סגור

שיכון ובינוי ואדלטק רוכשות את תחנת הכוח חגית תמורת 1.6 מיליארד שקל

זוהי תחנת הכוח השלישית שחברת החשמל מוכרת למגזר הפרטי, במסגרת הרפורמה במשק החשמל עליה הוחלט בממשלה ביולי 2018. שרת האנרגיה, קארין אלהרר "צעד משמעותי להגשמת הרפורמה במשק החשמל"

קבוצה המשותפת לאדלטק ושיכון ובינוי היא הזוכה במכרז לרכישת תחנת הכוח חגית מזרח, מידי חברת החשמל. התמורה: 1.6 מיליארד שקל. כך הודיעה לפני זמן קצר ועדת המכרזים של חברת החשמל. זוהי תחנת הכוח השלישית שחברת החשמל מוכרת למגזר הפרטי, במסגרת הרפורמה במשק החשמל עליה הוחלט בממשלה ביולי 2018. במסגרת העסקה נמכר החלק המזרחי של אתר חגית (חגית מזרח), הכוללת יחידות בהספק כולל של 660 מגה וואט. החלק המערבי של אתר חגית ישאר בידי חברת החשמל.

בהתאם לרפורמה, חברת החשמל התחייבה למכור חמש תחנות כוח, על פי לוחות זמנים קבועים, תוך יישום מתווה של ירידה הדרגתית במקטע ייצור החשמל עד לכ- 40 אחוזים מכלל הייצור המשקי.

1 צפייה בגלריה
תחנת כוח חגית של חברת החשמל
תחנת כוח חגית של חברת החשמל
תחנת כוח חגית של חברת החשמל
(צילום: אלעד גרשגורן)

התמורה תשולם על ידי הקבוצה הזוכה באתר חגית במועד העברת החזקה באתר, 3 ביוני 2022. השלמת המכירה כפופה למספר תנאים מתלים ובהם קבלת רישיוi יצור מרשות החשמל, קבלת אישור מיזוג מרשות התחרות וקבלת אישורים רגולטוריים אחרים.
שרת האנרגיה, קארין אלהרר מסרה, "מברכת את חברת החשמל על מכירת תחנת הכוח חגית, המהווה צעד משמעותי להגשמת הרפורמה במשק החשמל. זוהי אבן דרך ענקית בדרך לביזור משק החשמל באופן שיטיב עם הצרכנים ועם הצורך הדחוף בפיתוח הרשת".
עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל מסר, "ועדת המכרזים בחנה ארבע הצעות מצוינות. כולן מעידות ,ללא יוצא מהכלל, על אמון גבוה של המשקיעים בתחנות הכוח של חברת החשמל ובעובדיה. הנהלת החברה ועובדיה מחויבים לא רק להצלחת המכירה אלא ליישום ומיצוי מתווה הרפורמה שמשנה את פני החברה ומשק החשמל".