סגור
הדמיית מגדל חדש ב בית חולים איכילוב אלפרד אקירוב
אלפרד אקירוב לצד הדמיה של המגדל החדש (הדמיה: זרחי אדריכלים, צילום: עמית שעל)

אלפרד אקירוב יתרום 37 מיליון דולר לבית החולים איכילוב

התרומה מיועדת לבניית מגדל לבית חולים שיקומי לפצועי המלחמה, שיכיל 300 מיטות, משרדי אשפוז יום ומרפאות, ומכוני פיזיותרפיה; 2 מיליון דולר יועברו כעת לשיקום חיילים ואזרחים, יתרת הסכום אמורה לעבור תוך שנה

אלפרד אקירוב, בעל השליטה באלרוב התחייב לתרומה של 37 מיליון דולר לבית החולים איכילוב. 2 מיליון דולר מהסכום יועברו במזומן כתמיכה לשיקום החיילים והאזרחים במלחמה. יתרת הסכום אמורה לעבור תוך שנה.
במגדל שמוקם באיזור הצפוני של שטח בית החולים בפינת הרחובות הנרייטה סאלד ובארי, יכלול 29 קומות עם 300 מיטות שיקום, משרדי אשפוז יום ומרפאות, וכן מכוני פיזיותרפיה. קומה אחת תשמש לשיקום חיילים וצעירים.
לדברי רוני גמזו מנהל איכילוב, לבניין יהיו תרומים נוספים, והמגדל יקרא בשביל"ם (בית חולים שיקומי לפצועי מלחמה). גמזו: "המטרה שלנו היא לאפשר לאנשים, רובם צעירים מאוד, לחזור לחיים מלאים מוקדם ככל האפשר".
אקירוב הוסיף כי יש לו היכרות קרובה עם גמזו והנהלת בית החולים והוא מאמין שהתרומה תנוצל באופן מיטבי. אקירוב מחזיק באמצעות אלרוב נדל"ן בשורה של נכסי נדל"ן בישראל ובחו"ל, כולל שלושה בתי מלון מפוארים בלונדון פריס ואמסטרדם. בארץ הוא מחזיק במלונות מצודת דוד וממילא ועורר ביקורת כשסגר אותם בתחילת המלחמה, ולא קלט בהם מפונים. החברה טענה כי לא הצליחה לארגן כוח אדם לתפעול המלונות. בהמשך הודיעה אלרוב על תרומה של מיליוני שקלים למפונים מאשקלון.