תרומת שיא למערכת הבריאות: 200 מיליון דולר ממייסד ווטסאפ לשערי צדק
הקרן המשפחתית של יאן קום עומדת מאחורי התרומה, שצפויה לשלש את היקף בית החולים הירושלמי שמונה כיום כ-1,000 מיטות; מעתה הוא ייקרא: המרכז הרפואי קום שערי צדק; בשנה שעברה העבירו ענת ושמואל חרל"פ 180 מיליון דולר לבית החולים בילינסון
מייסד ווטסאפ, יאן קום, תורם 200 מיליון דולר למרכז הרפואי שערי צדק, וזו צפויה לשלש את היקף בית החולים בירושלים, שמונה כיום כ-1,000 מיטות. הכסף ינותב להקמת מגדל אשפוז חדש שיכלול גם מגורים לצוות. מאחורי המהלך עומדת קרן משפחת קום (KOUM FAMILY FOUNDATION), שהפכה בשנים האחרונות לאחת הכתובות המרכזיות לתרומות פרו-ישראליות בעולם. לפי גורם במערכת הבריאות, התב"ע למגדל מתקדמת במהירות במוסדות התכנון בעיר. לפי הודעת הקרן, "תרומת העתק של קרן משפחת קוּם כוללת את הוספת שם התורם לשמו הרשמי של המרכז הרפואי שיקרא מעתה: KOUM SHAARE ZEDEK MEDICAL CENTER - המרכז הרפואי קום שערי צדק".
זוהי התרומה הגדולה בתולדות מערכת הבריאות בישראל, ועוקפת את זו שהעבירו ב-2025 ענת ושמואל חרל"פ לבית החולים בילינסון של כללית, ועמדה על 180 מיליון דולר. שתי התרומות מצביעות על דפוס מתחזק: הון פרטי, רובו אמריקאי-יהודי, נכנס לתשתיות האשפוז ומממן הרחבות שהמדינה אינה מבצעת בהיקפים דומים. שערי צדק, כבית חולים עצמאי שאינו משתייך לאחת מקופות החולים, תלוי במידה ניכרת במימון פילנתרופי כדי לצמוח - ותרומה בסדר גודל שכזה ממחישה פער הולך ומתרחב בין מוסדות שמסוגלים לגייס הון פרטי לבין כאלה שתלויים בתקציב המדינה. בשערי צדק סירבו להגיב.
4 צפייה בגלריה


פרופ' יונתן הלוי ופרופ עופר מין מחזיקים תמונה של מגדל האשפוז החדש שעתיד להיבנות בשערי צדק
(צילום: המרכז הרפואי שערי צדק)

































