סגור
מימין יו"ר ההסתדאות ארנון בר דוד ו עופר עיני שהתמודד מולו
ארנון בר דוד (מימין) ועופר עיני (צילומים: אוראל כהן אגף הדוברות בהסתדרות)

פשרה בתביעת לשון הרע נגד עופר עיני: ארנון בר דוד ורעייתו יפוצו ב-55 אלף שקל

בתביעה נטען כי במסגרת קמפיין הבחירות להסתדרות פרסם היו"ר לשעבר סרטונים "מבזים ושקריים" נגד היו"ר הנוכחי ורעייתו הילה, הכוללים בין היתר תמונות אינטימיות שלהם. הסכום ישולם ע"י סיעת סלע בה פעל עיני

סיעת "סלע" בה פעל יו"ר ההסתדרות לשעבר עופר עיני תשלם ליו"ר הנוכחי ארנון בר דוד ורעייתו הילה 55 אלף שקל. זאת, במסגרת הסכם פשרה שהושג בתביעת לשון הרע שהגיש בר דוד נגד עיני. עוד סוכם כי בני הזוג יעבירו את הסכום כתרומה למטה משפחות החטופים. פסק הדין ניתן היום (ב') ע"י השופט גד מינא בבימ"ש השלום בתל אביב, במסגרת שתי תביעות שאוחדו ובמקור עמדו יחד על מיליון שקל.
ביולי 2022 תבעו בר דוד ורעייתו את עיני, יו"ר ההסתדרות לשעבר שניסה להתמודד על התפקיד שוב במאי 2022 אך הפסיד לבר דוד. במסגרת תביעת לשון הרע, טענו בני הזוג באמצעות עו"ד אילן בומבך כי במסגרת "קמפיין בחירות מכוער במיוחד" פרסמו עיני ונתבעים נוספים שלושה סרטונים "מבזים ושקריים" הכוללים עשרות דברי דיבה נגדם.
1 צפייה בגלריה
עו"ד אילן בומבך בג"ץ עילת הסבירות 12.9.23
עו"ד אילן בומבך בג"ץ עילת הסבירות 12.9.23
עו"ד אילן בומבך
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"בסרטונים הוצגו פרטים עובדתיים שקריים רבים, המאשימים את התובעים בשחיתות, נהנתנות ועשייה לביתם", נטען בתביעה. "הנתבעים פרסמו שקרים אודות התובע מהבחינה המקצועית, בפועלו כיו"ר ההסתדרות. הנתבעים בקיאים מאוד ברזי פועלה של ההסתדרות, במבנה הארגוני שלה ובהסכמיה, והם היו מודעים לשקריות הפרסומים נושא תביעה זו. במסגרת הסרטונים, הוצגו ארנון בר דוד ואישתו בתמונות אינטימיות שלהם, תוך פגיעה בפרטיותם והתמקדות במיניותם, בנסיבות העולות כדי הטרדה מינית ועוולה של פגיעה בפרטיות. הסרטונים מציגים את בני הזוג כרהבתנים, באופן שקרי, ובת הזוג מוצגת כ'מלכה', באופן סקסיסטי ופסול".
מנגד הכחישו הנתבעים את הטענות נגדם. אתמול (א') התקיים דיון בפני השופט מינא, שהציע לצדדים בין השאר כי עופר עיני וסיעת סלע יחזרו בהם מטענה למעשים בלתי נאותים לכאורה מצד ארנון בר דוד במסגרת מערכת הבחירות לראשות ההסתדרות שנערכה במאי 2022. כמו כן הוצע כי עיני וסיעת סלע יתנצלו בפני הילה בר דוד על פרסום תמונותיה בסרטונים שפורסמו מטעמם במסגרת מערכת הבחירות. עוד הוצע כי "עופר עיני, ארנון בר דוד וכלל הצדדים מודיעים הדדית שהם מכבדים זה את זה ולא היתה למי מהם כוונה לפגוע באופן אישי בצד האחר במסגרת מערכת הבחירות להסתדרות וככל שמי מהצדדים נפגע, הרי שהצד האחר מתנצל". בסוף הדיון הודיעו בני הזוג בר דוד ועיני כי הם מקבלים את ההצעה של בית המשפט, והיום כאמור ניתן פסק הדין.