סגור
מיצג המחאה על בניין האו"ם בניו יורק
מיצג מחאה על בניין האו"ם בניו יורק

מיצג מחאה הוקרן על בניין האו"ם לקראת ביקור נתניהו: "אל תאמינו לו"

אנשי המחאה נגד המהפכה המשפטית הקרינו את המיצג לקראת ביקורו של רה"מ בארה"ב, שבמהלכו ינאם בעצרת האו"ם וייפגש ככל הנראה עם ביידן. "זו רק טעימה קטנה ממה שמצפה לו", טענו. מטה האו"ם גינה: "משטרת ניו יורק תטפל"

לקראת הדיון בבג"ץ על החוק לביטול עילת הסבירות ונסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לעצרת האו"ם בשבוע הבא, מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית בניו יורק הקרינו בימים האחרונים מסר נגד נתניהו על בניין האו"ם עצמו: "DON'T BELIEVE CRIME MINISTER NETANYAHU - PROTECT ISRAELI DEMOCRACY". לטענת המארגנים, זוהי הפעם הראשונה בה מוקרן מיצג מחאה על בניין האו"ם.
ממארגני המחאה בניו יורק נמסר: "ההקרנה על בניין האו"ם היא רק טעימה קטנה ממה שמצפה לנאשם נתניהו בביקורו בניו יורק. אם הוא יעז להגיע, אנחנו נחכה לו. באוויר, ביבשה ובים. כל העולם יידע שנתניהו שקרן. לא ניתן לו להביך את ישראל ולסבן את מנהיגי העולם בנאומים שכבר הפכו לבדיחה. אנחנו נהיה פה בכל פינה כדי לחשוף את האמת ולייצג בגאווה את הנחישות הישראלית ואת המאבק הלא מתפשר שלנו למען הביטחון, הכלכלה, חופש הביטוי, זכויות האזרח והדמוקרטיה הישראלית. אנחנו עומדים לצד אחינו ואחיותינו שמפגינים בישראל ונמשיך לעשות זאת בניו יורק ובכל העולם".
במטה האו"ם אמרו ל-ynet כי הם מגנים את ההתנהלות המפגינים, אבל לדבריהם זה מחוץ לשליטתם. "זאת הייתה הקרנה קצרה שנוצרה ברחובות העיר מחוץ לאו"ם, לכן זה נושא שצריך להיות מטופל על ידי משטרת ניו יורק (NYPD), שאמון על נושאי אבטחה ברחובות שמחוץ לבניין", נמסר. "בעבר, כשפנינו ל-NYPD לגבי הקרנות כאלה, הם טיפלו בעניין באחריות כדי לגרום למקרינים לארוז ולהפסיק את ההקרנות הלא-מורשות".
בלשכת ראש הממשלה פרסמו אתמול את לוח הזמנים לביקור נתניהו בארה"ב בשבוע הבא, לרגל הנאום השנתי בעצרת האו"ם - שם ככל הנראה יפגוש את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן רק לפגישה קצרה בחדר צדדי בעצרת או במלון בניו יורק, ולא בחדר הסגלגל בבית הלבן כפי שרצה נתניהו.
מבחינת האמריקנים אי-הזימון לבית הלבן הוא עניין טכני, אך נראה שביידן לא רצה לשדר "עסקים כרגיל" - ולכן הוא ככל הנראה יעניק לנתניהו רק חצי פגישה.
נתניהו ימריא בראשון לקליפורניה, שם הוא עתיד להיפגש עם מובילים בתחום הבינה המלאכותית כדי לקדם עסקאות בתחום זה, ומשם יגיע היישר לביקור בניו יורק לקראת העצרת. נאומו בעצרת האו"ם יחל ביום שישי הבא ב-09:15 (16:15 שעון ישראל). נתניהו צפוי לחזור לישראל ביום ראשון שלאחר מכן באזור השעה 15:00, שעות לפני כניסת צום יום הכיפורים וממש עם סגירת נמל התעופה בן גוריון.
ביידן התקשר לנתניהו לפני פגישתו עם הנשיא יצחק הרצוג בבית הלבן ביולי, וראש הממשלה הבהיר אז לנשיא כי בכוונתו להשלים את האישור הסופי של ביטול עילת הסבירות - מה שאכן קרה בפועל. בלשכתו של ראש הממשלה ציינו אז כי "נתניהו עדכן את נשיא ארה"ב על כוונתו לגבש הסכמה ציבורית רחבה ליתרת התהליך". דובר הבית הלבן אמר אז כי ביידן הדגיש את החשיבות של "הסכמה רחבה" בישראל בנוגע לחקיקה.