סגור

ג'נריישן רוכשת מאלקטרה 25% ממתקן אגירת האנרגיה בגלבוע ב-220 מיליון שקל

להערכת קרן התשתיות והאנרגיה, המתקן, שהחל לייצר חשמל לפני שנה וחצי, צפוי להכניס 350 מיליון שקל בשנה; מנכ"ל הקרן ארז בלשה: "מדובר בנכס יחודי ומניב לטווח ארוך המייצר חשמל נקי וירוק"


קרן התשתיות והאנרגיה ג'נריישן קפיטל, רוכשת 25.5% מהון מניות מתקן אגירת האנרגיה במעלה גלבוע מחברת אלקטרה תמורת כ-220 מיליון שקל.
המתקן פועל בשיטת אגירה שאובה בהספק מותקן של 300 מגה-וואט. להערכת הקרן, המתקן שקיבל רישיון קבוע לייצור חשמל לתקופה של 20 שנים והחל את הפעלתו המסחרית לפני שנה וחצי, צפוי להניב הכנסה שנתית ממוצעת של כ-350 מיליון שקל. לפי הקרן, מתקן האגירה צפוי להניב EBITDA ממוצעת של כ-225 מיליון שקל בשנה ותזרים חזוי לבעלים בממוצע של כ-70 מיליון שקל בשנה, כאשר להערכת הקרן, התשואה השנתית על ההון בשקלול כלל מרכיבי העסקה צפויה לעמוד על כ-10%.

1 צפייה בגלריה
יוסי זינגר ו ארז בלשה ג'נריישן קפיטל
יוסי זינגר ו ארז בלשה ג'נריישן קפיטל
מימין: יוסי זינגר וארז בלשה, ג'נריישן קפיטל
(צילום: אייל טואג)


בכוונת החברה לממן את העסקה ממקורותיה העצמאיים וכן באמצעות נטילת חוב, חלקו חוב נחות recourse non שיועמד בקומת הביניים לטובת רכישת המניות וחלקו חוב תאגידי שתגייס החברה.
מתקן האגירה, אשר הוקם בהיקף השקעה כוללת של כ-2 מיליארד שקל בתקופה של 6 שנים, קיבל רישיון קבוע לייצור חשמל בחודש אפריל 2020 לתקופה של 20 שנים (בתוקף עד לחודש אפריל 2040), ולאחר תום תקופת הרישיון ישאר המתקן בבעלות חברת הפרויקט.
הטכנולוגיה של המתקן מבוססת על המרה של אנרגיה חשמלית לאנרגיה פוטנציאלית באמצעות שאיבה של מים ממאגר תחתון לעליון ומאפשרת מתן מענה למחסור בחשמל בזכות יכולתה להוסיף לרשת החשמל בזמן קצר הספק מותקן של 300 מגה-וואט למשך כ-10 שעות.
במסגרת העסקה, התחייבה אלקטרה לשפות את ג'נריישן בגין חלקה בנזקי אירוע השבתת מתקן האגירה שארע החל מחודש אוקטובר 2020 ועד לחודש פברואר 2021, וזאת עד לתקרה שנקבעה בהסכם ולתקופה של עד שנתיים ממועד אישור היועץ הטכני של חברת הפרויקט על השלמת תיקון נזקי אירוע ההשבתה. להערכת החברה, השיפוי צפוי לכסות באופן מלא את חלקה של החברה בנזקי אירוע ההשבתה.
השלמת רכישת מתקן האגירה מותנית בהתקיימות תנאים מתלים, שעיקרם קבלת אישורי צדדים שלישיים מאת רשות החשמל, רשות התחרות (ככל שידרש), המממנים והמבטחים.





ג'נריישן קפיטל הינה קרן הפועלת בתחום התשתיות והאנרגיה, והיא מנהלת פורטפוליו נכסים בהיקף מצטבר של כ-2.4 מיליארד שקל בתחומי ייצור חשמל, אנרגיה מתחדשת, תחבורה, חלוקת גז טבעי, לוגיסטיקה, מים, שפכים ואיכות סביבה. בראש ג'נריישן קפיטל עומדים יוסף זינגר, המכהן כיו"ר פעיל, וארז בלשה, כמנכ"ל.
ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן קפיטל מסר: "אנו שמחים לעדכן כי עסקת רכישת מתקן האגירה השאובה במעלה הגלבוע יוצאת לפועל. השקעה ייחודית זו בעלת חשיבות רבה לפורטפוליו נכסי הקרן הן בהיבט הפיזור וההחזקה הישירה בנכס יחודי ומניב לטווח ארוך בעל תזרים יציב, והן בשל השפעתו החיובית על הסביבה והקיימות בהיותו מתקן המייצר חשמל נקי וירוק וחשיבותו בהבטחת יציבות אספקת החשמל למשק בישראל לשנים רבות".