סגור
כרמל שאמה הכהן על רקע בורסת רמת גן
כרמל שאמה הכהן על רקע בורסת רמת גן

כרמל שאמה הכהן: אני ראש העיר שנחקר בחשד לעבירות מס

שאמה הכהן פרסם פוסט בפייסבוק בו הוא מוותר על החיסיון. "חשוב לי להדגיש שלא נשאלתי ולו שאלה אחת על עיריית ר"ג או על תפקידי הציבוריים הקודמים", הוסיף. שאמה הכהן ורעייתו נחקרו היום ברשות המסים בחשד להעלמת מס מהשכרת דירות שבבעלותו

ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן הוא ראש העיר שנחקר היום ביחד עם אשתו ברשות המסים בחשד להעלמות מס. בין היתר חשוד שאמה הכהן בהעלמת מס מהשכרת דירות שבבעלותו. ברשות חושדים כי בעקבות עבירות המס בהן הוא נחשד נגרעו מקופת המדינה הכנסות במאות אלפי שקלים.
אמנם חל איסור פרסום על שמות חשודים ב-48 השעות שלאחר זימונם לחקירה או עד הופיעם בפני שופט, אך שאמה הכהן העלה הערב עם תום חקירתו פוסט בפייסבוק שבו כתב כי הוא מוותר על החיסיון: "מדובר בי ואין לי מה להסתיר".


שאמה הכהן הדגיש בפוסט כי במהלך חקירתו "לא נשאלתי ולו שאלה אחת על עיריית רמת גן או על תפקידיי הציבוריים. החקירה נוגעת לענייני הפרטיים על דיווחי חברה שהקמתי לפני 24 שנים ושכבר לפני 13 שנים התפטרתי מניהולה בהתאם לחובה המוטלת על כל חבר כנסת".
שאמה הכהן הוסיף כי "נשאלתי על הכנסות מדירות פרטיות שבבעלותי ובבעלות משפחתי. שיתפתי פעולה באופן מלא בחקירה ומטבע הדברים לא אוכל לפרט יותר בנושא בשלב זה". הוא חתם את הפוסט באמירה: "אני מאמין שגם כאן האמת תנצח. גם ביום לא נעים זה אני ממשיך להאמין ברשויות החוק ושלאחר בחינת הדברים הן תגענה למסקנה כי דין התיק להיסגר".
שאמה, אשתו ומעורבים נוספים, נחקרו החל משעות הבוקר במשרדי רשות המסים בתל אביב בחשד לביצוע עבירות מס. בשעות הערב שאמה ואשתו שוחררו לביתם בתנאים מגבילים ללא שהובאו בפני שופט.
על פי פרסום היום בכאן 11, שחשף את דבר החקירה, חוקרי מס הכנסה הגיעו הבוקר לביתו של ראש העירייה החשוד והוא נלקח לחקירה, בחשד להעלמת הכנסות בתחום הנדל"ן במאות אלפי שקלים.