סגור
החטוף סשה טרופנוב מתוך סרטון שפרסם הג'יהאד האסלאמי
החטוף סשה טרופנוב מתוך סרטון שפרסם הג'יהאד האסלאמי

דיווח שוטף
חמאס בהודעה רשמית: נמשיך במו"מ רק אם ישראל תעצור את המלחמה

שלושה מחבלים חוסלו בחולא שבדרום לבנון, חיזבאללה ירה לגליל המערבי; בנוסייראת שבמרכז עזה נהרגו שלושה בתקיפת רכב מהאוויר. רקטה ששוגרה מהרצועה נפלה בשטח פתוח בעוטף, אין נפגעים; הג'יהאד האיסלאמי פרסם סרטון נוסף של החטוף סשה טרופנוב; צה"ל פרסם תיעוד ראשון מהמנהרות שבהן נמצאו שבעה גופות חטופים - ומהשמדתן

22:28 - רקטה ששוגרה מעזה נפלה בשטח פתוח בעוטף, אין נפגעים. רקטה ששוגרה מרצועת עזה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות הנגב, סמוך לקיבוץ סעד. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. (מתן צורי)
22:23 - דיווח: צה"ל יאפשר מכירת מזון לעזה מישראל ומהגדה המערבית - לראשונה מפרוץ המלחמה. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי צה"ל הסיר את האיסור על מכירת מזון לרצועת עזה מישראל ומהגדה המערבית, לראשונה מפרוץ המלחמה. כך על פי גורמים פלסטינים, אנשי עסקים ועובדי סיוע בינלאומיים.
לפי הדיווח, צה״ל נתן "אור ירוק" לסוחרים בעזה לחדש החודש את רכישותיהם מספקים ישראלים ופלסטינים של מזון כמו פירות טריים, ירקות ומוצרי חלב. "ישראל התקשרה למפיצים עזתים שרכשו סחורות מהגדה המערבית ומישראל לפני המלחמה, ואמרה להם שהיא מוכנה לתאם את איסוף הסחורה", אמר יו"ר לשכת המסחר של עזה, עאיד אבו רמדאן.
ממשרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר לרויטרס כי "מתן האפשרות למגזר הפרטי להכניס מעט מזון לרצועת עזה הוא חלק מהמאמצים להגדיל את כמות המזון שנכנסת לרצועה". (רויטרס)

9 צפייה בגלריה
מלחמת עזה משאית עם סיוע הומניטרי ל רצועת עזה ב מעבר רפיח 22.10.23
מלחמת עזה משאית עם סיוע הומניטרי ל רצועת עזה ב מעבר רפיח 22.10.23
סיוע הומניטרי שנכנס לרצועת עזה (ארכיון)
(צילום: EPA/KHALED ELFIQI)

21:19 - צה"ל אישר: תקפנו חוליות מחבלים בדרום לבנון. צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר שני מבנים צבאיים שבהם שהו שתי חוליות של מחבלי חיזבאללה במרחבים חולא ומארון א-ראס שבדרום לבנון. מוקדם יותר פורסם כי שלושה מחבלים חוסלו בחולא. כמו כן, נמסר כי "מוקדם יותר היום כוחות צה"ל ירו להסרת איום במספר מרחבים שונים בדרום לבנון. בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב זרעית, זוהו מספר שיגורים שחצו מלבנון, אין נפגעים".
20:40 - חמאס בהודעה רשמית: נמשיך במו"מ אם ישראל תעצור את המלחמה. חמאס פרסם הצהרה רשמית ולפיה הוא מסרב לקיים משא ומתן על ההצעה הנוכחית לעסקת חטופים והפסקת אש. ״הפגנו גמישות וחיוביות במאמצי המתווכות לאורך כל סבבי המשא ומתן העקיפים הקודמים, מה שהוביל להכרזה על אישור הצעת המתווכות ב-6 במאי", מסר ארגון הטרור. "הכיבוש השתמש במשא ומתן זה ככיסוי להמשך התוקפנות והטבח נגד עמנו הפלסטיני, והשיב לעמדתנו החיובית בפלישה לעיר רפיח ובכיבוש המעבר, וערך תצפיות שהובילו לשיבוש מאמצי המתווכות.

9 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר 30.4.22
יחיא סינוואר 30.4.22
יחיא סינוואר
(צילום: AP Photo/Adel Hana, File)

"תנועת חמאס והפלגים הפלסטיניים לא יסכימו להיות חלק ממדיניות זו על ידי המשך משא ומתן לאור תוקפנות, הרג, מצור, הרעבה ורצח עם של עמנו. היום הודענו למתווכות על עמדתנו הברורה ולפיה אם הכיבוש יפסיק את המלחמה והתוקפנות שלו נגד עמנו בעזה - אנחנו מוכנים להגיע להסכם שלם הכולל עסקת חליפין מקיפה".
20:26 - ממשלת סלובניה מכירה במדינה פלסטינית: "מסר של שלום". ראש ממשלת סלובניה רוברט גולוב הכריז על המהלך, שעדיין כפוף לאישור בית הנבחרים - יומיים לאחר ההכרה הרשמית מצד ספרד, נורבגיה ואירלנד. דגל פלסטין כבר הונף מחוץ לבניין הממשל בלובליאנה, שר החוץ ישראל כ"ץ גינה: "תגמול לחמאס על מעשי הרצח והאונס ב-7 באוקטובר".
20:04 - שלושה פעילי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון; אזעקות בגליל המערבי. שלושה מחבלי חיזבאללה חוסלו בתקיפת צה"ל בכפר חולא שבדרום לבנון. במקביל, אזעקות המתריעות מפני ירי רקטות וטילים הופעלו ביישוב זרעית שבגליל המערבי.
20:03 - שלושה מחבלים חוסלו בתקיפת רכב במרכז רצועת עזה. שלושה מחבלים חוסלו ועוד כמה נפצעו בתקיפת רכב מהאוויר סמוך לתחנת המשטרה של מחנות המרכז, ברחוב סלאח א-דין במזרח מחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז רצועת עזה. בתוך כך, בעזה דווח על 19 הרוגים ברפיח היום "כתוצאה מהמשך התקיפות האוויריות וההפגזות הארטילריות על העיר".
19:59 - צה״ל השמיד את המנהרות שמהן חולצו 7 גופות חטופים: צה"ל עדכן כי כוחות אוגדה 98 השמידו בג'באליה שבצפון הרצועה את תוואי המנהור שממנו חולצו בשבועיים האחרונים שבע גופות של חטופים: שני לוק, עמית בוסקילה, יצחק גלרנטר, רון בנימין, אוריון הרננדס, מישל ניסנבאום וחנן יבלונקה. "תת הקרקע הושמד באמצעות כלים הנדסיים, פיצוצי מוקשים ואמצעים טכנולוגיים נוספים על ידי לוחמי יהל״ם, וזאת לאחר שנשלל כל חשד להימצאות חטופים נוספים במרחב", מסר דובר צה"ל. "מאמצי המודיעין, האיסוף והמחקר שהובילו למציאתם של שבעת החללים החטופים בשני מועדים שונים, נוהלו במפקדת החטופים שבאגף המודיעין בשיתוף שב״כ, מודיעין השטח האוגדתי ויחידות צה״ל".

9 צפייה בגלריה
רשת מנהרות שהושמדה היום בעזה
רשת מנהרות שהושמדה היום בעזה
רשת מנהרות שהושמדה
(צילום: דובר צה"ל)

עוד נמסר כי "המאמץ למציאתם כלל איסוף מודיעיני וניתוח אינדיקציות מודיעיניות לכדי תמונה מלאה, שהועברה לכוחות הלוחמים בשטח אשר הובילו את החילוץ עם לוחמי יחידת יהל״ם, שב״כ, יחידה 504 ויחידה מיוחדת נוספת של אגף המודיעין". מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס, מסר: "האוגדה נחושה ומוכנה להילחם כדי להחזיר את כולם הביתה לישראל".
19:51 - חשוד בפעילות טרור נעצר סמוך לרמאללה, 5 מחבלים נוטרלו בירי בהפרות סדר במקום. מסתערבי ולוחמי מג"ב, בהכוונת שב"כ, עצרו מבוקש בפעילות טרור בעיר אל-בירה הסמוכה לרמאללה. כך עדכנה המשטרה, שמסרה כי עם כניסת כוח המסתערבים לאזור לקראת מעצר המבוקש החלו הפרות סדר אלימות של מאות משתתפים שכללו השלכת מטעני נפץ, בקבוקי תבערה, ידויי סלעים לעבר הכוחות וחסימת צירים. חמישה מחבלים שסיכנו את חיי הלוחמים נוטרלו בירי. אין נפגעים בקרב הכוחות. (אלישע בן קימון)
19:02 - הפלסטינים: נותקו שירותי התקשורת ברפיח. חברת התקשורת הפלסטינית "Jawwal" הודיעה כי שירותי התקשורת הסלולרית ברפיח נותקו "עקב המלחמה המתמשכת". (עינב חלבי)

9 צפייה בגלריה
הפצצה ישראלית ב רפיח רצועת עזה מלחמה בעזה 10.5.24
הפצצה ישראלית ב רפיח רצועת עזה מלחמה בעזה 10.5.24
הפצצה ישראלית ברפיח, החודש
(צילום: AFP)

18:15 - הג'יהאד האיסלאמי פרסם סרטון נוסף של החטוף סשה טרופנוב. ארגון הטרור פרסם סרטון של סשה בן ה-27, שמוחזק בשבי בעזה כבר 237 ימים. מהדברים שאומר טרופנוב בסרטון היום, ניתן להבין כי הוא צולם בתקופה האחרונה - על אף שלא ברור באיזה יום בדיוק. כמו שלשום, גם בסרטון שפורסם היום מצולם טרופנוב מפלג גופו העליון, מבלי שניתן לראות את כל גופו.
18:14 - בעזה דיווחו כי כוחות צה"ל יצאו מג'באליה. בעזה דיווחו כי כוחות צה״ל נסוגו מג'באליה שבצפון הרצועה, שם הם פועלים בשבועות האחרונים בפעם השנייה מתחילת המלחמה. עם זאת, ועדת החירום בצפון רצועת עזה קראה לתושבי ג'באליה "להתאזר בסבלנות" ולא לחזור לאזורים בצפון הרצועה. "עם הגעת הידיעות על נסיגת כוחות הכיבוש ממחנה ג'באליה, אנו קוראים לאזרחים להתאזר בסבלנות ולא לחזור לשטחי צפון רצועת עזה בשעה זו. הצבא הישראלי השאיר מאחור מספר רב של מל"טים שיורים על אזרחים".
17:59 - היירוט באזור שלומי: כיפת ברזל יירטה בטעות כטב"ם של צה"ל. היום בצהרייים זוהתה מטרה אווירית חשודה שיורטה באזור היישוב שלומי שבגליל המערבי, ולאחר הפגיעה התברר כי כיפת ברזל יירטה כטב"ם של צה״ל מסוג ״רוכב שמיים״. בצה״ל מתחקרים כעת את האירוע. האזעקה נשמעה בסביבות השעה 15:00 בשלומי, אחרי שהופעלה מחשש לנפילת שברי יירוט.
17:27 - הקבינט יתכנס הערב, במוקד: המשך המבצע ברפיח ותוכנית הגרעין של איראן. קבינט ניהול המלחמה יתכנס הערב, ואחריו גם הקבינט המדיני-ביטחוני המורחב. הקבינטים ידונו בהתקדמות תוכנית הגרעין האיראנית שמדאיגה את ישראל, ובהמשך המבצע ברפיח.
15:43 - בממשלה מעריכים: 300 מחבלים חוסלו מתחילת המבצע ברפיח. צה"ל חיסל בסביבות 300 מחבלים מתחילת המבצע ברפיח ב-6 במאי. כך אמר דובר הממשלה לתקשורת הזרה, דייוויד מנסר.
15:30 - שריפה באזור שלומי: שריפה דווחה בשטח פתוח באזור שכונת יערית שבשלומי, בעקבות רסיס של מיירט. לא דווח עד כה על נזק או נפגעים. הדיווח על השריפה התקבל מעט אחרי שתועד שיגור מיירט לעבר רקטה שנורתה מלבנון
15:04 - דיווח בלבנון: כטב"ם תקף בחאנין שבדרום המדינה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפה כטב"ם בחאנין שבדרום לבנון.
14:30 - הפלסטינים: צה"ל פועל בג'נין. כוחות צה"ל נכנסו לג'נין. כך לפי דיווחים פלסטיניים. (עינב חלבי) חילופי אש נרשמו במחנה הפליטים ג'נין. כוחות הנדסה, מג"ב וחרוב פועלים במקום לסיכול פעילות טרור. לפי משרד הבריאות הפלסטני, עד כה דווח על שישה פצועים פלסטינים במצב קל עד בינוני

9 צפייה בגלריה
רכב משוריין של צה"ל ב ג'נין 21.5.24
רכב משוריין של צה"ל ב ג'נין 21.5.24
רכב משוריין של צה"ל בג'נין (ארכיון)
(צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)

14:00 - גורמים במוסד: נחשפו תשתיות טרור שפעלו באירופה בחסות איראן. שירותי הביטחון והאכיפה וסוכנויות מודיעין אירופיים פעלו יחד עם המוסד הישראלי ושב"כ לחשיפת תשתיות טרור שפעלו באירופה בחסות איראן. כך נמסר מגורמים במוסד. במסגרת הפעילות נחשפו תשתיות שהופעלו על-ידי ארגוני פשיעה כבדים ברחבי היבשת, שהוכוונו ישירות על-ידי איראן במטרה לבצע פיגועים - לרבות נגד יעדים המזוהים עם ישראל.
(איתמר אייכנר)
12:30 - חשש לחדירת כלי טיס עוין בקריית שמונה ומטולה; התרעה על רקטות בכפר גלעדי. אזעקה המתריעה על חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלה בקריית שמונה, מטולה, מרגליות, כפר יובל, בית הלל, מנרה ויישובים נוספים. בנוסף, אזעקה המתריעה על ירי טילים ורקטות הופעלה בכפר גלעדי.
11:35 - בצה"ל מאשרים: טיל שיוט הופל בגולן. דובר צה"ל אישר כי טיל שיוט שחדר לישראל מכיוון מזרח יורט במרחב רמת הגולן. בנוסף נמסר כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון, לאחר ההתרעה שהופעלה במרגליות. בשני המקרים אין נזק ואין נפגעים. (יואב זיתון)
10:30 - כוחות צה"ל איתרו תשתיות טרור ברצועה, יותר מ-50 מטרות הותקפו ביממה האחרונה. דובר צה"ל עדכן כי כוחות אוגדה 98 ממשיכים לפעול בלב מחנה ג'באליה ברצועה. עוד הוא מסר כי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 איתרו אמצעי לחימה, בהם נשקים מסוג קלצ'ניקוב ומחסניות. הלוחמים אף חיסלו בירי טנקים מחבלים שהתקרבו לעברם. ביממה האחרונה איתרו כוחות אוגדה 99 מחסן אמל"ח במרכז הרצועה, וצוותי הקרב של חטיבת הנח"ל וחטיבה 12 איתרו תשתיות טרור, עמדות נ"ט ופירי מנהרות. כמו כן, צוות הקרב של חטיבת גבעתי זיהו שלושה מחבלים אשר ביצעו ירי לעבר הכוחות במרחב רפיח - ומטוב קרב תקף וחיסל אותם. יותר מ-50 מטרות הותקפו ברצועה ביממה האחרונה באמצעות מטוסי קרב. (יואב זיתון)
9 צפייה בגלריה
מלחמת עזה השתלטות צה"ל על מוצב ב ג'באליה 9.11.23
מלחמת עזה השתלטות צה"ל על מוצב ב ג'באליה 9.11.23
כוחות צה"ל בג'באליה
(צילום: דובר צה"ל)
9:45 - האזעקה בדרום הגולן: מטרה אווירית יורטה. מטרה אווירית אותרה ויורטה באזור דרום הגולן, שם הופעלה התרעה על חשש לחדירת כלי טיס עוין. כך נמסר מ"מוקד ביטחון גולן". (יאיר קראוס)
9:40 - תחקיר ראשוני: הפיגוע ליד שכם ארך שניות, הלוחמים לא הספיקו לירות. תחקיר ראשוני של פיגוע הדריסה אמש במחסום הבידוק חווה 6, שממוקם סביב שכם, מעלה כי הלוחמים מגדוד נחשון בדקו רנדומלית רכבים פלסטיניים שיצאו מהעיר. במקום התפתח תור קצר של רכבים. שני הלוחמים שנהרגו בדקו רכב שעמד בקדמת ובצד התור, ובשלב מסוים המחבל עקף את התור, יצא ממנו ונסע במהירות לעבר שני הלוחמים ודרס אותם. בצבא מבינים שהפיגוע לקח שניות בודדות, עד שהמחבל ביצע פניית פרסה ודהר בחזרה לשכם - שם הסגיר את עצמו לידי המנגנונים הפלסטיניים. הוא עדיין לא הועבר לישראל. (יואב זיתון)
9 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע ליד הישוב איתמר
זירת הפיגוע ליד הישוב איתמר
זירת הפיגוע ליד הישוב איתמר, אתמול
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
8:45 - האזעקה בעוטף: נפילה בשטח פתוח סמוך לנירים. שיגור אחד שזוהה מרצועת עזה נפל בשטח פתוח סמוך לקיבוץ נירים שבעוטף, שם הופעלה אזעקת צבע אדום לפני זמן קצר. (מתן צורי)
8:30 - הרמטכ"ל קיים תחקיר ראשוני בזירת פיגוע הדריסה בשומרון, שבו נהרגו שני לוחמים. הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיים אמש תחקיר ראשוני להערכת מצב בזירת פיגוע הדריסה בשומרון, שבו נהרגו סמ"ר אליה הלל וסמ"ר דייגו שוישה הרסאג' מחטיבת כפיר. מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס הגיע גם הוא לזירה, וקיים בה הבוקר הערכת מצב עם המפקדים והלוחמים הפועלים במרחב. (יואב זיתון)
7:20 - צבע אדום בקיבוץ נירים שבעוטף. אזעקת צבע אדום הופעלה בקיבוץ נירים שבעוטף עזה. (ynet)
7:15 - דיווחים פלסטיניים: כטב"ם תקף במחנה בלאטה בשכם, 3 נפצעו. הפלסטינים מדווחים כי צה"ל תקף הלילה מהאוויר, באמצעות כטב"ם, במחנה הפליטים בלאטה בשכם. לפי הדיווחים, שלושה בני אדם נפצעו. (עינב חלבי)
7:00 - סיכום חדשות הלילה. שני לוחמי כפיר נהרגו בפיגוע הדריסה ליד שכם, לוחם צנחנים נפל בצפון הרצועה. צה"ל התיר לפרסם כי סמ"ר אליה הלל (20), תושב תל ציון ששירת בגדוד נחשון בחטיבת כפיר, וסמ"ר דייגו שוישה הרסאג' (20) מתל אביב, נפלו בפיגוע הדריסה אמש בשומרון. בקרב בצפון הרצועה, נפל סמ"ר ידידיה אזוגי (21), לוחם בגדוד 101 בצנחנים. באותו קרב בצפון הרצועה נפצע באורח קשה לוחם נוסף מגדוד 101. בדרום הרצועה נפצעו באורח קשה שני לוחמים מגדוד 601.
9 צפייה בגלריה
סמ"ר דייגו שוישה הרסאג' ז"ל, סמ"ר אליה הלל ז"ל וסמ"ר ידידיה אזוגי ז"ל
סמ"ר דייגו שוישה הרסאג' ז"ל, סמ"ר אליה הלל ז"ל וסמ"ר ידידיה אזוגי ז"ל
מימין: סמ"ר דייגו שוישה הרסאג' ז"ל, סמ"ר אליה הלל ז"ל וסמ"ר ידידיה אזוגי ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
המחבל מהפיגוע בשומרון הסגיר עצמו לידי הפלסטינים. המחבל שדרס את שני הלוחמים ליד שכם אמש הסגיר את עצמו לידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים. יחד עם זאת, הוא עדיין לא הועבר לידי ישראל.
"משאיות חיזבאללה הותקפו בסוריה". סוריה דיווחה אמש על "תקיפה ישראלית" באזור חומס, שם, לפי הדיווחים - היעד היה משאיות של חיזבאללה שנשאו נשק. על פי הדיווחים, שלושה פעילי חיזבאללה ממוצא סורי נהרגו בתקיפה. משרד ההגנה הסורי טען כי ישראל תקפה גם מבנה בעיר החוף בניאס, שם נהרגה ילדה ונפצעו 10 בני אדם נוספים.
ציר פילדלפי בשליטת צה"ל, מנהרה גדולה הושמדה. צה"ל הודיע אמש כי לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401, יחד עם יחידת יהל"ם ו-504, השמידו "תוואי תת-קרקעי משמעותי" במזרח רפיח. לדברי דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי, "אורך התוואי היה קילומטר וחצי והוא הכיל עשרות טילי נ"ט ונשקים. הכוחות הגיעו לפיר, שנמצא 100 מטרים ממעבר רפיח, בהכוונה מודיעינית". הוא הוסיף: "התוואי מתפצל לכמה תוואים שונים ובעומקים שונים. התוואי הכיל בתוכו חלל שהייה, שירותים וחדרים נוספים. כלל התוואים והמתחמים הושמדו".
צה"ל: לא מכירים חטופים שהועברו למצרים. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר כי "לפי המידע המודיעיני שברשותנו - אנחנו לא מכירים חטופים שהועברו למצרים". לדבריו, "יש פעילות מצרית מאוד רחבה להגנה על הגבול ועל האינטרסים של המדינה. אנחנו מעדכנים אותם על כל מנהרה. כל פיר שנמצא - נחקור ונטפל בו".
9 צפייה בגלריה
מלחמת עזה דובר צה"ל דניאל הגרי ב הודעה ל תקשורת מוכיח שהפגיעה ב בית החולים אל-אהלי מקורה בטיל של הג'יהאד האסלאמי 18.10.23
מלחמת עזה דובר צה"ל דניאל הגרי ב הודעה ל תקשורת מוכיח שהפגיעה ב בית החולים אל-אהלי מקורה בטיל של הג'יהאד האסלאמי 18.10.23
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי
(צילום: GIL COHEN-MAGEN / AFP)