סגור
מימין דני ברנד ובנו ליאור ברנד מייסדי רק בשר פנאי
דני ברנד ובנו ליאור ברנד מייסדי רק בשר (צילום: עמית שעל)

בית המשפט מינה נאמן זמני לרשת המסעדות "רק בשר"

בית המשפט נעתר לבקשת הרשת, מינה לה את עו"ד רון חכים כנאמן זמני והוציא צו לפתיחת הליכים לרשת. המשמעות היא שהרשת צפויה להיכנס להליך הבראה ושיקום. בית משפט הוציא צו עיכוב הליכים נגד בעלי הרשת

בית המשפט המחוזי בחיפה נעתר היום (ד') לבקשת רשת המסעדות "רק בשר", מינה לה נאמן זמני והוציא צו לפתיחת הליכים לרשת. המשמעות הינה כי הרשת צפויה בשלב זה להיכנס להליך של הבראה. השופטת בטינה טאובר מינתה את עו"ד רון חכים כנאמן זמני לרשת. השופטת הסמיכה את הנאמן לבחון את ההתכנות של ניהול הליך הבראה ושיקום לחברות המפעילות את הרשת. כמו כן, הוציא בית משפט צו עיכוב הליכים נגד בעלי הרשת ליאור ברנד ואביו דן ברנד.
במהלך הדיון ציין בא כוח הרשת, עו"ד מישל חזן ממשרד בסרגליק-חזן: "אנו מבקשים צו הקפאת הליכים לחברות לצורך הפעלתן ושיקומן וזאת לנוכח הסחרור הכלכלי אותו עברו בעקבות משבר הקורונה. העסקים האלה זה 'הבייבי' של האבא שביחד הם הקימו את זה והם לא חושבים על זה שהעסק ייסגר. הם מקווים שבית משפט ביחד עם הנאמן יובילו את העסקים למקום טוב על מנת שיוכלו לשלם את החובות ושהמסעדות ימשיכו". עוד ציינה בדיון עו"ד ליזה חדש המייצגת עשרות מעובדי הרשת כי "מדובר בעובדים שחלקם בעלי משפחה, שזוהי פרנסתם היחידה. בהינתן שהחלופה היא אפס לנושים ואיבוד מקומות תעסוקה, ובהינתן הקשר החם שיש לעובדים עם החברות, העובדים יעשו כל שניתן על מנת לשתף פעולה עם בעל התפקיד לטובת שיקום הרשת".
2 צפייה בגלריה
עו"ד ליזה חדש
עו"ד ליזה חדש
עו"ד ליזה חדש
(צילום: עופר וקנין)
רשת המסעדות "רק בשר" נקלעה לקשיים כלכליים ולחובות בסך כ-10 מיליון שקל ופנתה לפני מספר ימים לבית המשפט המחוזי בחיפה על מנת שימנה לה נאמן ויוציא לה צו הקפאת הליכים, במטרה להבריא את הרשת ולהמשיך להפעילה. הרשת העסיקה בשיאה 150 עובדים וכיום כ-80 עובדים ומפעילה סניפים ברמת החייל, חיפה וראשון לציון. מטרת הפנייה לבית המשפט היא לפעול להבראת הרשת ולגבש הסדר עם נושיה. המסעדות פועלות כיום כסדרן ובעלי הרשת מעוניינים להמשיך להפעילה ולא למכור אותה.
רשת "רק בשר" נוסדה לפני למעלה מעשור- בשנת 2008, על ידי הקיבוצניק והחקלאי דן ברנד (81) ובנו ליאור ברנד שכיום מנהל את הרשת. במסגרת הבקשה שהגישה הרשת באמצעות עוה"ד מישל חזן, אלינוי דראי ושרון רוזנגרט נטען כי עקב משבר הקורונה "ממחזור הכנסות של 26.5 מיליון שקל בשנת 2019, ירד מחזור ההכנסות בשנת 2020 ל-15.5 מיליון שקל, ובנוסף סניף שנפתח ברחובות בעלות של מיליוני שקלים נסגר אחרי שלושה שבועות מיד עם פרוץ הקורונה". עוד נטען כי "הגם שהחברות ספגו מהלומה כתוצאה ממשבר הקורונה ולירידה דרסטית בהיקף מחזורי המכירות בשנת 2020, הרי שהמדינה לא יצרה מנגנון פיצוי לחברות בהיקף המחזורים שלהן. עם זאת יודגש, כי מדובר בחברות ותיקות ומובילות בתחומן, בעלות פעילות רווחית ובריאה במהותה".
2 צפייה בגלריה
נאמן זמני עו"ד רון חכים קמדן אנד שוז
נאמן זמני עו"ד רון חכים קמדן אנד שוז
עו"ד רון חכים הנאמן הזמני של רשת רק בשר
(צילום: אורן שליו)
מהבקשה עלה כי בעלי המניות ניסו למנוע ולעצור את כדור השלג שנוצר תוך הזרמת הון עצמי בסך של כ-2.5 מיליון שקל על ידיהם ועל ידי קרובי משפחה. עוד נטען כי נכון למועד זה לרשת 3 סניפים פעילים וריווחים בהם מועסקים כ-80 עובדים המבקשים להמשך ולהתפרנס בכבוד. "יצוין כי לבעלי המניות אין נכסים כלשהם מהם ניתן להיפרע וכל הכספים שהיו להם בקופת גמל או בפנסיה נפדו למען התנהלות שוטפת של הרשת, בכלל זה תשלומי חובות. נכון להיום, אין לבעלים נכסי נדל"ן/מטלטלין/רכבים כלשהם שניתן להיפדות מהם. בעלי החברות לא משכו את משכורותיהם משך תקופה ארוכה ודאגו להזרים לחברות כספים מהונם הפרטי". השופטת קבעה דיון נוסף בנובמבר.