סגור
מאגר גז כריש של אנרג'יאן
אסדת כריש (צילום: רויטרס)

רגע לפני החתימה על ההסכם עם לבנון: אנרג'יאן החלה בהפקת גז מ"כריש"

בשלב הראשון, אסדת כריש תוכל להפיק גז בהיקף של 6.5 BCM בשנה; לקראת סוף 2023 יגדל ההיקף ל-8 BCM. מדובר באסדה השלישית שתחובר למערכת הגז הישראלית, אחרי תמר ולווייתן

חברת אנרג'יאן הודיעה היום (ד') כי החלה בהפקת הגז ממאגר כריש. בימים הקרובים צפויה להתחיל מכירת הגז ללקוחות החברה.
אתמול אישר משרד האנרגיה לחברה להתחיל את הפקת הגז מהמאגר. בשלב הראשון, אסדת כריש תוכל להפיק גז בקיבולת של כ-6.5 BCM בשנה, והחברה צופה כי תוך חצי שנה תגיע להיקף מכירות על בסיס הקיבולת המקסימלית הזו.
בשלב השני, לקראת סוף 2023, ניתן יהיה להפיק 8 BCM - לאחר שהחברה תסיים עבודות נוספות בתשתית ובפיתוח מאגר כריש צפון.
מחר צפוי לעבור בממשלה ההסכם עם לבנון, הכולל ויתור של ישראל על דרישותיה ביחס למים הכלכליים מול לבנון תמורת קבלת פיצוי על מאגר קאנא/צידון הנמצא בשטח שתי המדינות והכרה בקו המצופים הסמוך לחוף שנקבע על ידי צה"ל באופן חד-צדדי. ההסכם מגיע לאחר דיונים לסירוגין של יותר מעשר שנים בין הצדדים ואיומים ביטחוניים מצד ארגון חיזבאללה. בחודש יולי האחרון שיגר הארגון כטב"מים לעבר האסדה שיורטו על ידי כוחות צה"ל.
מדובר באסדה השלישית שתחובר למערכת הגז הישראלית, אחרי תמר ולוויתן. לפי ההערכות, במאגר יש כ-75 BCM לעומת כ-300 BCM במאגר תמר ויותר מ-600 BCM במאגר לוויתן. עם זאת, כניסת מאגר גז שלישי תגביר את התחרות בשוק הגז הטבעי וכן את הביטחון האנרגטי בשל קיומם של יותר מקורות אנרגיה עצמאיים.