סגור
ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג
ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג (צילום: ריאן פרויס)

"התפתחויות משמעותיות": ראש עיריית פ"ת זומן לחקירה נוספת במשטרה

ראש העירייה רמי גרינברג חשוד בביצוע שורת עבירות שחיתות. מלבדו עוכבו ארבעה חשודים נוספים. מנכ"ל העירייה שנעצר בגל הקודם לא בין המעוכבים. מדובר בהמשך חקירה, שהפכה לגלויה באוגוסט 2022, שמנהלת יאח"ה בלהב 433 בשיתוף יחידת יהלום ברשות המסים

"התפתחויות משמעותית בחקירה", כך הגדירו הבוקר במשטרת ישראל את הסיבה לזימונו לחקירה נוספת הבוקר של ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, החשוד בביצוע שורת עבירות שחיתות, לצד עיכוב חשודים נוספים.
מדובר בהמשך לחקירה, שהפכה לגלויה באוגוסט 2022, שמנהלת יאח"ה (היחידה לחקירות הונאה) בלהב 433 בשיתוף יחידת יהלום ברשות המסים ומלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. במרכז הפרשה גרינברג, לצד מעורבים נוספים, החשודים בביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות מס.
ברבות מן החקירות הפליליות, כאשר המשטרה מדווחת על התפתחות משמעותית, הכוונה היא שנאספו ראיות חדשות, בין היתר באמצעות חתימה על הסכמים עם עדי מדינה.
באוגוסט התפוצצה פרשת השחיתות בפתח תקווה, כאשר גרינברג נעצר במקביל למעצרם לחקירה של מנכ"ל עיריית פתח תקווה יניב בניטה וחשודים נוספים.
חקירת המשטרה החלה בעקבות חשד שבמהלך מערכת הבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2018, בעלי עניין – אנשי עסקים ויזמים - העבירו כספים בגובה מאות אלפי שקלים לקמפיין הבחירות של גרינברג, שרץ מטעם סיעת הליכוד לראשות העיר. בתמורה לכך, לפי החשד, הבטיח להם גרינברג שיפעל לקידום האינטרסים הכלכליים שלהם.
בפעם הקודמת גרינברג נשלח על ידי בית משפט השלום בראשון לציון פעמיים למעצר – עשרה ימים בסך הכל - מחשש לשיבוש החקירה, לאחריו שוחרר למעצר בית של שבוע, אולם נדחתה בקשת המשטרה להרחיקו מבניין העירייה ל-45 יום. גם המנכ"ל בניטה ישב במקביל לגרינברג במעצר ולאחר מכן במעצר בית והורחק לשלושה שבועות מהעירייה.
לאחר שחרור של השניים החקירה נמשכה, כאשר בימים האחרונים בעקבות מה שהמשטרה מגדירה, כאמור, כ"התפתחויות משמעותיות" – הוחלט לזמן את גרינברג שוב לחקירה. לעומתו, בניטה לא היה הבוקר בין המעוכבים לחקירה, אולם עוכבו ארבעה חשודים נוספים.
עו״ד עופר ברטל ממשרד ברטל כהן, מסר בשם רמי גרינברג: "ראש עיריית פתח תקווה הוזמן הבוקר להמשך החקירה והוא ישיב כהרגלו לכל השאלות שישאל בלי כחל וסרק. הוא לא עבר כל עבירה ולכן ימשיך לסייע למשטרת ישראל בחקירתה. אנו תקווה כי החקירה תסתיים במהירות רבה הרבה יותר, וחבל שהיא נמשכת זמן רב כל כך".