סגור
חיילים ב רצועת עזה מלחמת עזה 27.11.2023
חיילים ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל: "התחלנו את המהלך בדרום הרצועה"; ניתן לחזור ללימודים ללא הגבלות בגוש דן

11 לוחמים נפצעו קל-בינוני מרסיסי טיל נ"ט שנורה באזור בית הלל; שלוש רקטות נפלו בשדרות; מוקדם יותר: רקטה מסוריה נפלה בגולן, טיל נ"ט פגע ליד יפתח; החות'ים תקפו שתי ספינות "שנחשדו כישראליות"; כ-500 פירי מנהרות הושמדו בעזה במלחמה - גם בגנים ובמסגדים

23:48 - נשיאת הצלב האדום תפעל לקדם ביקורים של הארגון אצל החטופים בעזה. נשיאת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום (ICRC) מיריאנה ספולאריץ' תגיע מחר לביקור בזק במצרים וברצועת עזה כדי לקדם ביקורים של הארגון אצל החטופים, וכדי להעביר להם תרופות. הביקור מגיע בהמשך לפגישתה של ספולאריץ' בדוחא עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה. בשבוע הבא צפויה ספולאריץ' להגיע לביקור בן יומיים בישראל, על רקע ביקורת חריפה בירושלים על תפקודו של הצלב האדום במלחמה.
11 צפייה בגלריה
רכב של הצלב האדום ובו חטופים מגיע למעבר רפיח 25.11.23 מלחמה בעזה
רכב של הצלב האדום ובו חטופים מגיע למעבר רפיח 25.11.23 מלחמה בעזה
רכב של הצלב האדום ובו חטופים מגיע למעבר רפיח
(צילום: EUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
22:02 - תיעוד: חיסול מפקד גדוד שאטי של חמאס בתקיפה ממטוס קרב. בהמשך להודעת דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי, צה"ל ושב"כ פרסמו תיעוד של חיסול מפקד גדוד שאטי של חמאס, הית'ם חואג'רי.
19:59 - הרמטכ"ל: "התחלנו את המהלך בדרום רצועת עזה". הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי סייר היום באוגדת עזה וקיים שיח עם אנשי המילואים בגזרה. "אנחנו מסתכלים על ההפוגה הזו, עד אליה בצפון הרצועה פירקנו שתי חטיבות של חמאס, עוד לא לגמרי - 162 עדיין עובדת בפנים להעמיק את ההישג ולפגוע בעוד גדודים", אמר הרמטכ"ל ללוחמים. "אתמול והיום הרגנו מפקדי גדודים, מ"פים, הרבה פעילים, ואתמול בבוקר התחלנו את אותו מהלך בדרום הרצועה. הוא יהיה עם עוצמה לא פחותה מזה, הוא יהיה עם תוצאות לא פחותות מזה, והמפקדים בחמאס יפגשו בכל מקום את צה"ל בצורה מאוד מאוד חזקה".
הלוי הוסיף: "אני יודע שחלק מזה זה היכולות, וחלק מאוד גדול מזה זה רוח הלחימה שאתם מביאים וגם הניסיון שאתם מביאים כאנשי מילואים. ויש לנו את היכולות לעשות את זה בצורה היסודית ביותר, וכמו שעשינו את זה חזק ויסודי בצפון הרצועה - אנחנו גם עושים את זה עכשיו בדרום הרצועה ואנחנו גם ממשיכים להעמיק את ההישג בצפון הרצועה".
11 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי עם אנשי המילואים באוגדת עזה
הרמטכ"ל הרצי הלוי עם אנשי המילואים באוגדת עזה
הרמטכ"ל הרצי הלוי עם אנשי המילואים באוגדת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
18:48 - החות'ים: "תקפנו שתי ספינות ישראליות במצר באב אל-מנדב". בהמשך לדיווחים על תקיפות הספינות בים האדום, דובר המורדים החות'ים בתימן, יחיא סריע, טען כי חיל הים שלהם תקף שתי "ספינות ישראליות" במצר באב אל-מנדב המקשר בין הים האדום לאוקיינוס ההודי. לדבריו, חיל הים החות'י שיגר טיל לעבר אחת מהספינות, ותקף את השניה באמצעות כטב"ם, לאחר ש"הספינות לא נענו להודעות אזהרה". סריע הוסיף כי "אנו מחדשים את אזהרתנו לכל הספינות הישראליות - או לאלה שקשורות לישראלים - שהן יהפכו למטרה לגיטימית".

18:11 - ניתן לחזור ללימודים ללא הגבלות בגוש דן. אלה ההנחיות המעודכנות של פיקוד העורף
17:40 - בכיר בפנטגון לאל-ג'זירה: "שיגורים מתימן לעבר משחתת אמריקנית". בכיר בפנטגון בארה"ב מסר לרשת אל-ג'זירה כי "טילים וכטב"מים שוגרו מתימן לעבר המשחתת האמריקנית 'קרני' וספינות מסחר בים האדום". לפני כן אמר הבכיר כי בארה"ב "מודעים לדיווחים על תקיפות של ספינות בים האדום".
אחת משתי ספינות המשא שתקפו החות'ים בים האדום נפגעה באופן קל בלבד, והיא אינה ישראלית - אך אחד מבעלי המניות שלה הוא ככל הנראה איש עסקים ישראלי. הספינה השנייה - ספינה בריטית - נפגעה באופן משמעותי מטילי שיוט וכטב"מים תוקפים.
11 צפייה בגלריה
המשחתת האמריקאית קרני USS Carney
המשחתת האמריקאית קרני USS Carney
המשחתת האמריקאית קרני
(צילום: חיל הים האמריקאי)
17:25 - דיווחים: החות'ים תקפו שתי ספינות "החשודות כישראליות" בים האדום
16:41 - צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כמה מטרות של חיזבאללה בלבנון, ובהן תשתיות טרות מטרות צבאיות. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי בלבנון שמהם בוצעו שיגורים לעבר שטח ישראל בשעות האחרונות. (יואב זיתון)
11 צפייה בגלריה
הפצצה של צה"ל באזור הגבול עם לבנון מלחמה בעזה חרבות ברזל 3.12.23
הפצצה של צה"ל באזור הגבול עם לבנון מלחמה בעזה חרבות ברזל 3.12.23
הפצצה של צה"ל באזור הגבול עם לבנון, היום
(צילום: AFP)
15:09 - 11 לוחמים נפצעו מהנ"ט בבית הלל, שפגע שניות אחרי שיצאו מהרכב. בתקרית ירי הנ"ט מוקדם יותר בצהריים סמוך לבית הלל שבאצבע הגליל נפצעו 11 לוחמים, במצב קל עד בינוני, ולא ארבעה כפי שפורסם מוקדם יותר. החיילים למעשה ניצלו בנס, כיוון שיצאו מהרכב שלהם שניות לפני שנפגע מהטיל ששיגרו מחבלי חיזבאללה. הם נפגעו מהרסיסים, ופונו לבית החולים זיו בצפת.
15:01 - צבע אדום בגליל העליון. התרעות צבע אדום הופעלו בזרעית שבגליל העליון.
15:01 - צבע אדום באשקלון ובעוטף עזה. התרעות צבע אדום הופעלו באשקלון וביישובים רבים בעוטף עזה, ביניהם כרם שלום, חולית, תלמי יוסף, כרמיה וזיקים.
14:50 - בריטניה תפעיל טיסות מעקב בשמי הרצועה כדי לסייע באיתור חטופים. משרד ההגנה הבריטי מסר כי יפעיל טיסות מעקב בשמי רצועת עזה כדי לסייע באיתור חטופים ישראלים, מבלי לציין מתי או באיזו תדירות. כך דווח ברשת CNN האמריקנית, שציטטה את הצהרת המשרד, לפיה: "כלי הטיס לא יהיו חמושים ויופעלו אך ורק לשם איתור חטופים. רק מידע הנוגע לחטופים יועבר לרשויות הרלוונטיות האחראיות לחילוצם".
11 צפייה בגלריה
ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק
ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק
ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, בביקור בישראל באוקטובר
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
14:12 - דיווח: "כטב"ם תקף מכונית עם חמושים פרו-איראנים בגבול סוריה-עיראק". מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם דיווח כי על מתקפת כטב"ם שבה נפגעה מכונית עם "חמושים פרו-איראנים" סמוך לגבול של סוריה עם עיראק. הדיווח של המרכז, גוף אופוזיציה למשטר אסד שמושבו בלונדון, צוטט בערוץ הסעודי "אל-חדת'". בדיווח נוסף נטען כי מי שהיה ברכב נהרג.
במקביל, אם כי כלל לא בטוח שיש קשר בין האירועים, ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית דווח על פיצוצים בבסיס האמריקני בנמל התעופה "חראב אל-ג'יר" באל-חסכה שבצפון-מזרח בסוריה. המיליציות הפרו-איראניות חזרו מאז סיום הפסקת האש בעזה לנסות לתקוף יעדים אמריקניים בסוריה ובעיראק, ולפי הדיווחים במתקפה הנוכחית שוגרו שבעה טילים לעבר נמל התעופה. מיליציית "גדודי חיזבאללה" שפועלת בעיראק, בהנחיית כוח קודס האיראני, לקחה אחריות על המתקפה וטענה כי שיגרה "מטח טילים גדול" לעבר הנמל. בארה"ב טרם התייחסו לטענות. (ליאור בן ארי)
14:03 - האפיפיור מביע "כאב" על חידוש הלחימה בעזה: "לחזור בהקדם להפסקת האש". האפיפיור פרנסיסקוס הביע צער ו"כאב" על חידוש הלחימה ברצועת עזה, וקרא להגיע בהקדם להפסקת אש מחודשת. פרנסיסקוס שב וקרא לשחרור החטופים שנותרו בשבי, ולצד זאת הביע דאגה מהמשבר ההומניטרי שממנו סובלים האזרחים הפלסטינים ברצועה. פרנסיסקוס בן ה-86 חולה בימים אלו בדלקת ריאות, ודבריו הוקראו לקהל המאמינים הקתולים בוותיקן על ידי אחד מעוזריו. (רויטרס)
11 צפייה בגלריה
האפיפיור פרנציסקוס 3.12.23
האפיפיור פרנציסקוס 3.12.23
האפיפיור פרנציסקוס
(צילום: EPA/VATICAN MEDIA HANDOUT)
13:45 - צה"ל: הפצועים באזור בית הלל - לוחמים. דובר צה"ל הודיע כי הארבעה שנפצעו קל מירי נ"ט של חיזבאללה בבית הלל שבאצבע הגליל הם לוחמים, שנפגעו מרסיסים. לפי צה"ל הטיל שוגר לעבר כלי רכב צבאי, שניזוק במתקפה.
עוד נמסר כי במקביל זוהו כמה שיגורים במרחב הר דב - שחלקם נפלו בשטח לבנון. "כוחות צה"ל תוקפים בירי ארטילרי את מקורות הירי", נמסר. (יואב זיתון)
11 צפייה בגלריה
מלחמת עזה סמוך ל זירת נפילת ה נ"ט בית הלל 3.12.23
מלחמת עזה סמוך ל זירת נפילת ה נ"ט בית הלל 3.12.23
סמוך לזירת האירוע בבית הלל
(צילום: אביהו שפירא)
13:30 - האזעקות בצפון: טיל נ"ט נורה באזור בית הלל, 4 נפצעו קל. האזעקות שנשמעו בצפון לפני זמן קצר הופעלו בעקבות טילי נ"ט ששיגרה חוליית חיזבאללה באזור בית הלל. ארבעה נפצעו קל בתקרית הזו, וצה"ל השיב באש לעבר מקורות הירי. בלבנון דיווחו במקביל על תקיפות ישראליות בכמה מוקדים בדרום המדינה. (יאיר קראוס, יואב זיתון)
13:23 - במטח האחרון: שלוש נפילות בשדרות, גם בית כנסת נפגע - אין נפגעים. לפחות שלוש זירות של נפילות אותרו בשדרות בעקבות המטח מעזה, ובאחת מהן נגרם נזק לבית כנסת. לא דווח על נפגעים בעיר.
13:15 - צבע אדום בעוטף עזה. התרעת צבע אדום הופעלה באיבים ובניר עם שבעוטף, במקביל לאזעקה בשדרות.
13:13 - אזעקות באצבע הגליל, כבישים נחסמו. אזעקות המתריעות על ירי טילים ורקטות הופעלו בקיבוצים דן ודפנה שבאצבע הגליל. בהמשך לאזעקות, נסגרו לתנועה הכבישים הבאים: מצומת מצודות לכיוון מזרח, צומת בית הלל הדרומי לכיוון המושב, צומת מעיינות הבניאס לכיוון העמק וצומת כפר סאלד לצפון. (יאיר קראוס)
13:06 - צבע אדום בעוטף עזה. התרעת צבע אדום הופעלה בקיבוץ סופה שבעוטף עזה.
13:03 - 34 מבוקשים נעצרו הלילה ביהודה ושומרון, 8 מהם משויכים לחמאס. לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 34 מבוקשים ביהודה ושומרון, בבקעה ובעמקים, שמונה מהם פעילי חמאס. במהלך הפעילות בקלקיליה מחבלים ירו, השליכו מטען ויידו אבנים על כוחות הביטחון - שהגיבו באש. זוהו פגיעות. מתחילת המלחמה נעצרו כ-2,100 מבוקשים ביהודה ושומרון, בבקעה ובעמקים, כ-1,100 מהם משויכים לחמאס.

12:58 - הפלסטינים: "חגורת אש" במחנה הפליטים ג'באליה. הפלסטינים מדווחים כי מטוסים של חיל האוויר מבצעים "חגורת אש" במחנה הפליטים ג'באליה שבצפון רצועת עזה. (עינב חלבי)

12:46 - צה"ל: חשפנו עשרות פרופילים פיקטיביים חדשים של חמאס. מערך ביטחון המידע של צה"ל הודיע כי חשף "עשרות פרופילים פיקטיביים", אווטרים שמנסים לנהל קשר רומנטי עם כוחות צה"ל באמצעות שיחות כתובות, הקלטות קוליות ושיחות וידיאו. "מדובר בתשתית שהפעילה עשרות פרופילים במטרה לספק מידע לארגון הטרור חמאס", כתבו בהודעה.
החקירה התבצעה על ידי מערך ביטחון המידע בצה"ל והיא מצטרפת לפעילות דומה עליה הודיעו במערך הביטחון בתחילת נובמבר. לטענת צה"ל, מדובר על היקף נתקפים פוטנציאליים של "מאות עד אלפי חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים".
11 צפייה בגלריה
פרופיל פיקטיבי של חמאס 3.12.23
פרופיל פיקטיבי של חמאס 3.12.23
דוגמה לפרופיל פיקטיבי של חמאס
(צילום מסך)
במהלך הנוכחי נמצאו כעת עוד 40 דמיות פיקטיביות באינסטגרם, חלקן עם מאות עוקבים ונעקבים. כך למשל מציינים בהודעה את "ליה כהן", לכאורה אישה מהנדסת תוכנה, בוגרת תואר ראשון באוניברסיטת בן גוריון שמתגוררת באילת; "נועה לוי", גם היא מתגוררת באילת, במקור מאירלנד ובוגרת אוניברסיטת דאבלין, "בזמנה הפנוי אוהבת לשחות ולבלות בחיק הטבע"; "אמילי בת 24", במקור מגרמניה, "עשתה תואר שני בפסיכולוגיה אינדיבידואלית באוניברסיטת קייב שבאוקראינה", ובפרופיל האינסטגרם היא מפרסמת תכנים הנוגעים לפסיכולוגיה. לא רק נשים זוכות לאווטרים אלא גם גברים. כך למשל, "אדם", מקיבוץ אילות, אך במקור מצפון אירלנד, שאוהב להתנדב למען איכות הסביבה, "אוהב כלבים, אוכל וספורט". (ויקי אוסלנדר)
12:44 - צה"ל: כ-500 פירי מנהרות הושמדו במלחמה - גם בגנים ובמסגדים. מתחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה איתרו כוחות צה"ל יותר מ-800 פירי מנהרות תת קרקעיות של חמאס, כ-500 מהם הושמדו במגוון שיטות מבצעיות, בהן פיצוץ וחסימה. חלק מהפירים שאותרו חיברו בין נכסים אסטרטגיים של חמאס באמצעות התווך התת-קרקעי. בנוסף, הושמדו קילומטרים רבים של תוואי מנהור.
הפירים אותרו במרחבים אזרחיים, ורבים מהם אותרו בסמוך למבני מוסדות לימוד, גני ילדים, מסגדים וגני שעשועים, או בתוכם. בחלק מהפירים איתרו כוחות צה"ל אמצעי לחימה רבים שהושארו בתוכם. "הממצאים הם הוכחה נוספת לשימוש הציני שעושה חמאס באוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי, וככסות לפעולות הטרור שלו", מסר דובר צה"ל. (יואב זיתון)
12:39 - צבע אדום בעוטף עזה. התרעת צבע אדום הופעלה בקיבוץ רעים שבעוטף עזה.
11:37 - צה"ל חשף את מפקדי גדוד שג'אעיה: "זו אזהרה אחרונה - היכנעו או שגורלכם יהיה דומה לזה של המג"ד". דובר צה"ל בערבית סגן-אלוף אביחי אדרעי חשף את מפקדי גדוד שג'אעיה של חמאס, והזהיר אותם "להיכנע ולהניח את נשקם" או שגורלם יהיה דומה לזה של מפקד הגדוד ויסאם פרחאת, שחוסל אתמול בתקיפת מטוסי קרב של חיל האוויר. "ראו הודעה זו כאזהרה אחרונה, כולכם על הכוונת. צה"ל יפעל בעוצמה אדירה בשכונה לפירוק התשתיות הצבאיות של חמאס", נכתב. (עינב חלבי)

11:34 - גורם ביטחוני: "היה ניסיון תקיפה שסוכל בים האדום". גורם ביטחוני אישר כי היה ניסיון תקיפה שסוכל בים האדום. "היה ניסיון תקיפה - שסוכל. הפרטים נבדקים", נמסר. מוקדם יותר מסרה סוכנות פעולות הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) כי היא קיבלה דיווחים על פעילות כטב"מים ופיצוץ במצר באב אל-מנדב בים האדום שליד תימן. הסוכנות דיווחה כי "מקורה של פעילות המל"טים בתימן", וקראה לכלי שיט בסביבה לנקוט זהירות.
בתוך כך, הלילה המריא מטוס אמריקני מנושאת המטוסים "אייזנאהור", שהוצבה מול חופי איראן, ויירט מל"ט של טהרן שטס "באופן לא בטוח ולא מקצועי" במפרץ הפרסי. סנטקום (פיקוד המרכז של הצבא האמריקני) הודיע שהצי ימשיך לטוס ולהפליג היכן שהחוק הבינלאומי מאפשר זאת. (איתמר אייכנר)
11:20 - הותר לפרסום: תושב טייבה נאשם בתכנון ובביצוע פיגועים נגד כוחות צה"ל באיו"ש. פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום חמור לבית המשפט המחוזי בלוד נגד מחמוד מסארווה (19) מטייבה בגין סיוע לאויב במלחמה, חברות בארגון טרור, אימונים והדרכות למטרות טרור, עסקה בנשק למטרות טרור ועבירות נוספות.
לפי האישום, מסארווה הצטרף לארגון הטרור "גדוד נור א-שמס", העביר אקדחים ורובים ממקום למקום, התאמן לקראת הוצאת פעולות, השתתף ביצירת מטענים והיה מעורב בתכנון ובביצוע בפיגועים נגד כוחות צה"ל ביהודה ושומרון. בשל היותו ישראלי, הוא התבקש על ידי מפקד הארגון לתצפת למחסום "תאנים" סמוך למחנה ולעדכן מיקומי כוחות. (יואב זיתון, גלעד מורג)
11:15 - בריטניה: "דיווחים על פעילות כטב"מים ופיצוץ בים האדום ליד תימן". הסוכנות הימית של בריטניה מסרה כי היא קיבלה דיווחים על פעילות כטב"מים ופיצוץ במצר באב אל-מנדב בים האדום שליד תימן. מאז שפרצה המלחמה החות'ים בתימן מאיימים על כלי שיט ישראליים. הבוקר פרסם נחום ברנע בטורו ב"ידיעות אחרונות" כי ספינת משא איראנית בשם BEHSHAD שאמורה הייתה להגיע לתעלת סואץ ב-19 בנובמבר נשארה משום מה בים סוף, מול תימן. הוא מדגיש כי ייתכן אמנם שמדובר באונייה תמימה ששפכה מנוע; אך אולי היא ספינה צבאית שתפקידה לזהות אוניות שאיראן ושלוחיה מעוניינים לתקוף ולהחרים. (רויטרס)
11:09 - האזעקה בשדרות: 5 רקטות יורטו, אין נפגעים. חמש רקטות שוגרו לעבר שדרות, כולן יורטו. לא התקבלו דיווחים על נפגעים או על נזק לרכוש. מוקדם יותר, במקביל להתרעות בעוטף, הופעלה אזעקה בעיר. (מתן צורי)
11:01 - הירי נמשך: צבע אדום בעוטף ובשדרות. התרעת צבע אדום הופעלה בכיסופים, בניר עם ובאיבים שבעוטף. התרעה הופעלה גם בשדרות.
10:53 - בכותרת הראשית: הטיימס פרסם תחקיר מקיף על מעשי האונס של חמאס. העיתון היוקרתי הטיימס הלונדוני פרסם הבוקר כתבת שער מקיפה על מעשי האונס של חמאס, הכוללת עדויות מצד שורדי הטבח שראו את הזוועות. מדובר בעיסוק משמעותי ראשון של עיתון מוביל בנושא, אחרי שאתמול גינה לראשונה ארגון הנשים של האו"ם את המעשים, בצל ביקורת שספג על שתיקתו.
10:22 - צבע אדום בעוטף עזה. התרעת צבע אדום הופעלה בקיבוץ ניר עוז שבעוטף עזה.
10:11 - הפלסטינים: כשבועיים אחרי שנודע על חיסול מח"ט צפון הרצועה, הותקף בית משפחתו. הפלסטינים דיווחו כי הותקף בית משפחת גנדור בחאן יונס, כשבועיים וחצי אחרי שצה"ל הודיע על חיסולו של אחמד גנדור, מפקד החטיבה הצפונית של הזרוע הצבאית של חמאס. לפי הדיווחים, בהתקפה נהרגו יחיא אחמד גנדור ונאי אחמד גנדור ועשרה נוספים נפצעו. (עינב חלבי)
10:01 - צבע אדום בעוטף עזה. התרעת צבע אדום הופעלה בקיבוץ מגן שבעוטף עזה.
9:44 - טיל שוגר מסוריה ונפל בגולן ללא נפגעים; במהלך הלילה: טיל נ"ט מלבנון פגע ליד יפתח. מוקדם יותר זוהה שיגור משטח סוריה לעבר שטח הארץ, שנפל בגולן. מדובר צה"ל נמסר כי הרקטה לא יורטה על פי מדיניות, וכי כוחות צה"ל תקפו בירי ארטילרי את מקורות הירי. בנוסף, במהלך הלילה מחבלים שיגרו טיל נ"ט שנפל בשטח פתוח במרחב יפתח. האירוע נגמר ללא נפגעים. עוד נמסר כי צה"ל תקף בירי ארטילרי כמה מרחבים בשטח לבנון. בתקשורת הסורית דווח כי פגזים נפלו בגבול לבנון-סוריה, שנורו במסגרת הלחימה בין ישראל ללבנון.
9:30 - צבע אדום בעוטף עזה. התרעת צבע אדום הופעלה בקיבוץ כיסופים שבעוטף.
8:35 - צה"ל ממשיך לתקוף מטרות ברצועה: מחבלים חוסלו מהאוויר, הושמדו אמצעי לחימה. צה"ל עדכן לגבי תמונת המצב מחידוש הלחימה, והודיע כי הכוחות ממשיכים לתקוף מטרות של חמאס, לחסל מחבלים ולהשמיד אמצעי לחימה. "חיל האוויר המשיך לתקוף הלילה ברצועת עזה. עם המטרות שהותקפו נמנים פירי מנהרות, מפקדות צבאיות, מחסני אמצעי לחימה ועוד. בנוסף, כלי טיס מאויש מרחוק חיסל מחבלים, בהכוונת לוחמים מצוות קרב של חטיבה 7. ביממה האחרונה כוחות זרוע הים תקפו בעזרת מאות פגזים מטרות טרור של חמאס ומטרות סיוע לכוחות היבשה בפעילויותיהם - תשתיות צבאיות, כלי שיט המשויכים לכוח הימי של חמאס, אמצעי לחימה ועוד", נמסר.
11 צפייה בגלריה
חיילים צה"ל רצועת עזה מלחמת עזה 3.12.2023
חיילים צה"ל רצועת עזה מלחמת עזה 3.12.2023
חיילי צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
7:40 - דובר צה"ל בערבית קרא לתושבים באזור חאן יונס להתפנות מבתיהם. דובר צה"ל בערבית סגן-אלוף אביחי אדרעי פנה לתושבי אל-מחטה, אל-קטיבה, חמד, אל-סתאר, בני סוהילה ומעין בחאן יונס שבדרום רצועת עזה וקרא להם להתפנות לאזורים ההומניטריים - לפי מפת החלוקה החדשה לאזורים קטנים שפורסמה שלשום. "תושבי רצועת עזה, צה"ל חידש את פעילותו נגד חמאס וארגוני טרור נוספים ברצועת עזה", כתב אדרעי בחשבון ה-X שלו. "הציות להוראות הפינוי הוא הדרך הבטוחה ביותר לשמור על ביטחונכם, חייכם וחיי משפחותיכם"
7:05 - צה"ל התיר לפרסום שמות של שני חללי צה"ל שנפלו ברצועת עזה. צה"ל התיר לפרסום שמות של שני חללי צה"ל שנפלו ברצועת עזה: סמ"ר אסצ'אלו סמה, בן 20 מפתח תקווה, לוחם בגדוד 932 של חטיבת הנח"ל שנפטר מפצעיו אמש לאחר שנפצע בקרב ב-14 בנובמבר בצפון הרצועה; ורס"ל (במיל') אור ברנדס, בן 25 משוהם, לוחם בגדוד 82 של חטיבה 7 ("עוצבת סער מגולן") שנפל אמש בקרב במרכז הרצועה.

6:45 - חמאס: "7 הרוגים בפשיטה של צה"ל על בית ליד רפיח בדרום הרצועה". משרד הפנים בעזה, שמנוהל על ידי חמאס, טוען כי שבעה בני אדם נהרגו ועוד כמה נפצעו במהלך פשיטה של צה"ל על בית מזרחית לעיר רפיח בדרום רצועת עזה. (רויטרס)
הלילה - דיווחים פלסטיניים: תקיפות נרחבות של צה"ל בצפון ודרום הרצועה. סוכנות הידיעות העזתית "שהאב", שמזוהה עם חמאס, דיווחה כי צה"ל תוקף בצורה נרחבת בצפון רצועת עזה, מהאוויר ובארטילריה מהקרקע. כמו כן דווח כי צה"ל תוקף גם בחאן יונס שבדרום הרצועה