סגור
חיזבאללה ואסדת כריש
חיזבאללה ואסדת כריש (אנרג'יאן)

צה"ל יירט 3 כטב"מים של חיזבאללה בדרך לאסדת גז, לראשונה גם עם טילים מסטי"ל

יירוט בים התיכון: חיזבאללה שלח בצהריים שלושה כלי טיס בלתי מאוישים לאסדת כריש שעדיין אינה מפיקה גז, במטרה לבצע פעולה תודעתית. אחד הכטב"מים יורט בעזרת מטוס קרב, שני האחרים יורטו לראשונה על ידי טילי ברק של ספינת הטילים אח"י אילת

פעולה חריגה של חיזבאללה, שהובילה ליירוט תקדימי של כלי טיס בלתי מאוישים על ידי טיל מספינה: צה"ל יירט אחר הצהריים מעל הים התיכון שלושה כלי טיס בלתי מאוישים שטסו מלבנון למים הכלכליים של ישראל. אחד הכטב"מים יורט על ידי מטוס קרב מסוג ברק שהוזנק מטייסת העמק ברמת דוד, ושני כלי הטיס הנוספים יורטו על ידי טילי ברק של ספינת טילים אח"י אילת - יירוט ראשון מסוגו.
מדובר בכלי טיס בלתי מאוישים של חיזבאללה. הכטב"מים, מסוגים שונים, טסו בגובה נמוך וחלקם במהירויות נמוכות. הם לא טסו במבנה. הזיהוי שלהם היה מוקדם והמעקב אחר הכלים העוינים התרחש סמוך לשעה 15:00. מדובר בהצלחה מבצעית לא מבוטלת של תיאום בין חיל האוויר לחיל הים.
בצה"ל אמרו כי להערכתם הכלים לא היו חמושים ולא היוו איום. לא נגרמו פיצוצי משנה לאחר הפגיעה בהם. בצבא העריכו כי הם טסו לעבר אסדת כריש שעדיין אינה מפיקה במטרה לבצע פעולה תודעתית.
"להערכתנו מדובר בניסיון לפגוע במשא ומתן עם לבנון על המים הכלכליים", אמרו בצה"ל. "אנחנו לא פוסלים ניסיונות נוספים במקומות אחרים ולכן נישאר בדריכות המבצעית. הכטב"מים יורטו ממרחק של מיילים בודדים עד עשרות מיילים מאסדת כריש, במקום שבו בחרנו מבצעית ליירט".
בצה"ל אמרו כי "חיזבאללה מראה כאן שהוא מחרב את לבנון כי יש פה פוטנציאל גם של לבנון להוציא גז. חיזבאללה פשוט דופק את הלבנונים כי אין בכלל ויכוח על אסדת כריש".