סגור
מכשיר קשר מוטורלה משטרת ישראל מג"ב משמר הגבול
שוטר עם מכשיר קשר, אילוסטרציה. המשטרה טענה שהרכישה דחופה (צילום: Jose HERNANDEZ Camera 51/Shutterstock)

המשטרה רוצה לקנות מכשירי קשר חדשים ב-20 מיליון שקל ללא מכרז, באוצר מתנגדים

המשטרה רוצה להגדיר את מוטורלה כספק יחיד, אך משרד האוצר וגורמים בשוק התקשורת מתנגדים בטענה כי כיום יש מתחרות שיכולות לספק את מכשירי הקשר. החשש המרכזי הוא שהמשטרה תקדם את מוטורולה כספק יחיד גם במכרז להחלפת כל רשת התקשורת של המשטרה

בימים אלה מנסה המשטרה לקדם רכישה של מערכות קשר חדשות בסכום של כ-20 מיליון שקל. המשטרה רוצה לקנות את המכשירים החדשים מחברת מוטורולה סולושנס, ולהגדיר אותה כספק יחיד. משרד האוצר וגורמים בשוק התקשורת מביעים התנגדות למהלך – שכן יש כיום מתחרות שיכולות לספק את מכשירי הקשר. החשש המרכזי שעולה הוא שהמשטרה תהפוך את מוטורולה לספק יחיד גם במכרז הבא שהמשטרה מקדמת להחלפת כל רשת התקשורת שלה.
בשנים האחרונות רוכשת המשטרה את מערכות הקשר שלה מחברת מוטורולה כספק יחיד. המשטרה רוצה להמשיך בכך, אך בשוק ובאוצר טוענים שיש כיום חלופות אחרות ולכן צריך לצאת למכרז פומבי, בו מוטורולה תוכל להשתתף, אך לא תוגדר כספק יחיד. במכתב ששלחה ניצב לימור נח, ראש אגף הטכנולוגיה והתקשוב במשטרה, נטען: "הבקשה להרחבת ההתקשרות עם חברת מוטורולה סולושנס לתחזוקה ורכש יחידות הקצה בפטור ממכרז חיונית להמשך תפקודה המבצעי התקין של משטרת ישראל, ועל כן נבקש לאשרה בהקדם האפשרי".
החשש המרכזי שעולה בשוק התקשורת מהמהלך של המשטרה הוא שהפטור ממכרז שמקבלת מוטורולה באופן מסורתי יהווה תקדים לקראת המכרז הבא של המשטרה שמתוכנן בשנים הקרובות במסגרתו ישודרגו כל מערכות הקשר של המשטרה בשל הפרעות בתדרים הנוכחיים בהם היא משתמשת. המכרז יכלול החלפת תשתית קשר ב-170 אתרים ברחבי הארץ ומוערך במאות מיליוני שקלים.
במשטרה, כך לפי המכתב ששלחה ניצב נח, פוסלים את הקשר בין רכישת הציוד הנוכחי לבין המכרז להחלפת התדרים. "משטרת ישראל בשלבים הראשונים של עבודת מטה מורכבת, כל האפשרויות נבחנות וטרם התקבלה כל החלטה לגביה". כמו כן עלתה טענה שיש צורך ברכישה מהירה של מכשירי הקשר לצורכי המשטרה.
ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל פועלת על פי כל הוראות הדין ובאישור הגורמים המוסמכים לכך".