סגור

אחרי יותר משלושה שבועות: מקדם ההדבקה כבר לא בירידה

המקדם שמצביע על התפשטות המגפה התייצב על 0.9. מספר הנפטרים מקורונה מפרוץ המגפה הגיע כבר ל-9,080, מספר החולים קשה ירד ל-1,106. השוואה עולמית: ישראל שלישית במספר המאומתים ביחס לאוכלוסייה, במדינות שבהן יותר מחצי מיליון תושבים

במשך יותר משלושה שבועות הכיוון של מקדם ההדבקה היה אחד - למטה. מאז שהגיע ל-2.08, בשיא גל האומיקרון, המקדם שמצביע על התפשטות המגפה היה בירידה הדרגתית קבועה, ובשבוע האחרון אף ירד אל מתחת ל-1. אבל בימים האחרונים המגמה הזו נבלמה, ולפי עדכון משרד הבריאות המקדם אף זהה לאתמול - 0.9.


עם זאת, גם הנתון עתה - שנמוך כאמור מ-1 - מראה שהמגפה ממשיכה להתכווץ. מספר החולים קשה עומד כעת על 1,106, ירידה ביחס לאתמול. מתוכם, 284 מחוברים למכונות הנשמה, וכאן דווקא מדובר בעלייה.
לאחר שאתמול נחצה רף 9,000 הנפטרים, לפי העדכון הבוקר מספר הנפטרים מפרוץ המגפה כבר הגיע ל-9,080. מדובר בעלייה של 67 נפטרים ביחס לאתמול בבוקר, אבל עקב העובדה שמשרד הבריאות מעדכן על פטירות באיחור, אין זה אומר שכולם נפטרו ביממה האחרונה.
1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית החולים העמק בעפולה בית חולים
מחלקת קורונה בבית החולים העמק בעפולה בית חולים
מחלקת קורונה בבית החולים העמק בעפולה
(גיל נחושתן)


מנתוני משרד הבריאות עולה כי מיום רביעי בשבוע שעבר ועד יום שלישי השבוע (לגבי יום רביעי יש נתונים חלקיים ועדיין אין נתונים על חמישי) נפטרו בישראל 333 חיוביים לקורונה. מדובר על ממוצע של 47.5 נפטרים ביום.
לפי השוואה עולמית של ה"ניו יורק טיימס" וגוף מחקר של אוניברסיטת אוקספורד, ביחס מאומתים לאוכלוסייה בשבעת הימים האחרונים מדורגת ישראל במקום השלישי בעולם למדינות עם מעל 500 אלף תושבים – אחרי דנמרק וסלובניה. לאחר מכן נמצאות ברשימה גאורגיה, פורטוגל, אסטוניה, הולנד, לטביה, צרפת, בחריין, ליטא, שווייץ, אוסטריה, נורבגיה ואיסלנד.