ההסתדרות יוצאת למאבק נגד הפרטת הרכבת ושדה תעופה משלים לנתב"ג בחוק ההסדרים
ההסתדרות טוענת כי הרפורמה המתוכננת ברכבת, במסגרתה יועברו שירותי ההפעלה והתחזוקה לזכיינים פרטיים, וההעברה המתוכננת של שדה תעופה משלים לנתב"ג לידיים פרטיות יגרמו לפגיעה באלפי עובדים ובשירות לציבור: "נכסי תשתית אסטרטגיים נועדו לשרת את האזרחים, ולא להפוך למקור רווח פרטי"
ההסתדרות דורשת לעצור סעיפים בחוק ההסדרים לשנת 2026, המקדמים הפרטה ברכבת ישראל והעברה של שדות תעופה משלימים לידיים פרטיות. במכתבים שהעבירה ההסתדרות לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולשרת התחבורה מירי רגב היא טוענת כי שתי ההצעות עלולות לפגוע בתעסוקה של אלפי עובדים, באיכות השירות לציבור וביכולת של ישראל לשמור על תשתיות לאומיות יציבות ובטוחות.
בנוגע לתוכנית הרפורמה של הרכבת שמקדם האוצר, ובמסגרתה יועברו עד סוף 2029 שירותי ההפעלה והתחזוקה של הרכבת לזכיינים פרטיים, טוענת ההסתדרות כי מדובר במהלך שנכשל במקומות אחרים בעולם, אשר נשען על הנחות עבודה שגויות שאינן לוקחות בחשבון את העלייה במספר הנוסעים ברכבת, הקפדה על מדדי שירות וגודל הפרויקטים בתחום הפיתוח שמקדמת הרכבת. לטענת ההסתדרות, הרפורמה תוביל לפגיעה בעובדי הרכבת, עלייה במחירי הנסיעה ופגיעה בשרות.
הרפורמה המרכזית לשדות התעופה בחוק ההסדרים ל-2026 נוגעת להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג שיופעל במימון ותפעול פרטיים באמצעות מודל זכיינות PPP (שותפות ציבורית-פרטית), ולא על ידי המדינה.
לגבי הצעה זו, טוענים בהסתדרות כי הפרטה ומיקור חוץ של שדה תעופה לא רק תפגע בעובדים, אלא גם בשירות, בריבונות ובשליטה הלאומית בשדות התעופה. לטענת ההסתדרות, בשני המקרים מדובר בתשתית לאומית חיונית ויש להשאירה בידי המדינה ולא להעביר לידיים פרטיות, שיפעלו על בסיס רווחיות וטיב השירות לא יעמוד לנגד עיניהן.
"הניסיון המצטבר, בארץ ובעולם, מלמד שהפרטת תשתיות לאומיות הוא לא הפתרון לבעיות עומק, אלא מתכון לפגיעה בציבור" אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה, עו"ד אייל ידין. "רכבת ישראל ושדות התעופה הם נכסי תשתית אסטרטגיים שנועדו לשרת את כל אזרחי המדינה, ולא להפוך למקור רווח של חברות פרטיות. האחריות שלנו היא להתריע בזמן, כדי שלא נמצא את עצמנו משלמים את המחיר בבטיחות, בזמינות השירות ובאלפי עובדים שיאבדו את הביטחון התעסוקתי שלהם. זה רגע שבו המדינה צריכה לבחור בחיזוק השירות הציבורי ולא בהחלשתו".






























