סגור
מבשלת וויסקי בושמילס צפון אירלנד עסקים עתיקים
וויסקי בושמילס. "הכרם" תמזג לתוכה את הפעילות של יבואנית בושמילס (צילום: שאטרסטוק)

ביהמ"ש המחוזי בחיפה אישר: הפעילות של יבואנית בושמילס תימכר לחברת הכרם

המכירה בסכום מינימלי של כ-17.1 מיליון שקל תעשה לאחר שחברת איסבקו - כספיריטיס, נקלעה לחובות בגובה 70 מיליון שקל; במקביל, חברת "גלובל ווין אנד ספיריט" של משפחת פאליק ממשיכה להאבק במכירה ודיון בנושא נקבע ל-30 במאי

השופטת בטינה טאובר מבית המשפט המחוזי בחיפה אישרה לאחרונה למכור את פעילות "כספיריטס" (חברת המשקאות איסבקו) לחברת הכרם - משקאות חריפים, מהחברות הוותיקות והגדולות בישראל בתחום משקאות חריפים, יינות, בירות וקפה. זאת תמורת מינימום של כ-17.1 מיליון שקל.
ההחלטה היתה חסויה ומותרת כעת לפרסום. מדובר למעשה ברכישת זכויות החברה בהסכמי ההפצה. הכרם שיוצגה בהליך על ידי עו"ד עידן מילר ממשרד "ברנע, ג'פה, לנדה ושות' מקבלת לידיה כאמור את פעילותה של "כספיריטס" עבור 17.1 מיליון שקל. "הכרם" תמזג לתוכה את הפעילות של החברה.
במרץ האחרון בית המשפט המחוזי בחיפה נעתר לבקשת חברת "איסבקו - חברה ישראלית למשקאות" המוכרת בשמה המסחרי "כספיריטס" (כספי משקאות חריפים) שנקלעה לחובות של כ-70 מיליון שקל והוציא לה צו עיכוב הליכים. השופטת מינתה לחברה שלושה מנהלי הסדר: עו"ד יצחק יונגר, עו"ד אלון קזיוף ועו"ד רון כהנא. כמו כן ניתן צו עיכוב הליכים לערבים לחובות החברה. במסגרת הבקשה טענה החברה כי נוסדה בשנת 1991 ורכשה את פעילותה של חברת כספי משקאות חריפים, מותג ידוע ומוכר אשר נוסד בשנת 1909 בחיפה. עוד ציינה אז כי החברה משווקת משקאות בעלי שם והכרה בינלאומיים. במסגרת הבקשה ציינה החברה במרץ כי הינה יבואנית רשמית ומפיצה של מותגי אלכוהול ומשקאות חריפים בהם וויסקי בושמילס, גלנגראנט, קאמוס, וודקה נמירוף ועוד.
כאמור, הפעילות תועבר לחברת הכרם ובמסגרת ההסכם, תקבל "הכרם" זכויות בהסכמי יבוא והפצה בלעדיים עם ספקים מובילים של "כספיריטס" בחו"ל ותשלוט ביבוא ובהפצה של מותגים שונים ובין היתר מוצרי מזקקת הוויסקי האירית "בושמילס" טקילות "קוארבו" ו"1800", "קראקן רום", מאלט וויסקי ועוד.
חברת "הכרם" נבחרה להיות רוכשת הפעילות של "כספיריטס" לאחר סיום הליך התמחרות Best and Final עליו החליט בית המשפט, לאחר שבנוסף להצעת "הכרם", הוגשה הצעה למנהלי ההסדר של "איסבקו" גם על ידי חברת "גלובל ווין אנד ספיריט" של משפחת פאליק.
יש לציין כי לאחרונה הגישה חברת גלובל ויין אנד ספיריט בקשה לדיון דחוף בבית משפט. באמצעות עו"ד יעקב ברג טענה כי מנהל ההסדר בחר בהצעת הכרם, "על אף שכלל לא ברור שהצעתה הייתה טובה מהצעת גלובל". עוד נטען כי בפועל חברת הכרם לא פעלה כמתחייב בהצעתה. מנגד הגישה היום (יום חמישי) הכרם תגובה לבית המשפט, במסגרתה טענה כי אין בכוונתה של גלובל "להשלים עם זכייתה של הכרם בהתמחרות לרכישת זכויות החברה בהסכמי ההפצה. גלובל עושה כל שביכולתה על מנת לסכל ולשבש את ביצוע ההתקשרות בין הרוכשת למנהלי ההסדר". דיון נקבע בבית משפט ל-30 במאי.