סגור
יגאל פסקוביץ מנכ"ל יבואנית הבשר פסקוביץ שצברה חובות ומבקשת הסדר נושים
המנכ"ל יגאל פסקוביץ (צילום: מורג ביטן)

בלעדי
יבואנית הבשר פסקוביץ צברה חובות של 76 מיליון שקל ומבקשת הסדר נושים

חברת חיים פסקוביץ ובניו, יבואנית ומשווקת מוצרי דגים ובשר קפואים מהוותיקות בישראל וחברת בשר לכל חיים פסקוביץ ובניו, פנו בבקשה דחופה לביהמ"ש לקבלת צו עיכוב הליכים ולמינוי מנהל הסדר. החברות טוענות כי נקלעו למשבר תזרימי חמור בעיקר בשל הקורונה; הדיון בבקשה נקבע לסוף השבוע הבא

חברת "חיים פסקוביץ ובניו", יבואנית ומשווקת מוצרי דגים ובשר קפואים מהוותיקות בישראל וכן חברת "בשר לכל חיים פסקוביץ ובניו" הגישו היום (ה') לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בקשה דחופה למתן צו עיכוב הליכים ומינוי מנהל הסדר. זאת, לשם כינוס אסיפות נושים לשם הצבעה על הצעת הסדר חוב. מהבקשה עולה כי לחברות חובות בסך כולל של כ-76 מיליון שקל. החברות מציעות כי לתפקיד מנהל ההסדר ימונה עורך הדין יניב אזרן ממשרד ב.לוינבוק ושות'.
השופט יעקב פרסקי קבע דיון בבקשת יבואנית הבשר פסקוביץ ליום חמישי הבא וציין כי נושים/גורמים המעוניינים להתייחס לבקשה רשאים לעשות זאת בכתב עד 24 שעות לפני הדיון.
מהבקשה עולה כי החוב לנושים המובטחים (בנקים ועוד) עומד על כ-58 מיליון שקל, החוב לנושים בדין קדימה (עובדים ורשויות) עומד על כ-3.6 מיליון שקל והחוב לנושים הרגילים עומד על כ-14 מיליון שקל בבקשה נטען כי הצעת ההסדר תביא לפירעון חובות העבר לנושים בלוח זמנים מהיר, תוך חיסכון בעלויות הליכים. את הבנק הבינלאומי מייצג עו"ד ישראל בכר, את מרכנתיל דיסקונט מייצג עו"ד מור נרדיה, את בנק לאומי מייצג עו"ד אלון קזיוף, את בנק מזרחי טפחות מייצג עו"ד חגי אולמן.
1 צפייה בגלריה
עו"ד מור נרדיה
עו"ד מור נרדיה
עו"ד מור נרדיה, מייצג את הנושה בנק מרכנתיל דיסקונט
(צילום: עומר מסינגר)
החברות טוענות בבקשה כי נקלעו למשבר תזרימי חמור בעיקר כתוצאה ממשבר מגפת הקורונה. בשנת 2019 עמדו הכנסות חברת פסקוביץ על 99.6 מיליון שקל ובשנת 2020 על 72.7 מיליון שקל וההפסד הנקי שלה עמד על -15.4 מיליון שקל ו-11.7 מיליון שקל, בהתאמה. בשנת 2019 עמדו הכנסות חברת בשר לכל על כ-44.2 מיליון שקל ובשנת 2020 על 37.7 מיליון שקל. הרווח הנקי שלה עמד על 137 אלף שקל בשנת 2019 וההפסד הנקי שלה עמד על 2.5 מיליון שקל בשנת 2020.
במסגרת הבקשה נטען באמצעות עוה"ד צוריאל לביא ויוסי מנדלבאום ממשרד ליפא מאיר ושות' כי פעילותה של חברת פסקוביץ החלה בשנת 1987 כעסק משפחתי המתמחה ביבוא ושיווק של מוצרי מזון. "עם השנים הפכה חברת פסקוביץ ליבואנית ומשווקת מוצרי דגים ובשר קפואים מהגדולות בישראל", הרחיבה את פעילותה והגדילה את מגוון מוצריה ושירותיה, כאשר פעלה לייבא ולשווק פירות (מאירופה) וירקות (מבלגיה ודרום אמריקה). כמו כן, חברת פסקוביץ ייבאה ושיווקה טוגנים וקינוחים (מאירופה) ורכשה ושיווקה פסטה בייצור של מפעל מקומי. בספטמבר 2008 הוקמה חברת "בשר לכל", שהחלה לייבא גם בשר קפוא משובח ולא מעובד מדרום אמריקה (100% בשר ארגנטינאי מסוג "אנגוס", הידוע באיכותו הגבוהה), תחת המותג MEAT MAN (יודגש כי קצביות בישראל תחת השם מיטמן אינן קשורות לחברות שפנו לבית משפט ואין להן קשר לבקשה - ל.ד)
משרדי החברות ממוקמים באזור התעשייה הצפוני באשדוד, סמוך לנמל, במרכז לוגיסטי המשתרע על פני שטח של 5 דונם. באותו מרכז לוגיסטי נוהל מערך השיווק וההפצה, המכירות וההנהלה של החברות, ובסמוך לו ממוקם מפעל אריזה. משרדי החברות באותו מרכז לוגיסטי באשדוד (שהיו משועבדים) נמכרו לאחרונה לצד שלישי. בימים אלה מתכוננות החברות להעביר את משרדיהן לנכס אחר באשדוד.
מהבקשה עולה כי החברות שיווקו את מוצריהן לרשתות קמעונאיות, בתי מלון, אולמות אירועים, מסעדות, איטליזים, חברות קייטרינג ומוסדות ציבוריים. באשר לבעלי המניות נטען בבקשה כי יגאל פסקוביץ מכהן כמנכ"ל החברות, שייקה פסקוביץ מכהן כמנהל מכירות של החברות ואלכסנדר (אלי) פסקוביץ נושא בתפקיד מנהל התפעול של החברות.
עד חודש מאי 2022 העסיקו החברות כ-80 עובדים. נכון למועד הגשת בקשה זו החברות מעסיקות 12 עובדים. בבקשה מבהירים כי מצבת העובדים אינה כוללת את בעלי המניות, אשר לא משכו משכורת במהלך השנה האחרונה, וגם לא כוללת את בני משפחתם, שימשיכו לעבוד בחברות במהלך תקופת עיכוב ההליכים המבוקשת ללא שכר.
במסגרת הבקשה נטען כי השבוע התקבלה אצל החברה ובעלי המניות הצעה חתומה מאת חברת איירון אס בי טי גרופ להשקעה בחברה כנגד הקצאה של 75% ממניותיה של חברת פסקוביץ. נטען כי עיקר הצעת המציעה, בכפוף להתמלאות התנאים המתלים, הינה תשלום לקופת ההסדר של החברה בסך כולל של 20 מיליון שקל, וכן סכום אופציונלי נוסף כנגד הקצאת 75% ממניות החברה. במקביל, שלושת בעלי המניות המקוריים ישקיעו בחברה, כנגד ה-25% הנותרים, סכום של 6.66 מיליון שקל. עוד נטען כי הדבר הנוסף הכלול בהצעת הסדר החוב הוא מימוש עצמי של זכויות שלושת בעלי המניות בנכסים אישיים שמושכנו על ידם להבטחת חובות החברות כלפי נושים. החברה ובעלי המניות מעריכים כי תמורות המימוש נטו של כלל הנכסים האישיים צפויות להניב סך של כ-24 מיליון שקל. בבקשה מובהר כי אין בכוונת המציעה לרכוש את מניותיה של חברת בשר לכל.
בתוך כך, וללא קשר לבקשה של פסקוביץ, בית המשפט המחוזי בחיפה נעתר אתמול לבקשת רשת המסעדות "רק בשר", מינה לה נאמן זמני והוציא צו לפתיחת הליכים לרשת. המשמעות הינה כי הרשת, המגישה במסעדותיה בשר מהארץ ולא מיבוא, צפויה בשלב זה להיכנס להליך של הבראה. השופטת בטינה טאובר מינתה את עו"ד רון חכים כנאמן זמני לרשת. השופטת הסמיכה את הנאמן לבחון את ההתכנות של ניהול הליך הבראה ושיקום לחברות המפעילות את הרשת. כמו כן, הוציא בית משפט צו עיכוב הליכים נגד בעלי הרשת ליאור ברנד ואביו דן ברנד.