סגור

ח"כ דודי אמסלם מאיים לעתור לבג"ץ נגד עיכוב מינוי מנכ"ל התע"א בידי גנץ

מי שהיה השר האחראי על החברות הממשלתיות בעת בחירתו של בועז לוי למנכ"ל התע"א דורש במכתב חריף מהיועמ"ש מנדלבליט להתערב, תוך מתקפה אישית נגד היועמ"ש: "משתומם בכל פעם מחדש מחוסר הבנתך ואוזלת ידך בסוגיות החשובות במדינת ישראל"

ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) מאיים לעתור לבג"ץ נגד שר הביטחון בני גנץ, בעקבות סירובו לאשר את מינויו של בועז לוי למנכ"ל התעשייה האווירית, כמעט שנה לאחר שנבחר לתפקיד בידי דירקטוריון החברה הממשלתית.
אמסלם היה השר האחראי על רשות החברות הממשלתיות בעת שלוי נבחר לתפקיד בנובמבר שעבר. מינויו הרשמי של לוי לתפקיד מחייב חתימה של שרי הביטחון והאוצר. בסביבת ליברמן הבהירו כי שר האוצר מוכן לאשר את המינוי, וממתין לחתימתו המתעכבת של גנץ, ולכן הוא מוגדר עדיין כממלא מקום המנכ"ל.
כפי שנחשף בכלכליסט, נאבק מנכ"ל משרד הביטחון, מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (מיל') אמיר אשל, למען מינויו לתפקיד של מקורבו, אלוף (מיל') חגי טופולנסקי, מי שהיה פקודו בטייסת ובמטה חיל האוויר, ונגד מינויו של לוי, שעבד בחברה 32 שנים לפני שמונה, ומתמחה בהנדסה וניהול פרויקטים בתחום הטילים ושימש בין השאר כראש מנהלת מערכת החץ, ראש מנהלת מערכת ההגנה האווירית ברק־8, וסמנכ"ל התע"א ומנהל חטיבת טילים וחלל.

1 צפייה בגלריה
בועז לוי תעשיה האוירית mingling mind the tech tlv
בועז לוי תעשיה האוירית mingling mind the tech tlv
בועז לוי, המנכ"ל המיועד
(צילום: אוראל כהן)
בזמן שגנץ הוא גורם המאשר את המינוי, משרד הביטחון הוא הלקוח הגדול ביותר של התע"א. "שר הביטחון גנץ לא אישר את המינוי בניגוד לכל כללי מנהל ומשטר תאגידי", כתב אמסלם למנדלבליט, "הפגיעה הנגרמת כתוצאה מאי השלמת המינוי פוגעת בלוי באופן אישי וקל וחומר בחברה ובפעילותה המורכבת. הפגיעה נגרמת בוודאי לאור הפרסומים בכלי התקשורת שאינם נחסכים מעיני העובדים והמנהלים שתחת אחריותו של המנכ"ל וגם מעיני הלקוחות של החברה, בפרט אלו הזרים, אשר נמצאים במגע יומי ושוטף עם לוי".
אמסלם מציין כי לוי נבחר בידי הדירקטוריון "לאחר הליך בדיקה קפדני ומעמיק במיוחד, ככל הנראה לבקשת מנכ"ל משרד הביטחון", וכי המינוי אושר בידי ועדת גלאור לבדיקת מינויי בכירים בחברות הממשלתיות.
בעודו דורש מהיועמ"ש לוודא את השלמת המינוי בתוך 30 יום, תוקף אמסלם את מנדלבליט: "אני משתומם בכל פעם מחדש מחוסר הבנתך ואוזלת ידך בסוגיות החשובות במדינת ישראל. הינך בעל מיומנות להתעסק בטפל ולא בעיקר, וזאת באופן עקבי".
אמסלם, יריב פוליטי של גנץ, תוקף גם אותו באופן אישי: "התנהלותו של שר הביטחון אינה מפתיעה אותי כלל משום שכשהוא אמר 'ישראל לפני הכל' הוא למעשה התכוון 'בני גנץ וחבריו לפני הכל'".