סגור
אבטחה שמירה מאבטח שומר

פרסום ראשון
חברת שחף אבטחה נמכרה ופרנסתם של כאלף עובדים תישמר

בית המשפט המחוזי בחיפה אישר לנאמני חברת שחף למכור את פעילות האבטחה לחברת מודיעין אזרחי שהתחייבה לקלוט את כל העובדים באותם תנאים, כולל ותק. כמו כן ניתן אישור למכירת פעילות המוקד לחברת צוות 3

בית משפט המחוזי בחיפה אישר לנאמנים של חברת האבטחה הוותיקה שחף אבטחה שמעסיקה כ-1,000 עובדים למכור את פעילותה. זאת לאחר שאישור הממונה על רשות התחרות למכירה התקבל בתחילת החודש. הנאמנים, עוה"ד אלונה בומגרטן ואמיר פלמר, ביקשו לאחרונה מבית המשפט לאשר להם למכור את פעילות האבטחה לחברת מודיעין אזרחי.
מודיעין אזרחי התחייבה לקלוט את כל עובדי פעילות האבטחה של החברה באותם תנאים, כולל ותק. המשמעות היא כי בכפוף לכך שהעובדים ירצו להיקלט, פרנסתם של כ-1,000 עובדים תישמר.
כמו כן ביקשו הנאמנים למכור את פעילות המוקד לחברת צוות 3. צוות 3 מעסיקה כ-6,500 עובדים בפריסה ארצית ומעניקה שירותי שמירה, סיור, מיגון, מוקד וניקיון לכ-52 אלף לקוחות מתחום האנרגיה, ההייטק, גופים ביטחוניים ולקוחות פרטיים. אישור המכירה לצוות 3 ולמודיעין אזרחי ניתן על ידי נשיא בית המשפט, השופט רון שפירא, והשופטת בטינה טאובר.
חברת שחף אבטחה היא ותיקה ומוכרת בתחום ומספקת שירותי אבטחה לגופים מוסדיים וגופים גדולים במשק. היא מספקת שירותי אבטחה לגופים כגון דואר ישראל, חברת החשמל, רכבת ישראל, אגד, קניונים ורשתות שיווק. כמו כן לחברה מוקד שחף הפועל משנת 1993 ומשרת אלפי לקוחות בהם מוסדות ממשלתיים, עיריות ומוסדות ציבוריים. המוקד פעיל 24 שעות ביממה.
בית המשפט המחוזי בחיפה הוציא לפני חודש וחצי צו הקפאת הליכים לחברת שחף אבטחה, שצברה חובות של כ-60 מיליון שקל. צו הקפאת ההליכים הוצא גם לטובת הבעלים, סמי חיו, שיוצג על ידי עו"ד חובב ביטון. השופטת בטינה טאובר מינתה לתפקיד הנאמנים את עוה"ד אמיר פלמר ואלונה בומגרטן. זאת, כדי לאפשר שיקום של החברה ולהבטיח את מקומות העבודה של המועסקים. השופטת קבעה כי הנאמנים ימשיכו ויפעילו את החברות.
הנאמנים הגישו לאחרונה לבית המשפט דו"ח ובקשה דחופה לאישור מכר. הנאמנים ביקשו לאשר להם למכור את פעילות האבטחה של החברות כעסק חי לידי חברת מודיעין אזרחי. הצעת מודיעין אזרחי היא לרכישת פעילות האבטחה והשמירה בתמורה ל-1% בתוספת מע"מ מכלל ההכנסות החודשי בפועל, במהלך 24 חודשים ממועד הרכישה. בנוסף, במסגרת הצעתה, התחייבה מודיעין אזרחי לקלוט את כל עובדי פעילות האבטחה באותם תנאים שבהם הועסקו בעבר.
בנוסף ביקשו הנאמנים למכור את פעילות המוקד של החברות כעסק חי לידי חברת צוות 3 מערכות מיגון. זאת בתמורה ל-3.6 מיליון שקל. בית משפט אישר את המכירה וניתן אישור הממונה על רשות התחרות.
רו"ח מאיר יצחק , מנכ"ל קבוצת מודיעין אזרחי מסר בתגובה: "קבוצת מודיעין אזרחי נרגשת לקלוט לחיקה את עובדי חברת שחף ולנהל את הפרויקטים הביטחוניים המורכבים אשר יעברו אלינו. אנחנו מתכננים לקלוט עוד מאות עובדים על מנת למלא את השורות באותם פרויקטים שיעברו לניהולנו כמו ברכבת ישראל ובחברת החשמל".
ניר גלבוע, מנכ"ל ובעלים של קבוצת צוות 3, מסר: "'מיזוג 'מוקד שחף' לתוך קבוצת צוות 3 הינו מכפיל כוח משמעותי ללקוחות הציבוריים והפרטיים באזור הצפון. אנו גאים להרחיב את השירות המגוון והמקצועי שלנו עבור חברות ומוסדות נוספים במשק".