סגור
המחאה נגד ההפיכה המשטרית בקפלן, הערב
המחאה נגד ההפיכה המשטרית בקפלן, הערב (צילום: עופר צור)

שבת 21 למחאה נגד ההפיכה המשטרית: כ-80 אלף מפגינים בתל אביב

שלושה ימים אחרי שנתניהו ענה "בוודאי" לשאלה "האם הרפורמה תחזור", שבו מתנגדי המהפכה המשפטית להפגין, זו השבת ה-21 ברצף. כ-80 אלף הפגינו ברחוב קפלן בת"א, אלפים ברעננה, חיפה, כפר סבא ומוקדים נוספים. יו"ר העבודה נאמה בכרכור, מפגינים קראו בוז ודרשו ממנה להתפטר

21:50 - יעלון בהפגנה בת"א: "התקציב שאושר השבוע - תקציב של דיקטטורה"
הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון נאם בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בצומת קפלן בת"א, ופנה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "השבוע הקואליציה שאתה עומד בראשה אישרה תקציב מדינה, שכשר אוצר, היית מגדיר אותו: תקציב חורבן הבית. אתה, שכשר אוצר קיצצת בקצבאות לחרדים, כי טענת שחשוב לשלב אותם בשוק התעסוקה, ולכן חשוב להקנות להם חכות ולא לחלק להם דגים, החלטת לתת להם מיליארדי דגים, שינציחו בערות, בורות ונחשלות - שהם סכנה לעתיד הכלכלי של המדינה. בכך גם חרצת את גורלם לעוני ולתלות בפוליטיקאים שלהם, העיקר, שיבצרו את שלטונך. בושה!". (אדם קוטב)
21:05 - הערכות: כ-80 מפגינים בצומת קפלן בת"א
להפגנה נגד המהפכה המשפטית בצומת קפלן בתל אביב הגיעו כ-80 אלף בני אדם. חברת "Crowd Solutions" סיפקה הערכה שפורסמה ברשת 13 לפיה הגיעו להפגין 72 אלף בני אדם בת"א, ואילו בחדשות 12 ההערכה עמדה על כ-85 אלף מפגינים. (ynet)

3 צפייה בגלריה
המפגינים בקפלן, היום. "אל תעזרו לו להרוס את ישראל"
המפגינים בקפלן, היום. "אל תעזרו לו להרוס את ישראל"
המפגינים בקפלן, היום. "אל תעזרו לו להרוס את ישראל"
(צילום: AFP)

21:00 - שאשא ביטון בהפגנה בכפר סבא: "התקציב הוא אסון גם לילדים החרדים"
אלפי בני אדם הגיעו למחות נגד המהפכה המשפטית בכפר סבא, שם נאמה בין היתר ח"כ יפעת שאשא ביטון (המחנה הממלכתי). "אין לי בעיה עם זה שייתנו תקציבים לחרדים. גם להם מגיע. אני נלחמתי שיהיו תקציבים לחרדים לטובת לימודי ליבה", אמרה שאשא ביטון. "מה אמר נתניהו? אני אתן לכם את הכסף בלי שתלמדו ליבה. הוא רוצה לגזור עליהם חיי עוני רק כדי שלו ולשותפים שלו יהיה הון פוליטי. התקציב שעבר הוא אסון גם לילדים החרדים עצמם. זאת פשוט בושה". (רענן בן צור)

3 צפייה בגלריה
ההפגנה נגד ההפיכה המשטרית בכפר סבא
ההפגנה נגד ההפיכה המשטרית בכפר סבא
ההפגנה נגד ההפיכה המשטרית בכפר סבא
(צילום: עילאי הרסגור הנדין)

20:50 - טייסת קרב במילואים: "בג"ץ הוכיח לכל ילד וילדה שאפילו השמיים אינם הגבול"
אלפי בני אדם הגיעו למחות נגד המהפכה המשפטית בהרצליה, שם נאמה בין היתר טייסת מסוקי הקרב רס"ן (במיל') שירה אטינג. "הייתי האישה ה-19 לסיים קורס טיס והיום יש בחיל האוויר למעלה מ-60 טייסות", אמרה אטינג. "בזכות בג"ץ התאפשר לי להתגייס לקורס טיס, בזכות בג"ץ נפתחו שאר תפקידי הלחימה שפתוחים היום בפני נשים. בג"ץ אפשר לילדות חרדיות ממוצא ספרדי ללמוד עם תלמידות אשכנזיות בעמנואל. בג״ץ הוא זה שאפשר לנשים לטבול במקוואות במקום מגוריהן. בג"ץ הוא זה שהוכיח לכל ילדה וילד שאפילו השמיים אינם הגבול".
אטינג הוסיפה: "אני עומדת כאן, אתכם, כדי לצעוק בקול גדול המחנה הליברלי התעורר. ברגע שניסו לגזול מאיתנו את הערכים הכי חשובים לנו, יצאנו למאבק של החיים שלנו, והבנו עד כמה העגלה שלנו מלאה. העגלה שלנו מלאה בערכים של חופש ושוויון זכויות. בלי הבדלי דת, גזע ומין. היא מלאה בעשייה ובנתינה. היא מפוצצת באהבת הארץ. המחנה הליברלי התעורר והוא לא חוזר לישון. אל מול מכונת השקר הקמנו את מכונת האמת. אל מול ממשלה שמנסה להקים פה ממלכה, אנחנו מקדמים ממלכתיות. אל מול ראש ממשלה שמנסה לשסע ולזרוע שנאה, אנחנו עומדים וצועקים שלא נסכים לשנוא". (רענן בן צור)
20:40- ממובילי המחאה נגד חוק הלאום בהפגנה בחיפה: "הממשלה בוגדת בישראל בשם הציונות"
תת אלוף (במיל') אמל אסעד, ממובילי המחאה נגד חוק הלאום, נאם בהפגנה נגד המהפכה המשפטית במרכז חורב בחיפה, ואמר כי "במשך 65 שנה, הרגשנו שווים והיינו לחלק בלתי נפרד מהמארג הישראלי. נלחמנו והקרבנו את טובי בנינו למען מדינה דמוקרטית ושוויונית. בשנת 2018 החליט ראש הממשלה להפר את הברית הזאת וחוקק את חוק הלאום. בזאת, הפר ראש הממשלה את שיווי המשקל העדין שבין מדינה יהודית לבין מדינה שוויונית ודמוקרטית". (ליאור אל-חי)
20:15 - המחאה נגד המהפכה המשפטית: אלפי מפגינים בנתניה ובהוד השרון
אלפי בני אדם הגיעו למחות נגד המהפכה המשפטית בנתניה. גם בהוד השרון מתקיימת הפגנה, אליה הגיעו כ-2,000 מפגינים.
20:00 - המחאה נגד המהפכה המשפטית: אלפים מפגינים בצומת קפלן
אלפי בני אדם הגיעו להפגין נגד המחאה המשפטית בצומת קפלן בתל אביב. למקום הגיעו צעדות מחאה מכיכר הבימה בת"א, רמת גן וגבעתיים.
19:30 - אלפי מפגינים גם בחיפה, עם דגלי ישראל ודגלי גאווה: "אנחנו נתנגד"
אלפי בני אדם מוחים נגד המהפכה המשפטית בצומת חורב שבחיפה לאחר שצעדו למקום ממרכז הכרמל לאורך שדרות מוריה. המפגינים מניפים דגלי ישראל, דגלי גאווה ושלטים, וקוראים: "אנחנו נתנגד". (ליאור אל-חי)
19:25 - לפני הצעדות מהבימה ומהערים הסמוכות: מאות מפגינים נמצאים כעת בצומת קפלן
מאות מפגינים נגד המהפכה המשפטית כבר נמצאים בצומת קפלן בתל אביב, מוקד המחאות המרכזי. בקרוב יחלו צעדות לכיוון קפלן מכיכר הבימה בת"א, מרמת גן ומגבעתיים. (אדם קוטב)
19:10- המחאה נגד המהפכה המשפטית: אלפים מוחים ברמת השרון, מאות בנגב ובערבה
אלפי בני אדם הגיעו להפגין נגד המהפכה המשפטית ברמת השרון. מאות הגיעו למחות גם בעין גדי, ערד וצומת הערבה. (רענן בן צור, אילנה קוריאל)

3 צפייה בגלריה
מפגינים נגד ההפיכה המשטרי ברמת השרון
מפגינים נגד ההפיכה המשטרי ברמת השרון
מפגינים נגד ההפיכה המשטרי ברמת השרון
(צילום: יח"צ)

19:00- ראש אמ"ן לשעבר: "כמו פוטין, גם נתניהו לא הבין שלא נוותר"
ראש אמ"ן לשעבר אלוף (במיל) עמוס מלכא נאם בהפגנה נגד המחאה המשפטית בצומת כרכור, ואמר לאלפי המוחים שהגיעו למקום "כבר חמישה חודשים שאתם יוצאים למאבק. אתם נלחמים את מלחמת העצמאות של העם הדמוקרטי". לדברי מלכא, "כמו פוטין, גם נתניהו לא מבין שאנחנו לא נוותר. ביבי לא מבין שכמו באוקראינה אנחנו לוחמי דמוקרטיה ולא נוותר לממשלה הזו -עם כוח פרלמנטרי אפשר למשול, אבל לא לשנות משטר". (איתן גליקמן)
מלכא התייחס לראשי הקואליציה, ואמר כי "יש להם חשש אדיר מהמחאה. הם לא ישובו לתוכנית בליץ, אבל הם משנים את הדרך ומנסים להתיש לאט לאט. היינו בשלושה חודשים של עצימות גבוהה, ועתה חייבים להיות במערכה שבין המלחמות". הוא הוסיף כי "אנחנו אנשי המחאה שנעצור את הכול. אנחנו לא ניחלש ולא ניכנע ולא נאפשר לשנות את הדמוקרטיה".
18:50- מיכאלי נאמה בהפגנה בצומת כרכור, וירדה תוך קריאות מהקהל: "לכי הביתה כבר"
יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי הגיעה לנאום בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בצומת כרכור, אך ירדה מהבמה בסיום נאומה לאחר ארבע דקות, שבמהלכו נשמעו קריאות "בוז" ללא הפסקה וחלק מהקהל קרא לעברה: "לכי הביתה כבר, הרסת את מפלגת העבודה. מתי את מתפטרת?".
לפני שירדה, אמרה מיכאלי כי "נשים הן בני אדם ולכן מגיע להן שוויון - לא משנה מאיזו עדה הן, הן אזרחיות. אנחנו נלחמים על שוויון ואסור לנו לתת לגיטימציה לממשלה הזו". מיכאלי מסרה בתגובה כי "אז היו כמה אנשים בקדמת הבמה שצעקו בוז. זה קורה כי אני מאמינה בדרכי״.
18:45- המחאה נגד המהפכה המשפטית: יותר מאלפיים מפגינים בצומת כרכור
יותר מ-2,000 בני אדם הגיעו למחות נגד המהפכה המשפטית בצומת כרכור. בהפגנה ינאמו בין היתר יו"ר מפלגת העבודה וראש אמ"ן לשעבר אלוף (במיל') עמוס מלכא. (איתן גליקמן)
18:40- המחאה נגד המהפכה המשפטית: 2,000 משתתפים בצעדה ברחובות, צומת פארק המדע נחסמה
2,000 בני אדם משתתפים בצעדת מחאה שהחלה ברחוב הרצל ברחובות ותסתיים בצומת פארק המדע בכביש רחובות-נס ציונה, שם מפגינים כבר חוסמים את הצומת. (מאיר תורג'מן)
18:20- חוזרים להפגין, אחרי ההבטחה של נתניהו
"בוודאי", ענה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשאלה לפני שלושה ימים אם "הרפורמה תחזור" - ועל רקע דברים אלו יוצאים הערב מתנגדי המהפכה המשפטית להפגנות זו השבת ה-21. נתניהו עוד ניסה לרכך את דבריו ואמר באותו יום כי הוא "מאמין שאפשר להגיע להבנות", אבל מתנגדי התוכנית חוששים בדיוק מתרחיש זה, של התקדמות מחדש בחוקים שהוקפאו. ynet יעביר היום עדכונים שוטפים ממוקדי המחאה. (ynet)