחון את המשך העסקתם.
מטעמה של מירי רגב נמסר: "שרת התחבורה נפגשה עם יו"ר הדירקטוריון כפי שנפגשה עם מספר יושבי ראש של דירקטוריונים נוספים. סוגית המינויים היא בסמכותו המלאה של הדירקטוריון ברש״ת והיא מצפה שהנהלת החברות והתאגידים של המשרד יפעלו לקדם במקצועיות את האתגרים העומדים בפניהם". תגובת הרשות לא התקבלה עד פרסום הכתבה.