סגור
המבורגר
המבורגר (שאטרסטוק)

פרסום ראשון
צו הקפאת הליכים לרשת עד העצם אקספרס: "חובות של כ-18 מיליון שקל"

לרשת ההמבורגרים יש 9 סניפים בבעלות מלאה והיא מעסיקה כ-200 עובדים; היא תולה את המשבר במגיפת הקורונה, שהקטינה את ההכנסות ב-50% ואילצה אותה לקחת הלוואה. השופט חגי ברנר מינה את עו"ד מור נרדיה כנאמן לרשת

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו הקפאת הליכים זמני לרשת ההמבורגרים עד העצם אקספרס לאחר שצברה חובות לנושים בהיקף של כ-18 מיליון שקל (בכלל זה לספקים, נותני שירותים ואובליגו בנקאי). בכך נעתר השופט חגי ברנר לבקשת החברות המפעילות את הרשת. במקביל מינה השופט את עו"ד מור נרדיה כנאמן לרשת. עד העצם אקספרס היא חברת המזון השלישית שנקלעת לקשיים בתקופה האחרונה, אחרי רק בשר ופסקוביץ - כולן תלו את הקשיים בקורונה.
השופט קבע בהחלטתו כי "הוכח קיומו של חשש סביר כי השהיית הדיון עד לקיומו במעמד הצדדיים עלולה לגרום לחברות ולנושיהן נזק חמור, ולאחר ששוכנעתי כי ישנן ראיות לכאורה להתקיימות התנאים למתן צו פתיחה בהליכים נוכח חדלות הפירעון של החברות ניתן בזאת צו ארעי להקפאת הליכים נגד החברות ונגד בעלי השליטה". משמעות ההחלטה היא כי לא ניתן לפתוח בהליכים משפטיים נגד הרשת, שקיבלה "שקט תעשייתי" על מנת לפעול באמצעות נאמן שימונה להסדר חוב מול נושיה, שיקומה ומכירתה בהליך מוסדר.
מהבקשה עולה כי חובות עד העצם אקספרס לבנק המזרחי טפחות עומדים על כ-7 מיליון שקל; כמו כן לחברה חוב של כ-11 מיליון שקל לנושים כלליים וכן קיים חוב של החברות לבעלי השליטה בסך של כ-7.8 מיליון שקל.
הבקשה הוגשה על ידי 3 חברות המפעילות את הרשת (עד העצם אקספרס, עד העצם ועד העצם אקספרס 2018) הטוענות באמצעות עוה"ד שלום גולדבלט ורוי מיכאל כי "החברות מחזיקות ומתפעלות רשת ממותגת בעלת מוניטין בשם 'עד העצם אקספרס" שהינה רשת מזון מהיר בסגנון אמריקאי, המבוססת על תפריט מצומצם ובשר איכותי. הרשת הוקמה כבר בשנת 2013 ומונה היום 9 סניפים בבעלות מלאה באזור השרון והמרכז ומעסיקה כ-200 עובדים שהרשת מהווה את מטה לחמם".
1 צפייה בגלריה
עו"ד שלום גולדבלט
עו"ד שלום גולדבלט
עו"ד שלום גולדבלט
(צילום: גולדבלט גינדס יריב )
עוד נטען כי הרשת פעלה בצורה מיטבית עד לתחילת תקופת הקורונה עם רווחים נאים והקמה ופתיחה של סניפים חדשים עד ל-2019. "מגפת הקורונה, שהחלה בהפתעה גמורה בתחילת שנת 2020, גדעה את הכנסות הרשת, כל זאת במועד בו הרשת בעיצומן של התחייבויות נוכח השקעותיה בפתיחת סניפים רבים שהוקמו בשנתיים שקדמו למגפת הקורונה (בעלות של כ-1.2-1.5 מיליון שקל לסניף), דבר אשר הקשה על ההחזרים השוטפים בנוסף להתמודדות הגדולה עם השלכות המגפה והסגרים התכופים לאורך של כשנתיים אשר הקטינו את הכנסות הרשת בכ-50%.
"חרף הקשיים הרבים (שלושה סגרים ושישה גלי תחלואה בפעילות מצומצמת) הצליחה הרשת לצלוח את השלכות מגפת הקורונה בעזרת הלוואת קורונה המכבידה, ושינויים תפעוליים רבים... מנגד, לרשת כיום חובות בהיקף של כ-18 מיליון שקל דבר אשר מכבידים על התזרים השוטף שלה בין היתר בשל החזרי ההלוואות החודשיות בסכומים נכבדים לרבות תשלום החזר הלוואות הקורונה. ברור כי שיקום הרשת באמצעות מכירת הפעילות וסניפיה ייטיב עם נושיה ועם 200 עובדי הרשת".
הרשת מציינת כי פעלה לאחרונה לאיתור משקיע שירכוש מספר סניפי הרשת או את הרשת כולה ומכאן הבסיס והפוטנציאל לשיקום כלכלי בדרך של מכירת הפעילות העסקית. "עם זאת, בשלב זה החברות אשר נמצאות בסחרור כלכלי ומתמודדות כבר בהליכים משפטיים כנגדן, עומדות בפני קריסה...על כן קיימת דחיפות במתן הצו המבוקש לאלתר".
עוד נטען בבקשה כי בעלי השליטה ברשת, עזרא שמש, יוסי בכר ואפי שמש ניהלו את החברה בתום לב, השקיעו בה הון פרטי של מיליוני שקלים ו"ניסו להצילה בכל דרך ובעצמם עד הרגע האחרון ואף נטלו לצורך כך הלוואות מקרוביהם ומשפחתם". דיון בבית משפט נקבע ל-10 בנובמבר.